تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۲۰ دی ۱۴۰۰

سقف پرداخت در سامانه‌های بانکی افزایش یافت

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به شبکه بانکی سقف مبلغ دستور پرداخت پایا را به ۱۰۰ میلیون و کف مبلغ دستور پرداخت ساتنا را به ۵۰ میلیون تومان افزایش داد.

سقف پرداخت در سامانه‌های بانکی افزایش یافت

رویداد۲۴ بانک مرکزی اعلام کرد: در راستای اجرای دقیق‌تر رسالت سامانه ساتنا در انتقال وجوه کلان و همچنین مدیریت حجم دستورپرداخت‌های سامانه یاد شده، از روز شنبه ۲۵ دی ماه ۱۴۰۰ تغییراتی به شرح زیر در سامانه‌های ساتنا و پایا اعمال خواهد شد:

 کف مبلغ دستورپرداخت‌های بین مشتری (C ۲ C) ساتنا، از ۱۵۰ میلیون ریال به ۵۰۰ میلیون ریال، افزایش خواهد یافت. سقف مبلغ دستورپرداخت‌های پایا، از ۵۰۰ میلیون ریال به ۱ میلیارد ریال به ازای هر دستورپرداخت، افزایش خواهد یافت.

 درخصوص چرخه‌های تسویه پایا در روز‌های عادی (غیرتعطیل رسمی)، چرخه جدیدی در ساعت ۱۷:۴۵ جهت تسویه دستورپرداخت‌های غیرشاپرکی افزوده خواهد شد.

ذکر این نکته ضروری است که دستورپرداخت‌های ساتنا و پایا با مبداء و مقصد بانک مرکزی و همچنین دستورپرداخت‌های مربوط به تسویه وجوه پرداخت یاران، از شمول محدودیت‌های مبلغی ذکر شده مستثنی هستند. بدیهی است در صورت عدم رعایت کنترل‌های برشمرده، وجه التزام سامانه‌های ساتنا و پایا اعمال خواهد شد.

در پایان تأکید می‌شود، ضمن اطلاع رسانی مناسب به مشتریان محترم شبکه بانکی، تغییرات لازم در سامانه‌های آن بانک انجام شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بانک مرکزی
نظرات شما
پیشخوان