تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۱۶ آذر ۱۴۰۰

هشدار رئیس فدراسیون فوتبال به مجلس قبل از اتمام مهلت فیفا

رییس فدراسیون فوتبال گفت: تیم‌های ملی ایران به لطف الهی با وجود تمام تنگنا‌ها و مسائلی که از گذشته بود، بی سابقه و رکوردشکنانه عمل کرده‌اند و در گام نهایی برای رسیدن به جام جهانی هستیم و می‌خواهیم سریع‌ترین صعود تاریخ‌مان را رقم بزنیم.

هشدار رئیس فدراسیون فوتبالرویداد۲۴ شهاب الدین عزیزی خادم، عصر سه‌شنبه در مراسم بزرگداشت مرحوم دهداری و در حضور پیشکسوتان ورزش، با اشاره به نمایش مستندی از زندگی این معلم اخلاق گفت: اولین بار بود فیلمی را به این مبسوطی تماشا کردم و لذت بردم. اگر امروز فوتبال سربلند و سرافراز است، بخش مهم و اعظم به تاریخ و ریشه اصیل و طولانی‌ای بر می‌گردد که به دست این عزیزان ایجاد شده است. بسیار خوشحالم در این جمع عزیزان و پیشکسوتان جامعه فوتبال هستیم. امیدوارم همکارانم در فدراسیون فوتبال برنامه‌ریزی کنند که بیش‌تر در خدمت دوستان باشیم.

رییس فدراسیون فوتبال گفت: تیم‌های ملی ایران به لطف الهی با وجود تمام تنگنا‌ها و مسائلی که از گذشته بود، بی سابقه و رکوردشکنانه عمل کرده‌اند و در گام نهایی برای رسیدن به جام جهانی هستیم و می‌خواهیم سریع‌ترین صعود تاریخ‌مان را رقم بزنیم.

او به بحث معضل اساسنامه و ضرب الاجل فیفا برای تصویب قانون جدید در دولت و مجلس گفت: بحث مهم‌تری که باید اشاره کنم، بحث اساسنامه این فدراسیون است. چالش بسیار بزرگی داریم. امیدوارم عده‌ای بی‌دلیل این موضوع را بزرگ نکنند. تعهدی در دولت قبل داده شده است. دولت محترم وقت، مجمع فدراسیون و فیفا مصوب کرده‌اند و الان این موضوع را به مجلس منوط کرده‌اند و فیفا ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ مصوبه نهایی را خواهد خواست. صحبت‌هایی که با اینفانتینو در قطر داشتیم رفتارشان به زعم خودشان متعهدانه است و ضرب‌الاجلی را تنظیم کرده‌اند که تا ۱۰ اسفند باید پاسخ بدهیم. امیدوارم مجلس شورای اسلامی با تدبیر و عقلانیت بتوانید کام ملت را شیرین کنید.

عزیزی خادم افزود: اگر تیم ملی ایران با نظر حق به جام جهانی صعود کند، بعد از آن، زمان مدنظر فیفا به پایان می‌رسد. در بهمن هم اینفانتینو به تهران می‌آید که ان شاء الله با صعود تیم ملی هم‌زمان باشد. در این شرایط سخت معیشتی، امیدواریم همه کنار هم این هم‌افزایی را داشته باشیم و فضا را پیچیده نکنیم.

رییس فدراسیون گفت: الان اساسنامه از سه خوان از مجمع فدراسیون، فیفا و دولت رد شده و امیدواریم فوتبال ایران در چهارمین گام به سمت بحران نرود. باید این را می‌گفتم که همه بدانند.

عزیزی خادم به پرونده ویلموتس در دادگاه کاس اشاره کرد و گفت: مساله‌ای که باید اشاره کنم پرونده ویلموتس است که هفته آینده جلسه تیم حقوقی برگزار می‌شود. سه شنبه آینده هم جلسه دستیاران ویلموتس است. امیدوارم مبلغ غرامت را کاهش دهیم و رای نهایی هم در دی ماه صادر می‌شود. امیدوارم این رای با کاهش همراه شود.

رییس فدراسیون فوتبال هم‌چنین به بحث تبلیغات محیطی اشاره کرد و گفت: مساله مهمی هم که باید اشاره کنم، فضایی است که در بحث تبلیغات محیطی برای باشگاه‌ها ایجاد شد. اراده فدراسیون فوتبال در این راستا قوی‌تر از قبل بود و در این مسیر قدم بر می‌داریم. برای اولین‌بار یک بخش مناسبی به باشگاه‌ها واگذار شد. اگر باشگاهی می‌تواند استفاده کند بیاید و بهره ببرد و اگر باشگاهی هم شرایط بهره‌برداری از این فضا را نداشته باشد، می‌توانند با سازمان لیگ قراردادی را منعقد کنند. این از اقدامات مهم فدراسیون فوتبال بود که با هماهنگی درون سازمانی در فدراسیون فوتبال انجام شد. این اولین تجربه ما برای واگذاری فضای تبلیغی است که ممکن است ایراد‌هایی هم داشته باشد. امیدواریم همه کنار هم برنامه‌ریزی کنیم و فصل بعد را بهتر برگزار کنیم.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان