تاریخ انتشار: ۱۵:۲۴ - ۲۹ دی ۱۴۰۰

۲ پیشنهاد ویژه اروپایی برای مهاجم آماده پرسپولیس

مهدی عبدی درباره چالش آقای گلی در لیگ برتر صحبت کرد.

مهدی عبدی

رویداد۲۴ پرسپولیس با ارائه بهترین بازی یک ماه اخیر خود توانست روب آهن را در اصفهان ۳ برصفر شکست داده و به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی کشور راه پیدا کند. ستاره این دیدار بدون شک مهدی عبدی بود. مهاجمی که در این دیدار حذفی ۲ گل زد یکی از دیگری قشنگ تر! مهاجم جوان و گلزن پرسپولیس در نیمه اول هم می‌توانست گل بزند اما بدشانسی و تکل بلند محمد قریشی مدافع ذوب آهن مانع شدند و... با این وجود مهدی عبدی نومید نشد و در نیمه دوم با گلزنی با سر و پا به همه ثابت کرد هنوز هم همان مهدی عبدی پدیده پرسپولیس و فوتبال ایران است. پس از پایان بازی پرسپولیس و ذوب آهن اصفهان دقایقی با مهدی عبدی گفت‌وگو کردیم که ماحصل آن را در زیر می‌خوانید.

به نظر می‌رسید دوشنبه روز مهدی عبدی بوده باشد. قبول داری؟

دوشنبه روز پرسپولیس بود. خوشحالم من هم به عنوان عضوی از این مجموعه و تیم توانستم گوشه‌ای از کار را گرفته و زحمات همبازیانم را تبدیل به گل کنم.

گل اول بیشتر به تو چسبید یا گل دوم؟

(می‌خندد) به قول دوستان گل‌های یک مهاجم مثل فرزندانش است و نمی‌تواند بین آنها فرقی بگذارد. هر دو برای من و تیم پرسولیس مهم بود.

گل دوم روی یک و دوی استثنایی مهدی ترابی و سیامک نعمتی و پاس به عقب زیبای دومی‌به تو به ثمر رسید. یک گل زیبا که ... خودت توضیح می‌دهی؟

به هرحال ما چند سالی است که با هم و کنار هم بازی کرده و به خصوصیات یکدیگر آشنا هستیم. من هم از یک و دوی سیامک نعمتی و مهدی ترابی لذت بردم و خوشحالم زحمات این دو هدر نرفت.

گل اول هم شباهت‌هایی به گل معروف تو به النصر داشت. یک بار هم در نیمه اول سعید آقایی سانتر کرد که ضربه سرتو با فاصله کمی از روی دروازه ذوب آهن به اوت رفت؟

فوتبال همین است. گاهی شما را می‌خنداند و گاهی به گریه می‌اندازد. اگر قرار بود همه توپ‌ها تبدیل به گل شود که دیگر اسمش فوتبال نبود و بسکتبال بود. روی گل اول خودم به ذوب آهن، احسان پهلوان سانتر زیبایی کرد و به نظرم تایمینگ خودم و لحظه ضربه زدن به توپ با سر در بهترین زمان ممکن اتفاق افتاد.

 البته چراغ اول را وحید امیری روشن کرد. فکرش را می‌کردی آن طوری گل بزند؟

وحید امیری یک بازیکن زحمتکش، ملی پوش و بسیار باهوش است. گل بسیار زیبایی زد و همه را غافلگیر کرد.

بی تعارف فکرش را می‌کردید در اصفهان ۳ گل به ذوب آهن بزنید؟

انصافا خیلی خوب بازی کردیم و در تمام دقایق کنترل مسابقه دست ما بود. شاید بهتر است بگویم مثل ساعت دقیق و منظم بازی کردیم و پیروزی هم حق پرسپولیس بود. البته ذوب آهن تیم قابل احترامی‌است اما دراین دیدار ما سرتر بودیم و برنده هم از زمین خارج شدیم.

سپاهان اصفهان و فولاد خوزستان دو نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا اما در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی باختند و خذف شدند. نظری نداری؟

در پرسپولیس یاد گرفتیم روی کار خودمان تمرکز کنیم. ما ذوب آهن را بردیم و به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی صعود کردیم اما این به معنای قهرمانی نیست. ما تازه به جمع ۸ تیم برتر رسیدیم و برای قهرمانی در جام حذفی ۳ بازی دیگر پیش رو خواهیم داشت. در جام حذفی هر تیمی می‌تواند خطرناک باشد و حتی تیم‌های دسته اولی و دومی‌هم ممکن است شگفتی ساز شده و تیم‌های بزرگ را شکست دهند.


بیشتر بخوانید: ادامه نیمکت نشینی مهدی عبدی در پرسپولیس؟


مهدی عبدی چند هفته‌ای را روی نیمکت ذخیره‌ها یا دور از ترکیب اصلی بود. چگونه توانستی خودت را حفظ کنی و مقابل ذوب آهن دبل کنی؟

بارها گفتم الگوی من زلاتان ابراهیموویچ است. همیشه با تمام وجود برای موفقیت و گلزنی جنگیده ام. من فقط همین کار را بلدم و سعی می‌کنم خوب تمرین کنم و سرم توی کار خودم باشد. در فوتبال چیزی آسان به دست نمی‌آید و برای من هم همواره سختی بوده است اما یاد گرفته ام بجنگم و برای رسیدن به آنچه استحقاقش را دارم بجنگم.

شاید برخی‌ها بگویند پس از مصدومیت عیسی آل کثیر...

(حرف ما را قطع می‌کند) عیسی دوست صمیمی‌من است. دوست داشتم در اصفهان کنارم بود و با هم گل می‌زدیم. واقعا از شنیدن خبرمصدومیت رباط صلیبی عیسی آل کثیر تمام بدنم لرزید و از ته دل ناراحت شدم. آل کثیر مهاجم با کلاسی است که در نیم فصل دوم خیلی به وجودش نیاز داشتیم. می‌دانم دوران سختی را پشت سرمی‌گذارد ولی عیسی هم مرد روزهای سخت است. او این دوران را هم پشت سرگذاشته و انشالله با قدرتی بیشتر باز خواهد گشت.

در مدتی که در ترکیب اصلی پرسپولیس نبودی اخباری مبنی بر پیشنهادات باشگاه‌های بلژیکی و پرتغالی به تو به گوش می‌رسید. این اخبار درست بود؟

پرتغال و بلژیک؟ بله، از یکی دو کشور دیگر هم پیشنهاد داشته و دارم اما پرسپولیس را با دنیا عوض نمی‌کنم. من شعار نمی‌دهم اما هر چه امروز دارم از تیم بزرگ و دوست داشتنی پرسپولیس است. دوست دارم تا سرحد امکان به تیم محبوبم کمک کنم و فعلا به قول معروف با پیراهن قرمز رنگ پرسپولیس عشق می‌کنم.

در حال حاضر با ۴ گل زده بهترین گلزن پرسپولیس در لیگ هستی در حالی که گادوین منشا با ۸ گل زده صدرنشین جدول گلزنان است. البته تو برخلاف منشا پنالتی نزدی و فکر می‌کنی بتوانی با روحیه‌ای بالاتر در نیم فصل دوم آقای گل لیگ برتر شوی؟

آقای گلی لیگ برتر یک چالش جذاب برای من و احتمالا همه مهاجمان این فصل لیگ است. دوست دارم اول بازیکن مفیدی برای پرسپولیس باشم و تلاش می‌کنم تیم پیروز شود. در ادامه به آقای گلی هم فکر می‌کنم و می‌دانم با تمرکز بیشتر انشالله این عنوان دور از دسترس نیست. هرچند مهم‌ترین هدف ما در پرسپولیس دبل هت تریک است.

شنبه دوم بهمن ماه باید به مصاف فولاد خوزستان بروید. این بازی را چطور می‌بینی؟

همه بازی‌ها برای ما سخت است. همه حریفان مقابل پرسپولیس یک انگیزه ویژه دارند و می‌خواهند قهرمان ۵ دوره گذشته لیگ برتر را متوقف کنند. فولاد خوزستان هم تیم منظم و بسیار خوبی است. با این وجود ما نیاز به برد داریم و تلاش می‌کنیم بهترین نتیجه را بگیریم.

این روزها صحبت‌های زیادی در خصوص مشکلات مالی پرسپولیس و دریافتی ۲۰ درصدی شما می‌شود. در این رابطه صحبتی نداری؟

آقا سید (جلال حسینی)، سیامک نعمتی و بقیه بزرگ ترها حرف‌های لازم را زده اند و انشالله مشکلات به زودی حل شود. پرسپولیس در بازی حذفی مقابل ذوب آهن آن هم در اصفهان نشان داد هنوز هم امید اصلی قهرمانی است و پتانسیل زیادی دارد.

به عنوان سئوال آخر می‌خواهیم فکر کنی این تریبون آزاد برای صحبت با هواداران پرسپولیس است. چه حرفی داری به طرفداران بزنی؟

دوست دارم به هواداران پرسپولیس بگویم که دلم برای آن‌ها و تشویق‌های پرشورشان تنگ شده است. لحظه شماری می‌کنم که هر چه زودتر طرفدارن را در استادیوم‌ها ببینم و از فوتبال بازی کردن لذت بیشتری ببرم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مهدی عبدی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان