تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۱۰ آبان ۱۴۰۰

افزایش ۱۱ درصدی قیمت گاز در اروپا طی یک روز

بر اساس داده‌های بورس بین قاره‌ای لندن ICE، پس از توقف پمپاژ گاز به آلمان از طریق خط لوله یامال-اروپا و شروع جریان معکوس در روز شنبه، قیمت گاز در اروپا در معاملات روز دوشنبه ۱۱ درصد افزایش یافت.

قیمت گاز در اروپا

رویداد۲۴ تاس، بر اساس داده‌های بورس بین قاره‌ای لندن ICE، پس از توقف پمپاژ گاز به آلمان از طریق خط لوله یامال-اروپا و شروع جریان معکوس در روز شنبه، قیمت گاز در اروپا در معاملات روز دوشنبه ۱۱ درصد افزایش یافت.

با باز شدن معاملات بورس در روز دوشنبه، قیمت قرارداد‌های آتی گاز برای تحویل در ماه دسامبر در معاملات بورس گاز هلند به حدود ۸۶۱ دلار در هر ۱۰۰۰ متر مکعب یا ۷۲ یورو در هر مگاوات ساعت رسید (بر اساس نرخ فعلی مبادله یورو در برابر دلار، قیمت‌ها در بورس لندن ICE به یورو است).

بر اساس این گزارش، افزایش کلی قیمت گاز از ۱۱ درصد نیز عبور کرد.

پمپاژ گاز به اروپا از طریق خط لوله یامال-اروپا صبح شنبه متوقف شد. پس از آن جریان معکوس گاز از طریق این خط لوله آغاز شد. اوایل روز دوشنبه، عرضه معکوس گاز از آلمان از طریق این خط لوله در مقایسه با روز گذشته ۳.۶ برابر افزایش یافت.

این افزایش قیمت در حالی بود که روز جمعه، ۲۹ اکتبر، قیمت گاز در اروپا برای اولین بار از ۱۷ سپتامبر به زیر ۸۰۰ دلار در هر ۱۰۰۰ مترمکعب رسیده بود.
منبع: انتخاب
برچسب ها: قیمت گاز
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان