تاریخ انتشار: ۱۶:۳۳ - ۲۳ آبان ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

مکاتبه چمران با رئیس جمهوری برای لغو محدودیت تردد شبانه

رئیس شورای اسلامی شهر تهران از مکاتبه با رئیس جمهوری درباره لغو طرح محدودیت تردد شبانه خبر داد.

مکاتبه چمران با رئیس جمهوری برای لغو محدودیت تردد شبانه

رویداد۲۴ مهدی چمران در پایان بیست و سومین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: امروز پس از تذکرات برخی از اعضای شورای شهر تهران یک فوریت طرح «تکمیل شناسنامه تک باغات و اراضی مشجر شهر تهران تا پایان شهریورماه سال ۱۴۰۱» در دستور کار قرار گرفت که البته پس از بیان نظرات مختلف، یک فوریت این طرح به تصویب نرسید و قرار شد به صورت عادی در کمیسیون مطرح و البته در اسرع وقت در صحن شورای شهر تهران مطرح شود.

او دراین باره توضیح داد: این طرح سابقه تصویب در دوره سوم شورای شهر را نیز دارد و در دوره سوم و چهارم اجرا شد، اما متاسفانه در دوره پنجم به دلایل مختلف از سوی اعضای سابق عملیاتی نشد.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع قرار شد این طرح در کمیسیون‌ها مطرح و مجددا در صحن ارائه شود و باید به این موضوع اشاره شود که از حدود ۱۲ هزار فضای سبز تا امروز ۶ هزار فضای سبز شناسنامه‌دار شدند و مابقی نیز انجام خواهد شد.

چمران ادامه داد: در ادامه جلسه امروز تعیین چند تن از اعضای شورای شهر تهران به عنوان نماینده در بخش‌های مختلف اعم از مقاوم‌سازی مساجد، شورای واگذاری اماکن و غرفه‌های میادین میوه و تره‌بار و فرآورده‌های کشاورزی و مناسب‌سازی فضا‌های شهری برای جانبازان و معلولان جسمی و حرکتی انتخاب شدند.

نامگذاری ۱۲ معبر و خیابان پایتخت

او گفت: در جلسه امروز برای نخستین بار به نامگذاری معابر اختصاص یافت که ۱۲ نامگذاری در جلسه امروز صورت پذیرفت و این مسئله با عنایت به نام مزین شهدا انجام خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران همچنین با انتقاد از حواشی و هجمه‌هایی که روز‌های گذشته علیه شورای ششم در ارتباط با حفظ و نگهداشت فضای سبز و باغات توسط برخی از اعضای سابق شورای شهر تهران مطرح شده است گلایه کرد و گفت: دوستان هم این موضوع را می‌دانند که ما عنایت ویژه‌ای به بحث باغات و نگهداشت و توسعه باغات داشته و داریم و این موضوع در شورای ششم نیز به طور جد پیگیری خواهد شد.

چمران با اشاره به اینکه قانون باغات مصوبه مجلس شورای اسلامی را دارد، اضافه کرد: در مقطعی قوه قضائیه و وزارت مسکن رأی به باغ یا غیرباغ بودن زمینی می‌داد و در ادامه نیز شورا به این موضوع وارد شد و دیوان عدالت اداری آرای شورا را رد می‌کرد و در ادامه ما این موضوع را از طریق شورای عالی استان‌ها پیگیری کردیم و در مجمع نیز این قانون با یک رفت و برگشت به شورای نگهبان به تصویب رسید و قانون بسیار خوبی نیز وجود دارد.

او افزود: در حال حاضر نیز هیچ تغییری در فرآیند باغات و دستورالعمل آن ایجاد نشده و روش به سبک گذشته است، اما باید به این نکته اشاره کنیم که در دوره گذشته با مصوبه خانه باغ مشکلات عدیده‌ای برای نگهداشت و توسعه فضای سبز ایجاد شد؛ چرا که در سال ۹۸ فقط ۲ پرونده مجوز گرفت و در سال ۹۹ هیچ پرونده‌ای برای ساخت و ساز مجوز داده نشده بود. همین امر مشکلات جدی را برای شهروندان ایجاد کرده بودند.

سیاست‌های تشویقی برای گسترش فضای سبز

رئیس شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه ما باید سیاست‌های تشویقی را با هدف توسعه فضای سبز برای دارندگان باغات در نظر بگیریم، گفت: نباید آن‌ها را نقره‌داغ بکنیم و در قانون باغات نیز به موضوع کاشت و گسترش فضای سبز تاکید شده است و ما باید سیاست‌های تشویقی را برای این افراد در نظر بگیریم و به گونه‌ای حرکت نکنیم که آن‌ها مجبور شوند درختان خود را با روش‌های مختلف از بین ببرند و به زمین بایر تبدیل بکنند.

رئیس شورای شهر درباره آخرین وضعیت لغو ممنوعیت تردد شبانه نیز گفت: شورای شهر معتقد است این طرح اثرات مثبتی را نداشته و چنانچه ما بتوانیم حرکت تردد خودرو‌ها را در طول شبانه روز بیشتر بکنیم قاعدتا ترافیک هم نخواهد شد و شرایط بهتری فراهم می‌شود.

چمران از برقراری تلفن تماس با وزیر کشور برای لغو محدودیت طرح تردد شبانه خبر داد و افزود: ما مطالب خود را روز گذشته منتقل کردیم البته آن‌ها دغدغه‌ای دارند مبنی بر اینکه در صورتیکه تردد شبانه لغو شود مردم احساس کنند که کرونا به پایان رسیده و مشکلات بیشتر شود.

چمران در پایان از مکاتبه با رئیس جمهوری برای لغو طرح تردد محدودیت شبانه خبر داد و گفت: در این زمینه پیامی برای رئیس جمهور ارسال شده است.

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
0
0
برای دولت درآمد سرشار دارد از جریمهً مردم

چگونه جواب این درآمد های حرام را میدهند
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان