تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۰۷ آذر ۱۴۰۰
رابرت مالی:

ایران از مذاکرات وین برای تسریع برنامه هسته‌ای خود استفاده کند، فشار خواهیم آورد

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران درحالیکه دولت بایدن مدعی رویکرد دیپلماسی در قبال تهران بوده و جهان نیز به شکست رویکرد‌ها و سیاست‌های فشار حداکثری واشنگتن علیه ایران معترف هستند، در آستانه برگزاری مذاکرات ایران و ۱+۴ در وین، بار دیگر لفاظی‌های همیشگی واشنگتن را تکرار کرد.

ایران از مذاکرات وین برای تسریع برنامه هسته‌ای خود استفاده کند، فشار خواهیم آورد

رویداد۲۴ راب (رابرت) مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در آستانه مذاکرات ۲۹ نوامبر (هشتم آذرماه) در حالی که دنیا به شکست رویکرد اعمال فشار و تحریم علیه تهران اذعان دارد، باز هم از بکارگیری رویکرد شکست خورده اعمال فشار سخن به میان آورد.

به نقل از رویترز، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در مصاحبه با شبکه انگلیسی بی بی سی، بدون اشاره به نقض برجام از سوی کشورش، ایران را به اعمال فشار بیشتر تهدید کرد و با هراس از پیشرفت‌های فنی هسته‌ای ایران مدعی شد اگر ایران مذاکراتی را که قرار است روز دوشنبه در وین از سر گرفته شود، به عنوان بهانه‌ای برای تسریع برنامه هسته‌ای خود استفاده کند، آمریکا و شرکایش احتمالا بر ایران فشار خواهند آورد.

مالی در تداوم تکرار سیاست شکست خورده فشار حداکثری مدعی شد که اگر ایران فکر می‌کند می‌تواند از این زمان برای ایجاد اهرم‌های بیشتر استفاده کند و سپس خواهان یک چیز بهتر شود، این اقدام کارساز نخواهد بود. ما و شرکایمان این کار را انجام نخواهیم داد.

وی مدعی شد که اگر این رویکرد ایران است که سعی کند از مذاکرات به عنوان پوششی برای تسریع برنامه هسته‌ای خود استفاده کند و همانطور که می‌گویم، در مذاکرات تعلل کند، ما مجبور خواهیم شد به شیوه‌ای پاسخ دهیم که در اولویت یا ترجیح ما نیست. هیچکس نباید تعجب کند که در آن مقطع فشار بر ایران افزایش یابد.

مالی در ادامه لفاظی‌های واشنگتن در عین حال مدعی شد که ما امیدواریم به آنجا نرسیم، اما اگر به آن نقطه برسیم، فشار باید افزایش یابد تا به ایران این پیام منتقل شود که گزینه‌ای که انتخاب می‌کند، اشتباه است. اینکه یک مسیر متفاوت برای ایران وجود دارد، اما این مسیر به صورت نامحدود باز نیست، زیرا برنامه هسته‌ای ایران ماهیت توافق مورد مذاکره را به خطر می‌اندازد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان