تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۱۵ آذر ۱۴۰۰

دست‌های پشت پرده عامل افت شدید بورس؟

وعده‌های اخیر رئیس سازمان بورس و افزایش قیمت دلار تنها سیگنال‌های مثبت برای بازار سهام هستند. این در حالی است که بورس برای رشد به اقدامات عملی جدی از سوی دولت نیاز دارد.

پیش بینی بازار بورس

رویداد۲۴ وعده‌های اخیر رئیس سازمان بورس و افزایش قیمت دلار تنها سیگنال‌های مثبت برای بازار سهام هستند. این در حالی است که بورس برای رشد به اقدامات عملی جدی از سوی دولت نیاز دارد. بازار سهام بسیار ارزنده است و قیمت برخی سهم‌ها بسیار پایین‌تر از ارزش واقعی است. در چنین شرایطی اما، اگرچه فروشنده‌ای نیست اما خریدار بزرگی نیز وجود ندارد.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سهام گفت: طی چند روز گذشته رئیس سازمان بورس صحبت‌های امیدبخشی در خصوص بازار سهام داشته اما وضعیت بازار نشان می‌دهد که سهامداران به وعده‌ها بی‌اعتماد شده‌اند. رئیسی عنوان کرد: امروز اکثر نمادها به محدوده حمایتی خود رسیدند و این رشد جزئی غیرطبیعی نبود.


    بیشتر بخوانید: وعده‌های بورسی مسئولان


    وی گفت: در حال حاضر به سمت قیمت‌هایی می‌رویم که فروشنده وجود ندارد اما خریدار هم جرات نمی‌کند در بازار قوی ظاهر شود. ظاهرا دست‌هایی در پشت پرده وجود دارد که قیمت سهم‌ها را پایین می‌آورد تا در قیمت دلخواه خود خرید کند. ناظر سازمان باید این کدها را بررسی کند.

    رئیسی تصریح کرد: در بسیاری از سهام افت ۸۰ درصدی قیمت داریم و سهم همچنان منفی است. سفارش‌هایی وجود دارد که در دل سهامدار خرد ترس ایجاد می‌کند و سهامدار هم بالاخره خسته و از بازار با ضرر خارج می‌شود.

    این کارشناس بازار سهم عنوان کرد: در گذشته زمانی که سهم بیش از ۵۰ مثبت می‌شد، سازمان بورس از شرکت مربوطه شفاف‌سازی می‌خواست و جلوی رشد سهم را می‌گرفت. الان با افت ۸۰ درصدی سهم‌ها هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    نظرات شما
    پیشخوان