تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۱۷ آبان ۱۴۰۰

مکان‌های دیدنی تهران و مسافرخانه‌های اطراف آن

برای آنکه با دیدنی‌های خیابان مولوی بیشتر آشنا شوید ما در این مقاله به معرفی این مکان‌ها پرداخته‌ایم و دو مسافرخانه تهران در حوالی آن را به شما معرفی کرده‌ایم.

مکان‌های دیدنی تهران و مسافرخانه‌های اطراف آن

رویداد۲۴ در قسمت جنوبی بازار بزرگ تهران خیابان مولوی یا همان اسماعیل بزاز قدیمی واقع شده است. این خیابان با دسترسی مناسب به مکان‌های دیدنی و بازارهای متنوع قطعا برای اقامت مسافران در مسافرخانه تهران جذاب است. برای آنکه با دیدنی‌های خیابان مولوی بیشتر آشنا شوید ما در این مقاله به معرفی این مکان‌ها پرداخته‌ایم و دو مسافرخانه تهران در حوالی آن را به شما معرفی کرده‌ایم.

خیابان مولوی در چه زمانی شکل گرفت؟

 در دوره قاجار به دستور ناصر‌الدین شاه خندقی در جنوب شهر یعنی خیابان شوش حفر شد. در قسمت شمالی این خندق خیابان مولوی شکل گرفت و به نام اسماعیل بزار شناخته می‌شد.

مکان‌های دیدنی در اطراف خیابان مولوی

هرکس کمی با خیابان مولوی آشنایی داشته باشد از این خیابان به عنوان مرکز خرید پارچه و پرده یاد خواهد کرد زیرا بازارهای پرده و پارچه‌فروشی فراوانی در خیابان مولوی به چشم می‌خورد. کوچه باغ ارامنه، کلیسای طاطاووس و کوچه مرغی از جمله کوچه‌ها و مکان‌های دیدنی در اطراف خیابان مولوی هستند. در قسمت زیر با مکان‌های معروف دیگری در اطراف خیابان مولوی آشنا می‌شوید.

بازار بزرگ

کالایی نیست که شما نیاز داشته باشید و نتوانید آن را در بازار بزرگ تهران پیدا کنید. محصولات و جنس‌های بازار بزرگ آنقدر متنوع و متعدد است که درواقع اصطلاح از شیر مرغ تا جون آدمیزاد را می‌توان برای آنها به کار برد. قسمت شمالی و جنوبی بازار بزرگ به خیابان مولوی منتهی می‌شود. هر یک از بازارهای موجود در بازار بزرگ به فروش کالایی خاص اختصاص دارند. این بازارها عبارتست از

  • بازار جعفری برای خرید پوشاک زنانه
  • بازار چهارسوق مخصوص خرید آجیل و خشکبار
  • بازار زرگرها بازاری برای فروش انواع طلا
  • سرای مشیر بازاری برای خرید انواع کیف و کفش
  • بازار بین‌الحرمین بازار فروش لوازم‌التحریر

اگر پس از گشت و گذار طولانی خود در بازار گرسنه شدید حتما به رستوران مسلم در محوطه اصلی بازار سر بزنید و غذاهای لذیذ آن را نوش جان کنید. در نظر داشته باشید که روزهای کاری بازار بزرگ تهران از شنبه تا چهارشنبه از صبح تا بعدازظهر است.

مسافرخانه گلها؛ مسافرخانه تهران در نزدیکی بازار بزرگ

اگر دوست دارید در نزدیکی بازار بزرگ تهران اقامت داشته باشید مسافرخانه گلها برای شما اقامتگاه مناسبی خواهد بود. این مسافرخانه تهران در 1 کیلومتری بازار بزرگ و در میدان مولوی قرار گرفته است. مسافرخونه گلها دارای 2 طبقه و 18 باب اتاق است. امکاناتی که با اقامت در مسافر خانه گلها به شما ارائه می‌شود شامل موارد زیر است:

  • سرویس بهداشتی و حمام
  • یخچال و تلویزیون
  • اسپلیت
  • پک شخصی بهداشتی و ماگ
  • کمد
  • اینترنت
  • لابی

مسافرخانه گلها جز مقرون‌به‌صرفه‌ترین انواع مسافرخانه تهران است که دسترسی نزدیکی به وسایل حمل و نقل عمومی از جمله خط متروی میدان محمدیه و خطوط بی‌آر‌تی دارد.

مکان‌های دیدنی تهران و مسافرخانه‌های اطراف آن

کلیسا طاطاووس

 گروهی از ارمنی‌ها کلیسا طاطاووس را در کوچه ارامنه خیابان مولوی به دستور شاه عباس اول ساخته‌اند. از زیبایی‌های این کلیسا نقاشی‌های زیبای مینیاتوری است که در رنگ‌های مختلف دیده می‌شود. کلیسای طاطاووس گنبدی‌شکل است و 4 شاه‌نشین دارد.

کاخ گلستان

در حدود یک کیلومتری خیابان مولوی کاخ گلستان قرار دارد. زمان شکل‌گیری این کاخ در دوران پادشاهی شاه عباس صفوی است. کاخ گلستان از نظر تاریخی آنقدر ارزشمند است که در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسیده است. کاشی‌کاری، نقاشی و تالار آیینه از جمله جذابیت‌های بصری در کاخ گلستان هستند. در نزدیکی کاخ گلستان در خیابان مولوی شرقی مسافرخانه‌ای به نام محمدی ساخته شده است که هزینه اقامت در این مسافرخانه تهران برای شما بسیار ارزان خواهد بود. در این مسافرخانه در تهران امکاناتی در حد برطرف کردن نیازهای شما ارائه می‌شود. امکانات این مسافرخانه تهران شامل موارد زیر است:

  • شوفاژ
  • کمد
  • تلویزیون
  • یخچال
  • سرمایش و گرمایش مرکزی
  • اینترنت

مکان‌های دیدنی تهران و مسافرخانه‌های اطراف آن

رزرو مسافرخانه تهران در اطراف خیابان مولوی با روشی آسان و مطمئن

 سریع‌ترین و امن‌ترین روش برای رزرو مسافرخانه ارزان تهران در خیابان مولوی استفاده از سامانه اسنپ روم است. این سامانه انواع متنوع و متعددی از مسافرخانه های تهران را در این منطقه و سایر مناطق به همراه عکس و اطلاعات دقیق به شما معرفی می‌کند. با رزرو مسافرخانه های تهران از طریق این سامانه از امتیازات زیر بهره‌مند می‌شوید:

کنسلی رایگان

 در این سامانه کنسلی رزرو مسافرخانه در تهران رایگان و به راحتی انجام می‌شود.

پشتیبانی شبانه‌روزی

پشتیبانی و ارائه سرویس‌دهی از طرف تیم حمایتی اسنپ روم برای رزرو مسافرخانه در تهران و سایر شهرها به صورت شبانه‌روزی است.

وضعیت مطلوب بهداشت

وزارت بهداشت بر وضعیت مسافرخانه تهران و سایر شهرها که از طریق این سامانه معرفی می‌شوند نظارت مستقیم دارد و اتاق‌های مسافرخانه های تهران روزانه ضدعفونی می‌شوند.

برخورداری از تخفیفات ویژه

با رزرو مسافرخانه تهران از طریق اسنپ روم تخفیفات ویژه‌ای برای رزرو شما از جمله تخفیف خودروی اسنپ به شما تعلق می‌گیرد تا علاوه بر اقامت ارزان، رفت و آمد شما نیز ارزان انجام شود.

امکانات رفاهی ایده‌ال در نزدیکی اقامتگاه‌ها

این سامانه تعداد زیادی مسافرخانه در تهران و شهرهای دیگر را به شما معرفی می‌کند که از نظر امکانات رفاهی ایده‌ال هستند و دسترسی مناسبی به وسایل حمل و نقل عمومی دارند.

خیابان مولوی خیابانی قدیمی و بااصالت در تهران است که از دوران قاجار به یادگار مانده است. کلیسا طاطاووس، کاخ گلستان و بازار بزرگ از جمله مکان‌های دیدنی در اطراف این خیابان هستند. این خیابان با وجود بازارها و امکانات رفاهی فراوان منطقه‌ای مناسب برای اقامت مسافران است. دو مسافرخانه تهران به نام‌های محمدی و گلها از جمله مسافرخانه‌‌های مناسب در این منطقه هستند. برای رزرو مسافرخانه در تهران در این منطقه می‌توانید از طریق سامانه آنلاین اقدام کنید.

اگر شما بخواهید در یک مسافرخانه تهران اقامت داشته باشید آیا موقعیت مکانی اقامتگاه برایتان اهمیت دارد؟

نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان