تاریخ انتشار: ۱۶:۳۳ - ۰۹ آذر ۱۴۰۰

فوت بیش از ۱۹ هزار نفر در سال به علت تصادفات رانندگی

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بیش از ۳۰ سازمان در کشور در جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی بطور مستقیم و غیرمستقیم سهم دارند.

 تصادفات رانندگی

رویداد۲۴ سردار سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بیش از ۳۰ سازمان در کشور در جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی بطور مستقیم و غیرمستقیم سهم دارند.

وی افزود: در بروز سوانح علاوه بر عوامل راه، وسیله نقلیه و انسان، عوامل دیگری مانند مدیریت کلان در سطوح مختلف و قوانین و مقررات بازدارنده نیز نقش مهمی دارند.

وی با یادآوری اینکه تعداد دستگاه‌ها و سازمان‌های زیادی در کنترل و جلوگیری از وقوع سوانح ترافیکی نقش دارند، اظهار داشت: در کشور بیش از ۳۰ سازمان اداری سهمی در جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی دارند که از این تعداد هشت دستگاه بطور مستقیم و ۲۲ دستگاه دیگر بطور غیر مستقیم دارای سهم هستند.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه سهم نیروی انتظامی در بین سایر سازمان‌ها ۱۹ درصد است، خاطرنشان کرد: ۸۱ درصد سهم سایر دستگاه‌ها و سازمان‌هایی مانند وزارت بهداشت، وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور، صدا و سیما، اورژانس، هلال احمر، شهرداری ها، شرکت‌های بیمه گذار و ... است.


بیشتر بخوانید: بیشترین قربانیان تصادفات متعلق به کدام کشورهاست؟


سردار هادیانفر تصریح کرد: بررسی تعداد تصادفات کشور از سال ۱۳۸۴ الی ۱۳۹۹ نشان می‌دهد که در مجموع ۸ میلیون و ۲۹۹هزار و ۶۱۰ فقره تصادف طی این مدت اتفاق افتاده است که میانگین سالیانه آن ۵۳۳ هزار و ۳۰۰ فقره تصادف است.

وی همچنین در خصوص تعداد جان باختگان حوادث رانندگی بر اساس آمار اعلامی از سوی پزشکی قانونی طی سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۹ اظهار داشت: مجموع متوفیان ۲۹۳هزار و ۱۱۹ نفر است که بطور میانگین سالیانه ۱۹هزار و ۵۴۱ نفر متاسفانه جان خود را در تصادفات از دست داده اند.

رئیس پلیس راهور ناجا بیان داشت: در طول ۱۳ سال شاهد کاهش جان باختن ۱۲ هزار و ۱۷۱ نفر به استثناء افزایش جان باختگان در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ بودیم. همچنین تعداد کل مصدومین در این ۱۳ سال ۴ میلیون و ۶۱۳ هزار و ۷۹۶ نفر بوده که میانگین سالیانه آن ۳۰۷ هزار و ۵۸۶ نفر مصدوم سوانح ترافیکی است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان