تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۲۲ دی ۱۴۰۰

چگونه از عوارض احتمالیِ واکسن‌های یادآور کرونا پیشگیری کنیم؟

تب، سردرد، خستگی، درد و ورم در محل تزریق همچنان عوارض جانبی رایج برای دُزهای یادآور هستند. به طور کلی، این عوارض بسیار خفیف هستند.

واکسن کرونا

رویداد۲۴ در میان افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹، بسیاری از کشور‌ها امیدوارند بتوان با تزریق دُز یادآور واکسن، سویه اُمیکرون را که منجر به افزایش شدید آمار مبتلایان شده مهار کنند و تزریق دُز یادآور واکسن کرونا را برای کادر درمان و شهروندان سالخورده مبتلا به چند بیماری زمینه‌ای از چندی پیش آغاز کردند.

به گزارش ایسنا، درحالیکه واکسن‌های کووید-۱۹ می‌توانند از افراد در برابر نوع شدید بیماری و مرگ ناشی از آن محافظت کند، اما گاهی با عوارض جانبی همراه هستند که می‌تواند با علائم خفیف تا متوسط در افراد ظاهر شود. همچنین کارشناسان بر این باورند که دُزهای یادآور واکسن قطعا با عوارضی بیش از دُزهای اولیه واکسن همراه نیستند.


بیشتر بخوانید: رتبه بندی جهانی واکسیناسیون: امارات با تزیق ۹۴ درصد واکسن در جایگاه نخست


کارشناسان توصیه می‌کنند که برای به حداقل رساندن این عوارض جانبی لازم است با رعایت مواردی همچون تعادل در رژیم غذایی، نوشیدن میزان کافی آب و خواب کافی، سلامت خود را حفظ کرد. همچنین عدم مصرف مواد الکلی، خودداری از استعمال سیگار و عدم مصرف مواد غذایی ناسالم توصیه می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از هندوستان تایمز، زمانیکه واکسیناسیون انجام می‌شود بسته به نوع واکسن نوع مختلفی از آنتی ژن ویروسی وارد بدن می‌شود. این آنتی ژن‌ها به مفهوم تولید واکنش آنتی بادی است و بنابراین هنگام حمله ویروس اصلی، آنتی بادی موجود در بدن آن را خنثی می‌کند. از آنجاییکه این واکنش بدن ما است، بروز تب خفیف، بدن درد و گلودرد چندان نادر نیست. این اثرات با دُز اول بیشتر و پس از دُز دوم نسبتا کمتر و حتی در دُز یادآور کمتر هم می‌شود.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: واکسن کرونا
نظرات شما
پیشخوان