تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۲۷ دی ۱۴۰۰

۱۰ اتفاق مهم در انتظار بورس

رسانه ها خبرهای بسیاری را در روز گذشته منتشر کردند که از بین این اخبار، شاید ده خبر از اهمیت بیشتری برای بورس بازان برخوردار باشد. این ده خبر را قبل از معاملات امروز بخوانید و ببینید!

دلیل اصلی ریزش بورس

رویداد۲۴ رسانه ها خبرهای بسیاری را در روز گذشته منتشر کردند که از بین این اخبار، شاید ده خبر از اهمیت بیشتری برای بورس بازان برخوردار باشد. این ده خبر را قبل از معاملات امروز بخوانید و ببینید!

ده خبر مهم برای بورس امروز

    ۱. ۱۰۰ نماینده مجلس طی نامه‌ای خطاب به رئیسی، از دولت در خواست کردند تا واگذاری ۱۸ درصدی در هلدینگ خلیج فارس را لغو کند.

    ۲. میرتاج الدینی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱: حذف ارز ترجیحی، به مرحله اجتناب‌ناپذیر رسیده است

    ۳. مورا نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین: رایزنی‌ها در وین ادامه دارد.

    ۴. بهرامی، عضو شورای رقابت: با تعیین رئیس شورای رقابت، قیمت‌گذاری خودرو به این شورا باز می‌گردد

    ۵. سخنگوی کمیسیون تلفیق: اختصاص ۵.۵ میلیارد یورو از فروش مازاد نفت سال آینده برای تولید مسکن، رفع تنش آبی و طرح‌های توسعه‌ای

    ۶. امیرعبداللهیان: قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین برد-برد است

    ۷. جواد اوجی، وزیر نفت با انتشار مطلبی در حساب کاربری خود در توئیتر تأکید کرد: در مجموع وصول درآمد‌های نفتی کشور بیش از چند برابر شده که حاصل افزایش میزان فروش و افزایش قیمت است.

    ۸. علیزاده، عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس: دولت سیزدهم رویکردی اساسی را برای حمایت از بازار سرمایه در لایحه بودجه ١۴٠١ آورده است که این مسایل در کنار یکدیگر می‌توانند کمک‌کننده برای ایجاد ثبات در روند معاملات بازار سهام باشد.

    ۹. مجوز افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی «فگستر» صادر شد

    ۱۰. سازمان بورس مجوز افزایش سرمایه ۳۲ درصدی پتایر از محل سود انباشته را صادر کرد.

    ۱۱. هیأت وزیران در راستای مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در خصوص نحوه محاسبه نرخ گاز خوراک پتروشیمی‌ها، با اصلاح لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور در این خصوص موافقت کرد.

    ۱۲. نرخ گاز سوخت پتروشیمی‌ها، پالایشگاه‌ها و صنایع پایین دستی، مجتمع‌های احیای فولاد و مصارف مربوط به یوتیلیتی شامل برق، آب، اکسیژن و... آن‌ها معادل ۴۰ درصد نرخ خوراک گاز پتروشیمی است.

    ۱۳. صنایع سیمان و سایر صنایع معادل ۱۰ درصد نرخ خوراک پتروشیمی‌ها تعیین میگردد.

    ۱۴. سازمان بازرسی در نامه‌ای به تاریخ ۲۱ دی ماه خطاب به ‎اوجی وزیر نفت، از او خواسته ظرف ۳ روز به ایرادات قانونی انتصاب ‎علی عسگری در ‎هولدینگ خلیج فارس پاسخ دهد.

    ۱۵. افزایش سرمایۀ فملی از ۲۰ هزار میلیارد تومان به ۴۰ هزار میلیارد تومان (از محل سود انباشته) در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید.

    منبع: نبض بورس
    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    برچسب ها: بورس
    نظرات شما
    نظرسنجی
    آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
    پیشخوان