تاریخ انتشار: ۱۲:۲۳ - ۲۶ آبان ۱۴۰۰

نظامیان باکو کشته و زخمی شدند

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که در درگیری‌های مرزی با ارمنستان در روز ۱۶ نوامبر (دیروز)، هفت نظامی این کشور کشته و ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.

نظامیان باکو کشته و زخمی شدند

رویداد۲۴  وزارت دفاع ارمنستان پیش‌تر از آتش‌بس مرزی پس از درخواست روسیه برای عقب‌نشینی هر دو طرف خبر داد.

شب گذشته منابع ارمنستانی به نقل از پارلمان این کشور از مرگ ۱۵ سرباز در درگیری‌های اخیر با جمهوری آذربایجان خبر دادند، وزارت دفاع ارمنستان این آمار را تایید نکرد.

بنابر اعلام این وزارتخانه، «وضعیت در منطقه مرزی شرقی جمهوری ارمنستان که روز گذشته مواضع ارمنستانی‌ها مورد حمله یگان‌های نیرو‌های مسلح (جمهوری) آذربایجان قرار گرفت، نسبتاً با ثبات است».

طبق ادعای وزارت دفاع ارمنستان، «در نتیجه حملات خصمانه ۱۶ نوامبر (۲۵ آبان)، دشمن (جمهوری آذربایجان) بالغ بر ۷۰ سرباز کشته و مجروح و همچنین تخریب قابل توجه تجهیزات نظامی به ویژه ۴ نفربر زرهی، ۱ خودروی زرهی سندکت، ۵ خودرو داشته است».

به گفته این وزارتخانه، یکی از نیرو‌های مسلح ارمنستان کشته و ۱۳ نفر اسیر شده‌اند و مذاکرات با میانجیگری طرف روسی برای آزادی نظامیان اسیر ارمنستانی در جریان است.


بیشتر بخوانید: انهدام تانک ارتش آذربایجان توسط ارمنستان +فیلم


وزارت دفاع ارمنستان همچنین از قطع ارتباط با ۲۴ نفر از اعضای نیرو‌های مسلح این کشور و مفقود شدن آن‌ها خبر داد.

شدت گرفتن دوباره درگیری در شرایطی انجام شده که ارمنستان و جمهوری آذربایجان سال گذشته بر سر جنگ برای منطقه قره باغ کوهستاین توافقف آتش‌بس امضا کردند.

جنگ سال گذشته در تاریخ نهم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۹ آبان ۱۳۹۹) با توافق آتش‌بس که به امضای «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان، «الهام علی اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه رسید، پایان یافت، اما تنش‌ها بر سر تعیین مرز و ادعا‌های درباره کریدور‌های ادعایی همچنان ادامه دارد.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان