تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۰۹ آذر ۱۴۰۰

سیگنال مثبت مذاکرات به بورس

عصر دیروز اولین جلسه مذاکرات برجام برگزار شد. در حالی که طرفین از مثبت بودن روند مذاکرات در آغاز صحبت می‌کنند، به نظر می‌رسد در حال حاضر این مهمترین اتفاق برای بازار سهام است.

پیش بینی بازار بورس

رویداد۲۴ عصر دیروز اولین جلسه مذاکرات برجام برگزار شد. در حالی که طرفین از مثبت بودن روند مذاکرات در آغاز صحبت میکنند، به نظر می‌رسد در حال حاضر این مهمترین اتفاق برای بازار سهام است.

علی باقری‌کنی، مذاکره‌کننده ارشد ایران در وین گفت: ضروری است مسئله رفع تحریم‌ها در اولویت نخست گفت‌وگوها قرار گیرد. تا زمانی که کارزار فشار حداکثری آمریکا نفس می‌کشد، احیای برجام سخن گزافی بیش نیست. در این نشست که در فضایی حرفه‌ای و جدی برگزار شد، توافق شد که نشست‌ کارگروه‌ لغو تحریم‌ها صبح امروز برگزار شود.

    رویترز اعلام کرد: پس از سقوط قیمت نفت در روز جمعه و گمانه‌زنی‌ها در مورد اقدام احتمالی اوپک پلاس برای توقف افزایش تولید در واکنش به شیوع ویروس اومیکرون قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت اما احساس حاکم بر بازار محتاطانه است زیرا اطلاعات کمی در مورد این سویه جدید کرونا در دسترس است.

    محمدصادق مفتح، قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: چهارشنبه هفته جاری در مورد اصلاح قیمت خودرو در ستاد تنظیم بازار تصمیم‌گیری خواهد شد.


    بیشتر بخوانید: شوک بورسی در راه است؟


    شرکت داروسازی مدرنا اعلام کرد واکسن به روز شده کووید-۱۹ برای مقابله با سویه اُمیکرون ممکن است در اوایل سال ۲۰۲۲ آماده شود. اظهارات مدیران شرکت مدرنا در حالی مطرح شده است که شرکت‌های داروسازی در حال انجام آزمایشاتی هستند که مشخص شود آیا واکسن‌های فعلی کووید-۱۹ مصونیت کافی در برابر سویه جدید ایجاد می‌کنند یا خیر.

    مصطفی قمری وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در توییتی با اشاره به بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور عنوان کرد که مبادلات تجاری ایران از مرز ۶۱.۳ میلیارد دلار گذشت که این رقم رشدی ۴۰ درصدی در ۸ ماهه ۱۴۰۰ داشته است.

    وی همچنین به فروش ۱۸.۱ میلیارد دلار ارز نیمایی در ۸ ماهه امسال اشاره کرده است که رشدی ۶۹ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل داشته و روند افزایش عرضه ارز در سامانه نیما همچنان ادامه دارد.

    از ابتدای پاییز تا به حال نرخ سود بین بانکی ۱۰ بار افزایش پیدا کرده و از ۱۸٫۷۴ به ۲۱٫۰۹ درصد رسیده است. در کمتر از سه ماه بیش از دو درصد رشد داشته است. اقتصاددانان بالا رفتن نرخ بهره بین بانکی را نوید بخش کنترل تورم می‌دانند اما تغییرات سریع این رقم ثبات در سیاست‌های اقتصادی را کاهش می‌دهد.

    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    برچسب ها: بورس
    نظرات شما
    پیشخوان