تاریخ انتشار: ۱۶:۳۹ - ۱۲ آذر ۱۴۰۰

امام جمعه رشت: فرسایشی شدن مذاکرات به نفع ما نیست، طرف‌های مقابل باید تاوان دهند

امام جمعه رشت با تأکید بر لزوم هوشمندی وزارت امور خارجه ایران، گفت: نباید اشتباهات گذشته در مذاکرات برجام تکرار شود.

امام جمعه رشت: فرسایشی شدن مذاکرات به نفع ما نیست، طرف‌های مقابل باید تاوان دهند

رویداد۲۴ آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رشت در مصلای امام خمینی با اشاره به در پیش بودن ۱۶ آذر ماه روز دانشجو، اظهار کرد: ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ حرکتی بر مبنای اصول و آرمان‌های اسلامی شکل گرفت.

وی با بیان اینکه دانشگاه در طول یک قرن گذشته همیشه شاهد حرکت‌های خوب و تأثیرگذار در جامعه بوده است، افزود: دانشگاه‌های ایران در مسیر آرمان‌های انقلاب حرکت می‌کنند.

نماینده، ولی فقیه در گیلان با اشاره به مطالبه گر بودن دانشجویان، اضافه کرد: مطالبات و جنبش‌های دانشجویی در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در همه عرصه‌های جامعه تأثیرگذار بوده اند.

آیت الله فلاحتی در ادامه به انتصاب جدید در استان گیلان اشاره و با بیان اینکه با فراهم کردن جذب سرمایه گذار در استان بخشی از مشکلات اشتغال حل می‌شود، تصریح کرد: حمایت از سرمایه گذاران باید در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین تأکید کرد: باید از ویرانگری‌های فرهنگی که توسط برخی از سرمایه گذاران در استان گیلان ایجاد شده جلوگیری کنیم موضوعی که در زمینه اجرای طرح‌های بوم گردی در بسیاری از مناطق استان شاهد بودیم و گلایه‌های شهروندان را به دنبال داشت.


بیشتر بخوانید: واکنش علم‌الهدی به حوادث اصفهان/ مردم اصفهان برای نان و آب مقابل انقلاب نمی‌ایستند!


امام جمعه رشت ممانعت از آلودگی‌های و آسیب‌های زیست محیطی را یکی دیگر از مواردی عنوان کرد که باید از سوی سرمایه گذاران مورد توجه قرار گیرد، گفت: حفظ محیط زیست استان گیلان در اولویت قرار دارد.

وی همچنین به مذاکرات مسئولان سیاست خارجی کشور و رویکرد امیدوار کننده آن‌ها در وین اشاره و تأکید کرد: آمریکا به ایجاد اجماع جهانی علیه ایران نیازمند است.

آیت الله فلاحتی با تأکید بر ضرورت هوشمندی مسئولان وزارت خارجه، گفت: طرف‌های مقابل در نشست وین تلاش داشتند دوباره مذاکرات را در مسیر موضوع هسته‌ای قرار دهند و این اشتباه است.

وی با بیان اینکه بر اساس برجام تحریم‌ها علیه ملت ایران باید برداشته شود، اظهار کرد: قرار بود کشور‌های طرف مقابل در استفاده از انرژی هسته‌ای برای ایران تسهیل ایجاد کنند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه نباید اشتباهات گذشته در مذاکرات برجام تکرار شود، افزود: زمان تهدید گذشته و آمریکا و اروپا دیگر نمی‌توانند برای منافع خود به هر اقدامی دست بزنند.

وی با بیان اینکه فرسایشی شدن مذاکرات به نفع ملت ایران نیست، تصریح کرد: دیگر شرط برد – برد سخن باطلی است بلکه طرف‌های مقابل باید تاوان دهند.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: نماز جمعه
نظرات شما
پیشخوان