تاریخ انتشار: ۲۱:۰۶ - ۰۲ آبان ۱۳۹۵

سید حسن نصرالله: تنها در صورت پیروزی در سوریه به لبنان بازمی‌گردیم

دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد که تمام اقداماتی که توسط ترکیه در حلب صورت می‌گیرد، برای این است که روزی فرا برسد که ترکیه بگوید حلب برای ما است.
رویداد۲۴-دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد که تمام اقداماتی که توسط ترکیه در حلب صورت می‌گیرد، برای این است که روزی فرا برسد که ترکیه بگوید حلب برای ما است.

به گزارش پایگاه العهد، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: اگر ما در لبنان از امنیت برخوردار هستیم، این امر به برکت خون‌های ریخته شده و جانفشانی‌ها است و ما باید فضل این جانفشانی‌ها را بدانیم و از آنها و خانواده‌هایشان چه از شهدای ارتش یا مقاومت قدردانی کنیم.

این اظهارات دبیرکل حزب الله در بزرگداشت شهید حاج حاتم ادیب حماده "حاج علاء" مطرح شد.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: افراد مسلح در بلندی‌های عرسال به تنگنا کشیده شدند و ما بر اقدامات آنها تاثیر گذاشتیم و شاهد این امر این است که انفجار خودروهای بمب‌گذاری شده متوقف شده است چراکه شرایط تغییر کرده است و محاصره اعمال شده علیه آنها در بلندی‌های عرسال مانع از اقداماتشان می‌شود. تمام شبکه‌هایی که در ماه‌های گذشته بازداشت شدند، اعتراف کردند که از رقه رهبری می‌شدند و این امر بدین معناست که پایگاه پشتی تروریست‌ها تا حد زیادی دچار کاستی شده است و این امر به صورت رایگان یا با بیانیه‌ها برای ما حاصل نشده است، بلکه با خون‌های بسیار مقاومت و ارتش و لبنانی‌ها محقق شده است و شهید علاء نقش‌های اساسی در این امر داشته است.

نبرد حلب همانند نبرد موصل سرنوشت‌ساز است

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: در هفته‌های اخیر نبرد حلب شدت یافت و ما گفتیم که نبرد حلب برای تمام منطقه سرنوشت ساز است و پیامدهای نظامی، میدانی، استراتژیک و سیاسی خواهد داشت. گروه‌های مسلح جمع شده‌ بودند و گروه‌های بسیاری از خارج کشور از طریق مرزهای ترکیه آورده شدند و حملات گسترده‌ای را به حلب ترتیب دادند و ارتش سوریه و همپیمانانش پایداری کردند و افرادی به شهادت رسیدند اما پیروزی‌هایی حاصل شد.

وی عنوان داشت: ما در حلب حضور داشتیم و این مساله ضروری بود که کادر با فرماندهان دیگری که در راس آنها شهید علاء بود، تقویت شود.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد که درگیری‌ها در حلب برای تمام منطقه سرنوشت ساز است، همانطور که در حال حاضر عملیات موصل، بسیار مهم است.

سید حسن نصرالله عنوان داشت: ما از آغاز گفته بودیم که این نبرد یکی است و ما با تحت تاثیر قرار گرفتن از احساسات به نبرد نرفتیم و از زمان رخدادها در تونس، مسائل را خوب بررسی کردیم.

هدف از ساخت داعش اهانت به پیامبر (ص) و اسلام است

سید حسن نصرالله گفت: اینکه نام حضرت محمد (ص) در پرچم سیاه داعش نوشته می‌شود با هدف اهانت به این پیامبر است. آیا در این جهان «آزاد» کسی آمد تا خواهان تحقیقات در خصوص کشورهایی شود که از داعش حمایت کردند. هدف از ساخت داعش اهانت به پیامبر (ص) و اسلام است.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: اهداف کشورها و حامیان تسلیحاتی و مالی افراد مسلح که از سراسر جهان آمده بودند و هرکس که مانع از تحقق آشتی در سوریه می‌شود کم‌کم در حال آشکار شدن است. گذر روزها واقعیت‌هایی را برای مردم آشکار می‌کند. مردمی که نمی‌خواستند واقعیت را بدانند. ما براساس اطلاعات و داده‌های دقیق به سوریه رفتیم و کسی به ما برای رفتن به سوریه دستور نداد بلکه رفتن ما به آن‌جا براساس درک و بررسی صورت گرفت.

هدف از درگیری در سوریه نه براندازی نظام بلکه تغییرات جمعیتی و جغرافیایی بوده است

وی افزود: روز به روز مشخص می‌شود که این نبرد برای براندازی نظام نبوده است بلکه با اهداف تغییرات جمعیتی و اعمال تغییراتی در نقشه بوده است. گروه‌هایی در منطقه از صدها سال قبل بوده‌اند و آنچه که ظرف سال‌های گذشته صورت گرفته است با هدف از عرصه وجود برداشتن این گروه‌ها و از بین بردن تمامی آنچه که مربوط به تاریخ آن‌ها است، بوده است.

وی ادامه داد: عملکرد داعش و دیگر گروه‌ها همچون النصره این اتهامی را که ما علیه این طرح مطرح می‌کنیم تایید می‌کند و منظورم در اینجا صحبت در خصوص اقلیت‌ها نیست و من همواره گفته‌ام که اهل تسنن کسانی هستند که بیشترین بها را پرداخته‌اند. کسانی که بیشترین رنج را از مصیبت تکفیری‌ها می‌بینند، اهل تسنن در منطقه هستند.

کلینتون اعلام کرد که عربستان حامی و پشتیبان داعش بوده است

دبیرکل حزب الله گفت: ای دوستان آمریکا در لبنان و در جهان، کلینتون، دوست شما می‌گوید که این عربستان بوده است که از داعش پشتیانی و حمایت مالی کرده است.

وی درخصوص یمن نیز خاطرنشان کرد: در یمن دست کم 15 تا 20 میلیون یمنی محاصره شده هستند.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: شورای امنیت و جامعه بین المللی و جهان اسلامی و عربی در قبال شهادت صدها تن در حمله‌ای به صنعاء کجا بودند.

وی اظهار کرد: عراقی‌ها در موضع ملی واقعی در رویارویی با داعش هستند و برای آزادسازی استان موصل می‌جنگند.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: فردا گفته خواهد شد که حلب برای ترکیه است و برای سوری‌ها نیست، همانند چیزی که در حال حاضر برای موصل رخ می‌دهد.تمام اقداماتی که توسط ترکیه در حلب صورت می گیرد، برای این است که روزی فرا برسد که ترکیه بگوید حلب برای ما است.

وی افزود: ترکیه خواهان جنگ در موصل به بهانه دفاع از خود است و نمی‌خواهد که بسیج مردمی در عراق بجنگد.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: ترکیه در عراق می‌خواهد که از آنکارا برای مشارکت گروه‌های عراقی در نبردها در کشورشان اجازه گرفته شود و بدتر از آن، این مساله است که در شرایطی که عراقی‌ها برای آزادسازی موصل ده‌ها شهید می‌دهند ترکیه خواهان بازنگری در توافق لوزان می‌شود.

وی افزود: هیچ‌کس بر روی شکست ما حساب باز نمی‌کند. هزاران تن از نیروهای مجاهد ما در جبهه‌ها هستند و هرکس که بر روی خسته‌ شدن ما حساب باز می‌کند باید ناامید شود. تنها موردی که باعث می‌شود ما به لبنان بازگردیم پیروزی ما در سوریه است.

سید حسن نصرالله درخصوص تحولات اخیر ریاست جمهوری در لبنان نیز گفت: اظهارات رفیق حریری برای حمایت از میشل عون به عنوان رییس جمهور راه را برای تعیین رییس جمهور باز کرد. با وجود اینکه سخنرانی حریری علیه ما بود و وی در هر کلمه‌اش به هجمه علیه ما پرداخت اما ما به این مساله نمی‌پردازیم و در حال حاضر به این سخنان پاسخ نمی‌دهیم. ما می‌خواهیم که جانب مثبت را ببینیم.

وی افزود: طرف‌های سیاسی هستند که هم و غم‌شان چگونگی سواستفاده از تنوع‌ها برای ایجاد شکاف میان حزب‌الله با جریان ملی و جنبش أمل و المرده است.

وی ادامه داد:‌ من می گویم که رابطه میان أمل و حزب الله در سطح رهبری و مردمی عمیق‌تر و مستحکم‌تر از آن است که این اظهارات ساختگی برخی بتواند به آن لطمه وارد کند. آنچه که بر مبنای یک پایگاه فکری، عقیدتی و سیاسی است مستحکم‌تر از آن است که بتوان به آن لطمه وارد کرد. در خصوص نبیه بری باید بگویم که این رابطه بسیار عمیق است و رابطه عمیقی در سطح شخصی میان من و وی وجود دارد و ما در مسائلی که در آن اختلاف نظر داریم به تفاهم دست می‌یابیم.

منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان