تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۱۷ دی ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

همسان سازی دردسر جدید بازنشستگان/ حقوق‌ها همچنان زیر خط فقر

همسان سازی حقوق باعث ایجاد دردسرهای بیشتر برای بازنشستگان شده است. به گفته رئیس اتحادیه بانوان خانه کارگر فارس تاکنون هیچکدام از دولت‌ها وضع کارگران و بازنشستگان را بهبود نبخشیدند و حقوق کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی همچنان زیر خط فقر است.

همسان سازی حقوق بازنشستگان

رویداد۲۴ رئیس اتحادیه بانوان خانه کارگر فارس و بازرس کانون تامین بازنشستگان تأمین اجتماعی شیراز با اشاره به اینکه بعضی از تصمیمات دولتمردان برای کارگران و بازنشستگان همانند زلزله‌ای است که بیشتر باعث افزایش فقر و تورم در جامعه می شود، گفت: ذکر این نکته ضروری است که بازنشستگان در ایجاد تورم و کسری بودجه نقشی ندارند.

زهرا درویشی با با بیان اینکه در شرایط فعلی بازنشستگان و کارگران از وضعیت موجود ناراضی اند گفت: مشکلات موجود اقتصادی کشور باعث شده تا این دو قشر سخت در تنگنا باشند و این موضوع آن‌ها را خشمگین کرده است.

    همسان سازی حقوق به نفع بازنشستگان است؟

    دولت برای همسان سازی نسخه ای مشابه بازنشستگان لشکری و کشوری بپیچدبازرس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شیراز در ادامه با اشاره به اینکه دولت باید جهت همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نسخه ای شبیه صندوق بازنشستگی کشوری و لشکری بپیچد و همسان سازی و حقوق بازنشستگان را از محل بودجه های دولتی بپردازد، افزود: در شرایطی که منابع سازمان تامین اجتماعی با مصارف آن همخوانی ندارد چه لزومی دارد سازمان تامین اجتماعی اموال و دارایی خود را که ذخیره سازمان است بفروشد و از محل آن هزینه پرداخت حقوق و همسان سازی کند.

    درویشی در ادامه با بیان اینکه پرداخت نکردن بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی مشکلات بازنشستگان و این قشر را افزایش داده است، ادامه داد: در صورتی که دولت بدهی اش را به سازمان پرداخت کند سازمان می تواند از این محل فعالیت های اقتصادی را آغاز کند و تامین و آسایش را برای زیر مجموعه و مستمری بگیران فراهم کند و در نهایت این مهم سبب می شود تا بازنشستگان مجبور نشوند برای دریافت وام ۱۸ درصدی از بانک رفاه ماه ها و روزها منتظر بمانند.

    رئیس اتحادیه بانوان کارگر فارس بر لزوم ارائه سهم بانک رفاه در سازمان بورس بیان کرد: با توجه به اینکه بانک رفاه به عنوان یک پشتیبان مناسب نقش بانک مرکزی را برای دولت ایفا می کند بنابراین واگذاری این بانک مشکلات متعددی را برای کارگران و بازنشستگان ایجاد می کند.

    درویشی در ادامه با انتقاد از رعایت نشدن عدالت در بخش های بهداشتی و درمانی قشر بازنشستگان تامین اجتماعی، گفت: اجرا نشدن عدالت در پرداخت حقوق و عدم اجرا همسان سازی حقوق این قشر مشکلات متعددی را برای این قشر مواجه کرده است.


    بیشتر بخوانید: خبر جدید درباره عیدی و حقوق بازنشستگان


    دولت‌ها دستاورد مناسبی برای کارگران و بازنشستگان نداشتند

    هیچکدام از دولت‌ها دستاوردی برای کارگران و بازنشستگان نداشتند وی با اشاره به اینکه هیچکدام از دولت‌ها نتوانستند دستاورد مناسبی برای کارگران و بازنشستگان داشته باشند ادامه داد: به رغم اینکه تمام دولت‌ها شعارهایی مبنی بر بهبود وضع کارگران سر می‌دهند اما تاکنون هیچکدام از دولت‌ها وضع کارگران و بازنشستگان را بهبود نبخشیدند و حقوق کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی همچنان زیر خط فقر است.

    این فعال کارگری در ادامه با بیان اینکه نداشتن امنیت شغلی و نبود آسایش حداقلی سبب شده تا بازنشستگان و کارگران شرمنده خانواده‌هایشان باشند ادامه داد: متاسفانه قیمت داروهایی که بازنشستگان استفاده می‌کنند میلیونی است که با توجه به دستمزد کارگران و پرداخت‌ آن از سوی برخی از کارفرمایان و وضعیت بد اقتصادی کشور مشکلاتی را برای این قشر ایجاد کرده است.

    ضرورت رعایت در عدالت نظام پرداخت حقوق و دستمزددرویشی با اشاره به اینکه بازنشستگان و کارگران همواره خواستار عدالت در نظام پرداخت و دستمزد هستند ادامه داد: بازنشستگان تامین اجتماعی همواره شرمنده خانواده هستند و این در حالی است که کارگران و بازنشستگان همواره از دولتمردان انتظار دارند که عدالت در مسکن، دارو، حقوق بهداشت و ....برای بازنشستگان تأمین اجتماعی و کارگران را رعایت کنند.

    رئیس اتحادیه بانوان کارگر فارس در ادامه تصریح کرد: مسئولان مدام عنوان می کنند با کمبود بودجه مواجهند اما این سئوال مطرح می شود که چرا برای مواردی مانند سوء استفاده از اموال دولتی،رانت ها و حقوق های نجومی و سفرهای خارجی مسئولان، استفاده از اموال بازنشستگان و .... اعتبار موجود است اما برای ساماندهی به وضعیت اقتصادی بازنشستگان کمبود اعتبار داریم؟درویشی با اشاره به اینکه بازنشستگان تامین اجتماعی با شعار امنیت امروز، رفاه فردا ، ۳۰سال است که میزان دریافتی شان تنها ۳۰ درصد از حقوق کارکنان دولت است، خاطر نشان کرد: کسر حق بیمه تکمیلی هم ظلم مضاعف دیگری است که به بازنشستگان وارد شده است.

    وی خاطر نشان کرد: حذف بودجه سازمان تامین اجتماعی از منابع دولت در ۴۳ سال گذشته مشکلات متعددی را برای زیر مجموعه های این سازمان ایجاد می کند و تحت فشار گذاشتن تامین اجتماعی مبنی بر دریافت نکردن بدهی ها از کارفرمایان ظلم دیگری به زیر مجموعه های این سازمان است.

    منبع: ایلنا
    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    نظرات بینندگان
    انتشار یافته: ۱
    ناشناس
    |
    Iran (Islamic Republic of)
    |
    ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    0
    0
    سلام
    نظرات شما
    نظرسنجی
    آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
    پیشخوان