تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۱۳ آذر ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
گزارش رویداد۲۴ از چهره روز؛

مهدی احمدی داماد محسن رضایی و مرد استخاره‌های بانکی

مهدی احمدی داماد محسن رضایی برادر عروس محمدباقر قالیباف به سمت مدیر عامل بانک شهر منصوب شد. او که پیش از این در سایت تابناک و یک شرکت فروش تب‌سنج فعالیت کرده است شهریور ۹۴ مورد تایید بانک مرکزی روحانی قرار گرفته و حالا ره صد ساله را یکشبه پیمود.

مهدی احمدی داماد آقا محسن

رویداد۲۴  دوران ریاست جمهوری داماد حجت الاسلام علم الهدی را می‌توان دوره طلایی داماد‌ها نامید. آخرین مورد دامادهای خوشبخت هم مهدی احمدی داماد محسن رضایی است که ره صد ساله را یکشبه پیمود و به ناگاه از یک شرکت به هیات مدیره بانک شهر رفت و در دولت رئیسی هم حکم مدیر عاملی بانک شهر برایش صادر شد.

در جریان انتخابات محسن رضایی وعده سر و سامان دادن اقتصاد را داده بود و یک ماه قبل هم وقتی به سمت معاونت اقتصادی رئیس‌جمهور منصوب شد، وعده داد که دولت در ماه آینده خبر‌های خوشی برای مردم در زمینه جبران هزینه‌های زندگی آنان خواهد داشت. حالا کاربران فضای مجازی می‌گویند انتصاب داماد، خبر خوش آقا محسن بوده است!

آنطور که اشتری از چهره‌های جریان عدالتخواه نوشته «طبق آگهی روزنامه رسمی، مهدی احمدی داماد آقای محسن رضایی و برادر عروس آقای قالیباف، با رزومه فعالیت در سایت تابناک و یک شرکت فروش تب‌سنج، در دی ماه ۹۳ به عنوان نماینده شهرداری در هیات مدیره بانک شهر معرفی شده و شهریور ۹۴ مورد تایید بانک مرکزی روحانی قرار گرفته است.»

دادگاه ولی الله سیف درباره اتهامات ارزی و مالی‌اش پایان یافت و چند سالی هم حکم زندان گرفت. احتمالا می‌شد در میانه آن همه سوالات این را هم از او پرسید که چگونه حکم فردی که تا کنون تنها کار بانکی‌اش، احتمالا کارت به کارت کردن پول بوده و هیچ سررشته‌ای در این تخصص ندارد، برای عضویت در هیات مدیره یک بانک را امضا کرده است! کسی این را از سیف نپرسید، اگر هم می‌پرسید، احتمالا جواب این بود که ناچار بودم و فشار سیاسی رویم بود!

در همان سال ۹۳، بسیاری از رسانه‌ها به این انتصاب انتقادات جدی وارد کردند اما پدر زن آنقدر قدرت داشت که بتواند مقابل موج انتقادات بایستد و آنقدر محکم پای کارشان ایستادند تا زمان مناسب فرا برسد و داماد به مدیرعاملی برسد. نکته مهم که درباره این انتصاب نباید فراموش کرد، این است که مهدی احمدی برادر عروس محمدباقر قالیباف است و در زمان قالیباف به شهرداری وارد شده است. او همچنین برادر داماد رحمانی فضلی هم هست. به این ترتیب از سه جهت حمایت شده است. وحید اشتری نوشته است: «برای پیشرفت در وضع فعلی، هم اینکه داماد چه کسی می‌شوید مهم است، هم اینکه دامادتان چه کسی می‌شود!»


بیشتر بخوانید: همه داماد‌های خوشبخت در جمهوری اسلامی/ بهترین شغل دنیا داشتن پدر زن خوب است!


به گزارش رویداد۲۴ احمدی که سابقه عضویت در دفتر تحکیم وحدت طیف شیراز را در کارنامه خود داشت (جریان اصولگرایی که قصد اختلاف‌افکنی میان جنبش دانشجویی را داشت) سال ۹۳ با حکم مدیرعامل بانک شهر که از دوستان قدیمی قالیباف بود، به عنوان معاون ارزی و بین الملل بانک شهر نیز منصوب شد. همچنین احمدی، رئیس هیئت مدیره شرکت لیزنگ شهر و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت بازرگانی شهر وابسته به بانک شهر را نیز عهده‌دار شد.

سال ۹۷، رحمت‌الله حافظی عضو سابق شورای شهر تهران به ماجرای انتصاب مهدی احمدی که برادر عروس قالیباف و داماد محسن رضایی است، واکنش نشان داد و در توییتی نوشت: «انتصاب برادر عروس قالیباف به‌عنوان معاون ارزی بانک شهر تداعی‌کننده مطالبی بود که در استیضاح وزیر تعاون در صحن مجلس درمورد انتصابات فامیلی ردو بدل شد. این انتصابات برای جامعه قابل درک و پذیرش نیست و از طرفی هم نشانه نفوذ تیم قبل بر مجموعه شهرداری است»

حدود یک ماه پیش خبری منتشر شد که در آن گفته شده بود مهدی احمدی قرار است به عنوان مدیر بانک صادرات منصوب شود، اما آنطور که یکی از دوستانش نوشته است، او استخاره کرده و بد آمده است، به همین دلیل این سمت را نپذیرفته است. وقتی حکم مدیرعاملی بانک شهر برایش صادر شد، برخی نوشتند استخاره برای بانک صادرات بد آمد اما برای بانک شهر خوب بوده است!

‏طبق آیین نامه بانک مرکزی، مدیرعامل بانک باید حداقل ۱۰ سال سابقه بانکی داشته باشد و ظاهرا آقا داماد این سابقه را ندارد. البته این نخستین بار نیست که قانون این چنین بازیچه دست قدرت می‌شود و حکم انتصاب شهردار تهران هم دست کمی از حکم مدیر عامل بانک شهر نداشت. با این تفاوت که در آن مورد حتی قانون را دستکاری کردند و تغییر دادند، اما اینجا نیازی ندیدند ظاهر کار حفظ شود و فردی که پیش از حضور در بانک شهر هیچ تخصص بانکی نداشت را به سمت مدیر عامل منصوب کردند.

خانواده محسن رضایی در همه این سال‌ها مرکز توجه بوده‌اند. برادر محسن رضایی به نام امیدوار چند دوره نماینده مجلس بود. همچنین احمد رضایی فرزند محسن رضایی از مقطعی از ایران مهاجرت کرد و حتی موضعی علیه پدر اتخاذ کرد. گفته می‌شد فیلم موج مرده ابراهیم حاتمی کیا درباره احمد رضایی و مهاجرت او بوده است. در سکانس سانسور شده فیلم موج مرده، فرزند مهاجر سردار نظامی فیلم، به دوبی مهاجرت می‌کند در حالی که پدرش در ایران کشته می‌شود. البته در واقعیت اتفاق به شکل دیگری رقم خورد و این فرزند محسن رضایی بود که در دبی به شکل مشکوکی کشته شد.

سال ۸۷ احمدی نژاد در قم گفته بود «کسی هست که اگر من اشاره کنم شما می‌شناسید. دخانیات ما برای اینکه این شبکه را به هم بزند گفته است که آقا من امتیازات واردات سیگار به جای اینکه دست یک نفر باشد، آزاد می‌گذارم. هر کس می‌خواهد طبق مقررات و ضوابط بهداشتی و عوارض گمرکی سیگار وارد کند. کس دیگری هم آمده که حالا آدم به ظاهر سالمی است و گفته است من بدون قاچاق و تقلب و رشوه می‌خواهم سیگار وارد کنم.»

آن زمان رجانیوز با دادن کد‌هایی مدعی شد آن فرد محسن رضایی است. رجانیوز نوشته بود «فرد مورد اشاره رئیس جمهور در موضوع مافیای قاچاق سیگار، یک فرمانده سابق نظامی است که با العقیلی قاچاقچی سیگار در ایران نیز رابطه دارد.» البته همان زمان فواد صادقی سردبیر وقت سایت بازتاب توضیح داده بود که «این اتهام درباره آقای رضایی صحت ندارد. فردی بود که مالبرو را وارد ایران می‌کرد. این شخص با چهره‌های سیاسی هم دیدار می‌کرد و با آقای رضایی هم دیدار کرده بود.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ژن خوب ، محسن رضایی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱
خسته دل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
0
13
ماشالله داماد شخصیت ها بودن دو تا مزیت داره هم از توبره میخوری هم از آخور
ح ک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
0
10
آدمهای حسود.اینها برای رضای خداکارمیکنند.چشم نداری ببینید داریم ازسوعسیس جلو می‌زنیم.میخواهید چنتا دامدنوخبرم ازدست بدیم.برین از خوشبختی مملکت لذت ببرید.
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
0
14
مهدی احمدی داماد محسن رضایی برادر عروس محمدباقر قالیباف اینها شبکه ای با هم وصلت کردن.
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
0
12
این درست است که آدم‌ نمیتواند پدر خودش را انتخاب کند،
ولی پدر زن را که میتواند .
پس‌چه شغلی بهتر از این !؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
0
36
لعنت به تمامی شماها انشاءالله زودتر از صفحه روزگار محو بشوید.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
0
3
آقایون سخنران و حافظ مال و حقوق ملت نظری ندارن و توجیهی از خودشون ندارن؟؟
مثلا بیان بگن حقش بوده و فقط ایشون صلاحیت داشته و ازینا ....
این وقایع یکی دو ماه دیگه اونقدر عادی میشه که کسی از مشاهده ش متعجب نخواهد شد قبل انتخابات ریاست جمهوری برنامه همه این امور مهم تنظیم شده بود که در راستای مطالبه حقوق مستضعفین بودش .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
0
4
این یکی دیگه چوب دوسرطلاست !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
0
6
دولت سیزدهم محل رفت و آمد دامادهاست!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
0
6
رویدادی محترم یا نظر ات درج نکن یا درج می کنی متن را عوض نکن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
0
33
دقت کرده اید از سال 1357, حدود دو هزارفامیل ( خانواده) , سندششدانگ ایران ومنابع وامکانات ومناصب دولتی وغیر دولتی آن را به نام خودشان و وابستگانشان بصورت رسمی ومحضری ثبت نموده اند!!!!!!!, بقیه ملت هم که تماشاچی !!!!!!!!, در زمان شاه میگفتند رژیم هزار فامیل , بعد از حدود نیم قرن , قضیه فرق نکرده , فقط فامیلها عوض شده وتعدادشان هم با افزایش جمعیت, بیشتر شده
محمد حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
0
1
احمدی از سال ٩٢ در سیستم بانکی بوده و هم اکنون عضو هیات مدیره و قائم مقام بانک شهر است. او از سال ٨٨ عضو هیات علمی دانشگاه در رشته اقتصاد و مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترای اقتصاد را از دانشگاه شهید بهشتی و تهران اخذ کرده است.

اینم کارنامه این آدم
ره صد ساله رو یه شبه طی کرده؟!
الان این یه شبه؟؟
نظرات شما
پیشخوان