تاریخ انتشار: ۱۶:۲۲ - ۱۸ آبان ۱۴۰۰

رئیس کل بانک مرکزی به بانک‌ها: پرداخت وام‌های خُرد را راحت بگیرید

یکی از مطالبات مردم از شبکه بانکی، تسهیل در اعطای تسهیلات است و در این راستا، انتظار می‌رود شبکه بانکی با توجه به رتبه اعتباری متقاضیان، شرایط سهل تری را در خصوص سازوکار اعطای تسهیلات خرد به متقاضیان دارای رتبه اعتباری مناسب در نظر بگیرد.

رئیس کل بانک مرکزی به بانک‌ها: پرداخت وام‌های خُرد را راحت بگیرید
رویداد۲۴ رئیس کل بانک مرکزی از مدیران عامل بانک‌ها خواست در پرداخت وام‌های خرد به اشخاص دارای رتبه اعتباری مناسب تسهیل گری کنند.

به گزارش مهر به نقل از بانک مرکزی، علی صالح آبادی عصر دیروز در جلسه دوره‌ای با مدیران عامل بانک‌ها، گفت: یکی از مطالبات مردم از شبکه بانکی، تسهیل در اعطای تسهیلات است و در این راستا، انتظار می‌رود شبکه بانکی با توجه به رتبه اعتباری متقاضیان، شرایط سهل تری را در خصوص سازوکار اعطای تسهیلات خرد به متقاضیان دارای رتبه اعتباری مناسب در نظر بگیرد.

وی با اشاره به اینکه مفروضات طرح شده برای تدوین قانون بودجه سال آینده توسط دولت، مطلوب است و پیش بینی می‌شود شاهد بهبود در شرایط اقتصاد کلان کشور باشیم.

عنوان کرد: باید این موضوع در نظر گرفته شود که تکالیف قانونی که برای بانک‌ها در نظر گرفته می‌شود، قابلیت اجرا داشته و بانک‌ها بتوانند به طور کامل تکالیف مربوطه را اجرا کنند تا رضایت ذی‌نفعان از عملکرد شبکه بانکی بهبود یابد و در این راستا، مشارکت فعالانه شبکه بانکی در کنار بانک مرکزی، ضروری است.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به ناترازی برخی بانک‌ها، تأکید کرد: بانک مرکزی نسبت به موضوع اضافه برداشت بانک‌ها از بانک مرکزی، همواره حساسیت داشته و رفع این مشکل که در خصوص برخی بانک‌ها، به ناترازی مزمن تبدیل شده است را در دستور کار دارد و در این زمینه، اهتمام ویژه بانک‌های ذیربط ضروری است.

رئیس شورای پول و اعتبار با اشاره به ضرورت تقویت بازار پول و سرمایه و هم افزایی هرچه بیشتر بین این دو بازار در راستای رفع نیاز بنگاه‌های اقتصادی به منابع مالی تصریح کرد: بازار سرمایه در کنار شبکه بانکی، می‌تواند نقش قابل توجهی در تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی ایفا کند و از این رو، همکاری و هم افزایی بازار پول و بازار سرمایه می‌بایست تقویت شود.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به شرایط ارزی کشور گفت: ارزش معاملات ارز در سامانه نیما در ۷ ماهه امسال معادل کل سال ۱۳۹۹ بوده است و در بازار متشکل ارزی نیز حجم معاملات تاکنون معادل ۱.۱ میلیارد دلار بوده است که نشان از بهبود شرایط ارزی کشور است و پیش بینی می‌کنیم همین روند رو به رشد تا پایان سال نیز ادامه داشته باشد.

صالح آبادی در پایان، بر همفکری و تعامل مستمر بانک مرکزی با بانک‌ها، به ویژه در فرآیند وضع مقررات و بخشنامه‌ها، با هدف ارتقا عملکرد شبکه بانکی تأکید کرد. در این نشست، مدیران عامل بانک‌ها و مؤسسات اعتباری نیز به طرح دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پیرامون موضوعات مرتبط با شبکه بانکی پرداختند.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان