تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۰

بورس قربانی بودجه می‌شود؟

بیش از یک ماه از ابلاغ مصوبه ۱۰ بندی حمایت از بورس توسط وزیر اقتصاد می‌گذرد. مصوبه‌ای که به عقیده کارشناسان بورسی می‌توانست برای خروج بورس از بحران بسیار مفید باشد. اما این مصوبه هنوز توسط سازمان برنامه و بودجه ابلاغ نشده و این موضوع اعتراض فعالان و سهامداران را برانگیخته است.

بورس قربانی بودجه می‌شود؟

رویداد۲۴ بیش از یک ماه از ابلاغ مصوبه ۱۰ بندی حمایت از بورس توسط وزیر اقتصاد می‌گذرد. مصوبه‌ای که به عقیده کارشناسان بورسی می‌توانست برای خروج بورس از بحران بسیار مفید باشد. اما این مصوبه هنوز توسط سازمان برنامه و بودجه ابلاغ نشده و این موضوع اعتراض فعالان و سهامداران را برانگیخته است.

تعداد زیادی از فعالان بازار سهام، کارشناسان بورسی و سهامداران با هشتگ «بورس قربانی بودجه» و انتشار یک عکس مشترک اعتراض خود را نسبت به این موضوع در شبکه‌های اجتماعی و مخصوصا توییتر مطرح کردند. در ادامه توییت برخی از کارشناسان بورسی و فعالان بازار سهام در این خصوص را می‌خوانیم:

اکانت توییتر بورس نوشت: «معلوم نیست برنامه و بودجه از کجا دستور میگیره! رییس سازمان میگه ابلاغ نمیکنه. وزیر میگه ابلاغ نمیکنه. رییس جمهور امضا میزنه بازم ابلاغ نمیکنه! هیئت دولت میگه بازم انگلوک میکنه! اگه مناقعتون بازار‌های دیگس بگید بدونیم خب:))) #بورس_قربانی_بودجه»

جواد فلاحیان نوشت: «‏ستاد اقتصادی دولت را منحل کنید مصوبه‌ایی که توسط یک سازمان اجرا نشود نشان میدهد ستاد اقتصادی یک شو بیشتر نیست به نظر میرسد قدرت سازمان برنامه و بودجه از ستاد اقتصادی دولت بیشتر است #بورس_قربانی_بودجه»

علی عصاری نوشت: «‏پس از کش و قوس‌های فراوان و اعتراض به سازمان بورس و مجلس و نمایندگان مجلس، فهمیدیم که کار بورس، گیر سازمان برنامه و بودجه است، که به جای کمک به بورس، به فکر جبران کسری بودجه از جیب سهامداران!

ابلاغ مصوبه ۱۰ بند #بورس_قربانی_بودجه»

پیمان حدادی نوشت: «‏سرنوشت همتی در انتظار میرکاظمی؟! این دولت و آن دولت ندارد فعالان ‎#بازار_سرمایه تا انتها پای مطالبات به حق خود خواهند ایستاد #بورس_قربانی_بودجه»

الهام معصوم‌زاده نوشت: «مگر نگفتید ما پشتیبان بورس و سهامداران هستیم؟! آقایان در سازمان برنامه بودجه را مجاب کنید که مصوبه ۱۰ بندی حمایتی بازار سرمایه را ابلاغ کنند! مطالبه شفاف، صریح و روشن: ابلاغ مصوبه ۱۰ بندی؟!»

علی حاتمی نوشت: «‏جناب آقای میر کاظمی تمام فشار فروش بازار به خاطر عدم تصویت مصوبه ده بندی حمایت از بازار است. مطالبه شفاف و روشن سهامداران از سازمان برنامه و بودجه: ابلاغ رسمی مصوبه ۱۰ بندی»

شهیر محمدنیا نوشت: «‏آقایون مسئولان! از بورس فقط معامله‌گر‌ها سود نمی‌برند! صندوق‌های بازنشستگی، میلیون‌ها کارمند شرکت‌ها، و در یک کلام، چرخ اقتصاد توسط شرکت‌های بورسی میچرخه! امیدواریم نرسه زمانی که بگین: “میان پنجره و دیدن همیشه فاصله‌ایست چرا نگاه نکردم؟ ” #بورس_قربانی_بودجه»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
نظرات شما
پیشخوان