تاریخ انتشار: ۱۵:۵۶ - ۱۳ آذر ۱۴۰۰

خدماتی که باید در یک شرکت حسابداری ارائه شود

یک شرکت حسابداری کامل تمامی خدمات مالیاتی و حسابداری را به‌صورت همزمان ارائه می‌کند و از وکلای مالیاتی و کارشناسان حسابداری در کنار هم بهره می‌برد. یکی از موسسات حسابداری با تجربه در این حوزه موسسه حسابداری تدبیرحساب است، در ادامه با بخش‌هایی از خدمات قابل ارائه در موسسه حسابداری تدبیر حساب بیشتر آشنا میشویم.

خدماتی که باید در یک شرکت حسابداری ارائه شود

رویداد۲۴ مدیریت مالی، از اولین و مهمترین مبانی آغاز یک کسب و کار محسوب می‌شود. مدیریت مالی که امور حسابداری و بخش مالی یک مجموعه را دربر می‌گیرد، فراتر از مقوله حسابرسی‌های دوره‌ای و تنظیم گزارش‌های مالی است. در مدیریت مالی تمامی امور مالیاتی و برنامه‌ریزی‌های مهم درخصوص سرمایه‌گذاری‌های آینده سازمان، شرکت یا بنگاه شغلی انجام می‌شود. وقتی مدیریت مالی یک کسب و کار اصولی و دقیق باشد می‌توان برای آینده آن نیز برنامه‌ریزی کم‌ریسک‌‌تر و بی‌نقص‌تری داشت. آگاهی از این حقایق اهمیت مدیریت و انجام امور مالی را بیشتر می‌کند. در چنین شرایطی به این مهم می‌رسیم که انجام امور مالی خود را به چه کسی یا چه مرکزی بسپاریم. بهترین انتخاب می‌تواند کمک گرفتن از یک موسسه حسابداری با مجموعه کاملی از خدمات مالی و حسابداری باشد. موسسه‌ای که می‌تواند تمامی خدمات مالی، حسابداری و مالیاتی یک سازمان، شرکت یا موسسه را مدیریت کرده و به‌خوبی هدایت نماید. در ادامه به بیان مهمترین خدمات یک شرکت حسابداری کامل می‌پردازیم.

خدمات مالیاتی و مشاوره مالیاتی

از مهمترین چالش‌های موجود در هر کسب و کاری مقوله مالیات است. درواقع مالیات که نوعی وظیفه اجتماعی برای غالب افراد جامعه محسوب می‌شود، زمانی مفید خواهد بود که عادلانه و منصفانه دریافت شود و اگر یک شغل نوپا یا کسب و کار رو به رشد، مجبور به پرداخت مالیاتی غیر معقول و غیر منطقی شود، ممکن است با شکست‌ها یا ضررهای جبران‌ناپذیر مواجه گردد. اما تعیین مالیات مناسب و قابل قبول ملزم به تنظیم دقیق و بی‌نقص اظهارنامه‌های مالیاتی و ترازنامه‌های سالیانه کاملا منطبق با ماده قانون‌های مالیاتی مرتبط با هر شغل و کسب و کار است. مهمتر اینکه تنظیم اظهارنامه‌های مالیاتی نیازمند آگاهی حسابداران شرکت به قوانین مالیاتی است. به‌این معنی که حسابدار شما، یا مشاوره حسابداری شما، باید نسبت به هرآنچه می‌تواند باعث کاهش یا افزایش مالیات شما شود آگاهی لازم را داشته باشد تا در طول سال مالی شرکت یا سازمان، گزارش‌ها و ترازنامه‌ها را مطابق با آن موارد تنظیم کرده پیش برد. ضمن اینکه به شما موارد مهمی که می‌تواند در میزان مالیات ابرازی‌تان موثر باشد را یادآوری کند. یک شرکت حسابداری کامل تمامی خدمات مالیاتی و حسابداری را به‌صورت همزمان ارائه می‌کند و از وکلای مالیاتی و کارشناسان حسابداری در کنار هم بهره می‌برد. یکی از موسسات حسابداری با تجربه در این حوزه موسسه حسابداری تدبیرحساب است، در ادامه با بخش هایی از خدمات قابل ارائه در موسسه حسابداری تدبیر حساب بیشتر آشنا میشویم.

خدماتی که باید در یک شرکت حسابداری ارائه شود

طراحی و ارائه  نقشه راه مالیاتی

موسسه حسابداری تدبیر حساب، با ارائه خدماتی نظیر طراحی و ارائه  نقشه راه مالیاتی، به شرکت‌های بزرگ و کوچک کمک می‌کند تا در مسیری امن و به‌دور از هرگونه مخاطره مالیاتی، مسیر پیشرفت را طی کنند. نقشه راه مالیاتی مذکور، مطابق با آخرین تغییرات و تحولات در نظام مالیاتی تنظیم می‌شود و تمامی محدودیت‌ها یا معافیت‌های مالیاتی انواع کسب و کار را درنظر می‌گیرد تا درکنار فرصت‌ها و ممنوعیت‌های ایجاد شده، شرکت یا سازمان همچنان بتواند به راه خود ادامه دهد و کسب و کار سودآوری داشته باشد. در این نقشه پس از بررسی سوابق مالیاتی درکنار ماده قانون‌هایی که شرکت مشمول آن‌ها می‌شود، اقدام به تهیه و تدوین استراتژی‌های مالی برای شرکت می‌کنند. این استراتژی‌ها که شامل دستورالعمل‌های اجرایی در حوزه مالی و حسابداری شرکت است، براساس قوانین مالیاتی مربوط به کسب و کار شرکت تنظیم می‌شود. در نقشه راه مالیاتی که موسسه حسابداری تدبیر حساب در اختیار شما قرار می‌دهد، بر گزارش‌های مالی دوره‌ای شرکت نظارت می‌شود تا بیشترین امکان برای دفاع از حقوق مالیاتی شرکت در بازرسی‌های سالیانه و دوره‌ای سازمان امور مالیاتی کشور فراهم شود.

دادرسی پرونده‌های ویژه مالیاتی

بخش دیگری از خدمات مالیاتی که در شرکت حسابداری تدبیر حساب ارائه می‌شود، دادرسی پرونده‌های ویژه مالیاتی است. درواقع مواجه با مالیات سنگین و مضاعف می‌تواند از مخرب‌ترین عوامل موفقیت و بزرگترین موانع در مسیر پیشرفت یک کسب و کار باشد. این اتفاق به دلایل مختلف مانند عدم آگاهی صاحبان مشاغل، حسابداران شرکت‌ها و کارشناسان مالی سازمان‌ها از محدودیت‌ها و دستورالعمل‌های مالیاتی جدید است. مواردی که تحت عناوینی مانند بخشنامه یا استفساریه بر ماده قانون‌های مالیاتی قدیمی صادر می‌شود و تغییراتی را در نحوه اجرا و تفسیر قانون ایجاد می‌کند. مالیات‌های مضاعف گاهی نیز به‌دلیل افزوده شدن منابع مالیاتی دولت‌ها طبق مصوبه‌های جدید آن‌ها اتفاق می‌افتد. برای مثال مالیات بر تراکنش‌های مالی که ممکن است برخی صاحبان مشاغل از آن بی‌اطلاع باشند و باعث صدور مالیات سنگین برای آن‌ها شود. درچنین مواقعی مشاوران و کارشناسان موسسه حسابداری تدبیر حساب، با شناسایی عوامل موثر بر صدور مالیات مضاعف، از پتانسیل تمامی راهکارهای قانونی موجود استفاده کرده تا این چالش را برای شرکت یا کسب و کار متقاضی خدمات تسهیل نماید.

خدماتی که باید در یک شرکت حسابداری ارائه شود

مراحل دادرسی پرونده‌های مالیاتی

خدمات موسسه تدبیر حساب در حوزه دادرسی پرونده‌های ویژه مالیاتی مسیری مشخص و از پیش تعریف شده دارد. این مسیر شامل چند مرحله به شرح زیر می‌شود:

-          حضور در جلسه رسیدگی اولیه و ارائه دفاعیات تخصصی از اظهارنامه شرکت

-          ارائه مشاوره و تنظیم لوایح تخصصی مالیاتی

-          حضور در جلسه حل اختلاف و دفاع از حقوق مالیاتی شرکت

-         طرح شکایت در شورای عالی مالیاتی و دیوان عدالت اداری و پیگیری تخصصی و حرفه‌ای پرونده مالیاتی شرکت

موارد بالا توسط وکلای مالیاتی خبره و مسلط موسسه حسابداری تدبیر حساب ارائه می‌شود. افرادی که به تمامی جنبه‌های حقوقی و قانونی امور مالیاتی مسلط هستند و تجربه آن‌ها در پرونده‌های ویژه مالیاتی متعدد ضامن تخصص‌شان است.

 

برون سپاری کامل حسابداری مالیاتی

برون سپاری کامل حسابداری مالیاتی از دیگر خدمات موسسه حسابداری تدبیر حساب است. این پکیج ویژه به‌صورت خلاصه شامل انجام تمامی امور حسابداری و مالیاتی کسب و کارها و شرکت‌ها به‌صورت ویژه می‌شود. به طوری که شرکت تنها مدارک و مستندات حسابداری خود را برای کارشناسان موسسه ارسال می‌کند و موسسه تمامی فرآیند‌های تنظیم و ثبت گزارش‌های ماهانه و سالانه حسابداری و مالیاتی شرکت را انجام می دهد. ضمن اینکه موسسه آموزش‌های لازم به‌منظور آگاهی صاحبان و مسئولین دست‌اندرکار امور مالی کسب و کارها از قوانین و مصوبات جدید مالیاتی را ارائه می‌کند تا فعالیت‌ها و اسناد مالی حسابداری مطابق با این قوانین و مصوبات جمع آوری شود. کارشناسان شرکت حسابداری تدبیر حساب در این پکیج تمامی امور مربوط به تنظیم لیست حقوق و بیمه پرسنل را به عهده می‌گیرند و مشاوران موسسه نیز در مواقع لازم مشاوره حسابداری و مشاوره مالیاتی لازم را به صاحبان مشاغل و کسب و کارها ارائه می‌کنند.

کلام آخر

لازم به ذکر است که موارد ذکر شده تنها بخشی از خدماتی است که توسط موسسه حسابداری تدبیر حساب ارائه می‌شود. این موسسه همچنین در زمینه مشاوره تخصصی حسابداری، طراحی و اجرای مدل‌های مدیریت مالی و حفظ سرمایه، اعزام سفیران حسابداری و مدیریت جریان‌های نقدی نیز خدمات ارزنده‌ای ارائه می‌کند. برای اطلاع از تمامی این خدمات به ‌صورت دقیق و کامل می‌توانید وب‌سایت موسسه حسابداری تدبیر حساب را مطالعه نمایید.

برچسب ها: مالیات
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان