تاریخ انتشار: ۱۹:۱۷ - ۰۸ آذر ۱۴۰۰

قیمت‌های جدید خودرو این هفته اعلام می‌شود

مدیرکل دفتر نیرومحرکه وزارت صمت با اعلام اینکه با وضعیتی که شرکت‌های خودروساز با آن مواجه هستند امکان فعالیت دیگر وجود ندارد، زیرا تولید برای آن‌ها زیان ده شده است، گفت: این هفته در جلسه ستاد تنظیم بازار جمع بندی برای قیمت‌های جدید انجام می‌شود.

رویداد۲۴ سهیل معمارباشی در حاشیه مراسم رونمایی از محصول جدید شرکت بهمن دیزل در پاسخ به تسنیم که آیا این هفته قیمت خودرو تعیین تکلیف خواهد شد یا خیر؟ گفت: بله این هفته در جلسه ستاد تنظیم بازار جمع بندی برای قیمت‌های جدید کارخانجات انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسش دیگر مبنی بر اینکه آیا در تصمیم جدید ستاد تنظیم بازار قیمت خودرو با محاسبه قیمت‌های تمام شده به همراه ۵ درصد سود خواهد بود، افزود: ممکن است یکی از گزینه‌ها همین موضوع باشد. البته باید این نکته را اعلام کنم که تصمیمات جدید مشمول تعهدات گذشته خودروسازان تا پایان سال نخواهد بود و باید براساس رویه‌ای که در زمان ثبت نام خودرو‌ها اعلام شده محصولات تحویل مشتریان شود.


بیشتر بخوانید: ماجرای افزایش قیمت خودروهای داخلی از چهارشنبه


*تولید خودروسازان زیان ده شده؛ باید افزایش قیمت‌ها انجام شود

مدیرکل دفتر نیرومحرکه وزارت صمت با اعلام اینکه با وضعیتی که شرکت‌های خودروساز با آن مواجه هستند امکان فعالیت دیگر وجود ندارد، زیرا تولید برای آن‌ها زیان ده شده است، گفت: اختلاف نظر‌هایی در تعیین قیمت‌ها وجود دارد به نحوی که یا باید قیمت‌ها را در حدی که شورای رقابت اعلام کرده بود افزایش دهیم یا رویه دیگری را در پیش بگیریم.

وی به انتقادات خودروسازان در قیمت‌های اعلامی شورای رقابت اشاره کرد و افزود: صورت‌های مالی شرکت‌های خودروساز زیان عملیاتی را نشان می‌داد، اما شورای رقابت به استناد ادله خود حاضر به صدور مجوز افزایش قیمت‌ها متناسب با هزینه‌های تمام شده نبود.

معمار باشی در خصوص اینکه قیمت‌های جدید تا چه حد به قیمت‌های بازار نزدیک خواهند بود، تصریح کرد:به هیچ وجه بحث بازار مطرح نیست. تنظیم بازار خارج از عهده شرکت‌های خودروساز است، زیرا اختلاف قیمت خودرو‌ها از کارخانه تا بازار در محصولات مختلف متفاوت است.

وی در رابطه با گمانه زنی افزایش ۱۰ درصدی قیمت خودرو‌ها گفت: وقتی متوسط تورم بخشی ۱۸ درصد است افزایش ۱۰ درصدی زیان ده بودن تولید را برای خودروسازان ادامه خواهد داد. البته وقتی قیمت‌ها تغییر می‌کند خودروسازان باید افزایش عرضه خودرو را به بازار انجام دهند تا بازار با شوک قیمتی روبه رو نشود. علاوه بر این خودروسازان باید به سمتی حرکت کنند که قیمت تمام شده خودرو‌ها در یک بازده زمانی کاهش پیدا کند.

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت خودرو
نظرات شما
پیشخوان