تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۲۲ دی ۱۴۰۰

۴ کتاب پرفروشی که باید بخوانید

 هنر شفاف اندیشیدن سومین کتاب فردوسی‌پور است که سال 1394 از سوی «نشر چشمه» وارد بازار کتاب شد.این کتاب توانست در روزهای ابتدایی بیست‌ وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، به پرفروش‌ترین کتاب این انتشارات مبدل شود.

کتاب تکه هایی از یک کل منسجم:

کتاب عمومی «تکه هایی از یک کل منسجم»  بر گرفته شده ازکتاب های هنر خوب زندگی کردن، هنر شفاف اندیشیدن، شفای زندگی و پروژه شادی است .کتاب های امروزه اغلب نوعی مثبت اندیشی کاذب را به خواننده القا میکند اما کتاب تکه هایی ار یک کل منسجم اینگونه نیست و نگاهی واقع بینانه نسبت به زندگی دارد.مطالب این کتاب ظاهر داستانی ندارد و بیشتر تجربیات شخصی نویسنده است .کتاب تکه هایی از یک کل منسجم مورد استقبال زیادی از سوی مخاطبان قرار گرفت طوری که در مدت کوتاهی برای بار پنجم به چاپ رسید . کتاب تکه هایی از یک کل منسجم در نه فصل گرد آوری شده است و در رده داستان های خود شناسی قرار دارد که هر کدام به بخش های کوتاه یک تا سه صفحه ای تقسیم شده اند. از بالاترین رده های روابط اجتماعی یک انسان شروع می شود و در نهایت پی به تنهایی بشر می برد. نشان می دهد که با خودشناسی می توان صمیمیت و روابط پایدارتری را ایچاد نمود. کتاب با واقع نگری از شما می خواهد خودتان را بپذیرید و در نهایت آرامش را بیابید.جهت خرید کتاب تکه هایی از یک کل منسجم از فروشگاه بوک دوک دیدن کنید.

۴ کتاب پرفروشی که باید بخوانید

کتاب چشمهایش بزرگ علوی

کتاب چشمهایش بزرگ علوی روایت یکی از دوستداران نقاش معروفی به نام “ماکان” است که به دنبال راز مرگ مشکوک استاد در تبعید است. در خلال داستان آقای ناظم همان دوستدار استاد حدس می زند که راز مرگ استاد در یکی از تابلوهای ایشان که به خط خود استاد “چشمهایش” نامیده شده و در شخصیت مدل این اثر نهفته است. پس از آن سعی می کند با پیدا کردن زن به تصویر کشیده شده در تابلو به این راز دست پیدا کند و برای این کار ناظم مدرسه نقاشی ای می شود که آثار ماکان در آن به نمایش در آمده است. در ادامه با پیدا شدن فرنگیس پرده از راز مرگ ماکان برداشته می شود.

بزرگ علوی در این رمان روش استعلام و استشهاد را به كار برده، روشی كه چند اثر دیگر او را نیز شكل داده است. این شیوه بیشتر در ادبیات پلیسی معمول است. یعنی كنار هم نهادن قطعات منفصل یك ماجرای از دست رفته و ایجاد یك طرح كلی از آن ماجرا به حدس و قرینه. بدین ترتیب یك واقعه گذشته به كمك بازمانده‌های آن نوسازی می‌شود. نثر منظم و سیال نویسنده در قیاس با معاصرانش بسی امروزی می‌نماید. این كتاب از آثار معدود فارسی است كه در مركز آن یك زن با تمام عواطف و ارتعاشات روانی و ذهنی قرار گرفته است.استاد ماکان نقاش بزرگ که یک مبارز سیاسی علیه دیکتاتوری رضا شاه است در تبعید درمی گذرد. یکی از آثار باقی‌مانده از او، پرده‌ای است به‌نام «چشمهایش»، چشم‌های زنی که گویا رازی را در خود پنهان کرده است.

راوی داستان که ناظم مدرسه و نمایشگاه آثار استاد ماکان است، سخت کنجکاو است راز این چشم‌ها را دریابد. بنا بر این سعی می‌کند زن در تصویر را بیابد و از ارتباط او با استاد ماکان بپرسد. پس از سال‌ها ناظم زن مورد نظر را می‌یابد و در خانه ی او با هم گفت‌وگو می‌کنند. زن به او می‌گوید که او دختری از خاندانی ثروتمند بوده است و به خاطر زیبایش توجه مردان بسیاری را جلب خود می کرده اما آن‌ها برای او سرگرمی‌ای بیش نبودند و تنها استاد ماکان بود که توجهی به زیبایی و جاذبه‌اش نداشته است. زن برای جلب توجه استاد با تشکیلات مخفی سیاسی زیر نظر استاد همکاری می‌کند اما استاد نه فداکاری او را جدی می‌گیرد و نه احساسات و عشق او را درمی‌یابد. در آخر استاد توسط پلیس دستگیر می‌شود و زن به درخواست ازدواج رییس شهربانی که از خواستاران قدیمی او بوده‌است به شرط نجات استاد از مرگ پاسخ مثبت می‌دهد. استاد به تبعید می‌رود و هرگز از فداکاری زن آگاه نمی‌شود. در تبعید پرده ی چشمهایش را می‌کشد، چشم‌هایی که زنی مرموز اما هوس‌باز و خطر ناک را نمایان می‌کند. زن می‌داند که استاد هرگز او را نشناخته است و این چشم‌ها از آن او نیست. جهت خرید کتاب چشمهایش در فروشگاه بوک دوک دیدن کنید.

۴ کتاب پرفروشی که باید بخوانید

کتاب هنر شفاف اندیشیدن:

 هنر شفاف اندیشیدن سومین کتاب فردوسی‌پور است که سال 1394 از سوی «نشر چشمه» وارد بازار کتاب شد.این کتاب توانست در روزهای ابتدایی بیست‌ وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، به پرفروش‌ترین کتاب این انتشارات مبدل شود. فردوسی‌پور در مقدمه بر ترجمه‌ی فارسی این کتاب می‌گوید: «تصور کنید در زمین هیچ خطایی اتفاق نمی‌افتاد. آن وقت واژه‌ای به نام پنالتی، اخطار و اخراج هم ‌معنا نداشت. اشک‌ها و لبخندها محو می‌شدند و زیبایی فوتبال هم ‌رنگ می‌باخت. آدم‌ها شبیه ربات‌های برنامه‌ریزی‌شده بودند که وظیفه‌شان بردن بدون کوچک‌ترین اشتباه بود. حالا تصور کنید که در این جهان پهناور که هزاران زمین فوتبال را در خود جای داده، قرار می‌شد هیچ انسانی دچار خطا و اشتباهی نشود؛ آیا جهان بهتری داشتیم؟ جنگ‌افروزی‌ها به پایان می‌رسید؟ جرم و جنایت از صحنه‌ی روزگار محو می‌شد؟ انسان‌ها با یکدیگر روابط بهتری برقرار می‌کردند؟ پاسخ به این پرسش‌ها و پیش‌بینی جهانی که هرگز تجربه‌اش نکرده‌ایم، کار دشواری است؛ اما آنچه قابل پیش‌بینی است، آن است که هر چه بیشتر خطاهای خود را بشناسیم، رویکرد بهتری به زندگی خود خواهیم داشت. از آنجا که خطاهای بشری در طول حیاتش از الگوهای مشابهی پیروی می‌کنند، امکان شناختن آن‌ها نیز امری ممکن است. جهت خرید کتاب هنر شفاف اندیشیدن از فروشگاه بوک دوک دیدن کنید.

۴ کتاب پرفروشی که باید بخوانید

کتاب از قیطریه تا اورنج کانتی

از همان زمان‌هایی که برای انسان‌ها نقطهٔ شروعی تعریف کرده‌ایم، زمان‌هایی که امکانات رفاهی در نازل‌ترین سطح ممکن بود و اصلا واژهٔ «امکانات» غیر قابل تعریف بود تا اکنون که روز به روز خبر از اکتشافات و موفقیت‌ها و پیش‌روی‌های علمی کوچک و بزرگ در سر تا سر جهان گاهی ما را مبهوت و البته مغرور می‌کند پدیده‌ای وجود داشته که برای نوع انسان در تمامی این سال‌ها به صورت حقیقتی محتوم، معمایی مرموز و البته ترسناک جلوه کرده است؛ مرگ. واقعیتی که هزاران هزار شاعر، نویسنده، نقاش، موسیقی‌دان، مجسمه‌ساز و… از گذشته تا الان در آثارشان بازتاب داده‌اند و به نوعی بار عادی‌سازی و خوف‌زدایی از این پدیده بر دوش هنرمندان و فرهنگیان بوده است تا با آن‌چه خلق می‌کنند فرصت آشنایی بیش‌تری با مرگ آن هم از دریچهٔ نگاه‌های متفاوت به ما دهند. نقاشی‌هایی مانند «مرگ در اتاق بیمار» ادوارد مونک و یا «پیروزی مرگ» از پیتر بروگل، کتاب‌هایی چون «مرگ ایوان ایلیچ» از لئو تولستوی، «مرگ خوش» از آلبر کامو و «سایه سنگین خانم الف» از نویسندهٔ معاصر ایتالیایی به نام پائولو جوردانو همه و همه مثال‌هایی هستند که آفریده شده‌اند تا مواجههٔ ما با مرگ را به نوعی راحت‌تر کنند! جهت خرید کتاب از قیطریه تا اورنج کانتی از فروشگاه بوک دوک دیدن کنید.

کتاب «از قیطریه تا اورنج‌ کانتی» با عنوان فرعی «وقایع‌نگاری یک مرگ از پیش تعیین‌شده» از حمیدرضا صدر هم جز آن دسته از کتاب‌هایی قرار می‌گیرد که ماهیتی «مرگ‌آگاهانه» دارند. کتابی بر پایهٔ تجربیاتی شخصی که در آن نویسنده‌اش به راستی به مصاف مرگ رفته است و ظرف دو و نیم سال تا آن‌جایی که توانسته از حمله‌ها، سرکشی‌ها و فریادهای تیم متخاصم و دفاع جانانه خودش گفته و نوشته است. این کتاب به کوشش انتشارات چشمه در شهریور ماه ۱۴۰۰ منتشر شد.

۴ کتاب پرفروشی که باید بخوانید

برچسب ها: معرفی کتاب
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان