تاریخ انتشار: ۱۵:۵۷ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۵۷ نظر
کامران ندری در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

وعده وزیر اقتصاد برای پرداخت وام بدون ضامن توخالی است/ شرایط دریافت وام بدتر خواهد شد

وزیر اقتصاد اعلام کرده، دیگر برای دریافت وام زیر ۱۰۰ میلیون تومانی نیازی به ضامن وجود ندارد. این دستور خاندوزی به عنوان یک اقدام مثبت دولت برای دسترس‌پذیرشدن وام معرفی شده، اما کامران ندری، کارشناس بانکی معتقد است، اساسا این وعده عملیاتی نخواهد شد و در حد یک مانور تبلیغاتی توخالی باقی خواهد ماند و فقط صف انتظار دریافت وام را به بالای یک سال می‌رساند.

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد

رویداد۲۴ هما حسینی: براساس اعلام وزیر اقتصاد پرداخت وام بدون ضامن در بانک‌های دولتی آغاز شده و صحبت‌های معاون وزیر اقتصاد نیز حاکی از آن است که شاغلان، بازنشستگان و مستمری بگیران دستگاه‌های اجرایی و ... می‌توانند از شعبات بانکی که حقوق دریافت می‌کنند، تنها با یک نامه کسر از حقوق  تا ۵۰ میلیون تومان بدون ضامن وام بگیرند.

طبق توضیحات تکمیلی معاون امور بانکی وزیر اقتصاد، «متقاضیان دریافت وامی بالای ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان باید علاوه بر ارائه گواهی کسر از حقوق، یک سفته یا چک نیز تحویل دهند. این افراد باید دارای رتبه اعتباری A ، B، C باشند و  کارکنان شرکت‌های بخش خصوصی که دارای رتبه اعتباری A  و B  هستند نیز می‌توانند تا سقف ۵۰ میلیون بدون ضامن وام بگیرند.» درجه اعتباربندی مشتریان بانک‌ها نیز با توجه به رفتار مالی آنها در شعب بانک مربوطه روشن می‌شود. اما آیا این برنامه جدید دولت به معنای دردسترس کردن وام برای عموم مردم است؟

کامران ندری کارشناس بانکی در گفت و گو با رویداد۲۴ توضیح می دهد: در رتبه‌بندی مشتریان بانک، خوش حسابی، بدحسابی مشتری، اینکه نحوه بازپرداخت تسهیلاتش تا چه حد به موقع بوده و حتی اینکه قبوض برق و آب را چقدر سر موقع پرداخت می‌کرده، مهم است. اما موضوع برنامه جدید دولت برای وام بدون ضامن، اعتبارسنجی مشتریان نیست.

به گفته او اولین چالش وام بدون ضامن برای مستمری‌بگیران بخش عمومی و خصوصی در نحوه قراردادهای کاری است. در حال حاضر عمده قراردادهای کاری در بخش خصوصی، موقتی است و اساسا در این بخش چیزی به عنوان استخدام رسمی و دائمی وجود ندارد. بنابراین شرکت و بنگاهی که معلوم نیست تا پایان سال نیروی کاریش در محل کار باقی می‌ماند یا خیر، ریسک صدور گواهی کسر کار برای دریافت وام را هم نمی‌پذیرد. بنابراین دولت روی موردی برنامه ریخته که اصلا زیرساخت آن یعنی ضمانت اجرایی برای صدور گواهی کسر از حقوق برای بنگاه‌ها وجود ندارد و هر کارفرمایی می‌تواند از صدرو فیش کسر از حقوق سر باز بزند.

او ادامه می‌دهد: همچنین کسی که شغل دائمی و قرارداد دائمی ندارد، چک و سفته او برای بانک  نیز اعتباری ندارد. بنابراین چک و سفته جای ضامن را برای بانک نمی‌گیرد. مگر اینکه خود دولت بخواهد فرد را ضمانت کند اما چنین چیزی الان مطرح نیست.


بیشتر بخوانید: وضعیت لرزان وزرای اقتصادی کابینه رئیسی/ کار مجلس همسو به استیضاح وزرا می‌کشد؟


به گفته ندری مشکل دوم نرخ‌های سود دستوری است: «وقتی شرایط وام را تسهیل می‌کنید و می‌گویید بانک ضامن خرد طلب نکند، باید توجه داشت که در شرایط اقتصادی نرخ تورم از سود بانکی بسیار بالاتر است تعداد متقاضی برای وام افزایش زیادی پیدا خواهد کرد. آیا بانک‌ها از پس بار مالی آن برمی‌آیند؟ بعید است بانک‌ها بتوانند از پس بار مالی آن بربیایند. اتفاقی که می افتد صف‌های طولانی و در نوبت است، مگر اینکه نرخ سود آزاد شود که بانک ها هرکدام به نرخ مطلوب خود وام دهند.»

این کارشناس بانکی معتقد است برنامه تیم اقتصادی دولت رییسی در حوزه تسهیلات اصلا به معنای دردسترس کردن وام نیست. او توضیح می‌دهد: « بانک‌ها قبلا می‌گفتند سه تا ضامن لازم است. این فقط به خاطر این نبود که ضامن بیاید و بازپرداخت اقساط را تضمین کند. بلکه بانک‌ها با هدف کاهش حجم تقاضا مقررات وام را سختگیرانه پیش می‌بردند. یعنی در فرایند دریافت وام هرچقدر سختگیری بیشتر باشد، تعداد بیشتری بی‌خیال گرفتن وام می‌شوند. هرچند نباید این طور باشد و باید دریافت وام را تسهیل کرد، اما برنامه دولت رییسی هم قابل تحقق نیست.»

ندری معتقد است برنامه خاندوزی در وام بدون ضامن حتی شرایط دریافت وام را بدتر نیز خواهد کرد. چراکه حجم تقاضا برای دریافت وام چند برابر خواهد شد و بانک ها تمایلی به تخصیص این تسهیلات ندارند و از طرفی به لحاظ مالی هم اکنون در شرایط منابعی خوبی نیستند، بنابراین به جای ۳ ماه مشتری باید بالای یکسال منتظر دریافت وام مورد تقاضای خودش باشد.

او تاکید می کند: «نرخ سودهای بانکی اکنون به صورت دستوری و کمتر از نرخ تورم است پس بانک‌ها تمایلی نخواهد داشت به تکلیف خود عمل کنند. بنابراین صف‌های انتظار خود را طولانی و زمان‌برتر می کنند. هرچند بانک‌ها را نمی‌شود ملامت کرد بلکه دولت را باید سرزنش کرد که برای تبلیغ عملکرد خود دست به اعلام هر گونه وعده بی‌عملی و توخالی می‌زند.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: احسان خاندوزی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
0
0
عجب خرتوخره کشور.... هرکی یه چیزی میگه
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
0
0
وقتی این وام ها پرداخت بشه اون وقت می بینی که این حرف ها توخالی نیست اقایان به ظاهر کارشناس اقتصادی
بازنشسته تامین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
0
0
با توجه به اعلام مسئولان تأمین اجتماعی برای دریافت وام بازنشستگان به بانک رفاه کارگران به عنوان بانک عامل پرداخت مستمری‌ام مراجعه کردم که گفتند از این وام خبری نیست و اگر وام دیگری می‌خواهی، باید سپرده‌گذاری کنی تا پس از ۶ ماه اگر شرایط‌اش را داشتی، به تو وام پرداخت شود. بعد با کلی هزینه به شعبه تأمین اجتماعی واقع در جنب بیمارستان این سازمان رفتم که پاسخ دادند باید به کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی مراجعه کنم، که در آنجا هم متوجه شدم سایت پرداخت وام به بازنشستگان مسدود شده است!‌ چرا مسئولان تأمین اجتماعی عده‌ای پیرمرد و پیرزن بازنشسته را برای دریافت وام به دنبال نخودسیاه می‌فرستند و قبل از آن که منابع آن را برای تمامی مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی تامین کنند ، خبرش را اعلام می‌دارند؟
وعده وام ۱۰۰ میلیون تومانی مردم را سرگردان کرده است
برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن به بانک رفاه کارگران مراجعه کردم که به گفته متصدی بانک ابتدا باید ۱۰۰ میلیون تومان به مدت ۳ ماه در بانک سپرده‌گذاری ‌کنم تا در صورت تایید، بعد از این مدت بتوانم وام بگیرم و یا اگر ۵۰ میلیون تومان سپرده بگذارم، می‌توانم وام ۴۰ میلیون تومانی دریافت کنم! سوال اینجاست که اگر یک فرد بازنشسته این مبلغ پول را داشته باشد، دیگر چه نیازی به دریافت وام دارد؟ چرا بانک مرکزی ابلاغیه این وام‌ها را همان‌گونه که در رسانه‌ها اعلام می‌کنند، به بانک‌ها نمی‌فرستد تا بازنشستگان و شاغلان از این سردرگمی نجات یابند؟
بازنشسته تامین اجتماعی
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
0
0
۱۴۰۰/۱۱/۲۷ ۰۷:۲۶
بنده از 7 بهمن به تمام بانک ها نسیم شهر بهارستان جاده تهران ساوه بابت دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامی مراجعه کرده ام ولی متاسفانه انجام نمی دهند. مرتضی - بازنشسته شرکت مخابرات تهران با سابقه ۳۲ سال و ۷ ماه از نسیم شهر




۱۴۰۰/۱۱/۳۰ ۰۸:۵۹
تاریخ : ۲۹ - بهمن - ۱۴۰۰
۲۸ بهمن ۱۴۰۰ – ۱۹:۳۰
ماجرای وام بدون ضامن بازنشستگان / شما دریافت کردید؟
ماجرای وام بدون ضامن بازنشستگان / شما دریافت کردید؟قراربود بازنشستگان تنها با ارائه فیش حقوقی و نامه کسر از حقوق بتوانند وام ۵۰ تا ۱۰۰میلیونی بدون ضامن دریافت کنند. اما برخی از بانک‌ها از بازنشسته‌ها فیش حقوقی بالای ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می‌خواهند.
واین درحالی است که حقوق بنده بالای ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است متاسفانه هنوز هم وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیونی بدون ضامن را به من ندادند چرا؟
مرتضی – بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران از نسیم شهر بهارستان جاده تهران ساوه
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
0
0
گرفتن وام فقط در یک ساعت!

1400/02/04 - 13:13

گرفتن وام فقط در یک ساعت! و این در حالی است که بنده متاسفانه بارها در باره بانک ملی شعبه نسیم شهر رباطر کریم به عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی سابق اعتراض کردم و پیام دادم ولی متاسفانه تاکنون پیگیری، بررسی و رسیدگی هیچ خبری نیست چرا؟
بانک ملی شعبه نسیم رباط کریم کد 2358
بانک ملی شعبه نسیم رباط کریم، بازنشستگان تامین اجتماعی را تحریم کرده است که گواهی کسر حقوقی یا ضمانت تامین اجتماعی را قبول نمی کند چرا؟
چرا با گذشت بیش از 16 ماه هنوز رئیس کل بانک مرکزی و رئیس کل بازرسی بانک ملی ایران بررسی، پیگیری و رسیدگی نکردند و نمی کنند چرا؟
وام ودیعه مسکن به ۲۲۳ هزار خانوار پرداخت شد/ و این درحالی است که اینجانب محمد میرزابابایی متقاضی وام ودیعه مسکن بنده درسیستم، بانک ملی را انتخاب کردم و پس ازسپری شدن یکماه نوبت دادن با مدارک کامل به همراه ضامن کارمند بازنشته با حقوق 10م به بالا باگواهی کسر ازحقوق به بانک ملی نسیم شهرکد 2358 مراجعه کردم و بعد ازتکمیل پرونده میگوید چون ضامن از بانک رفاه حقوق میگیرد قبول نمیکنیم .باید از بانک ملی حقوق بگیرد و جوازکسب وچک هم قبول نمیکنیم …مردم ازکجا ضامنی پیدا کنند که دقیقا ازبانک ملی حقوق بگیرد؟ پیش رئیس شعبه هم رفتیم قبول نکرد. پس چرا همسایه ما با همین آقای ضامن وام ودیعه از بانک سپه گرفت؟! چرا آنقدرسنگ اندازی میکنند وحرف آخر را اول نمیزنند؟ یکباره بگویند وام نمیدهیم مردم را اذیت نکنید با توجه به اینکه ضامن پدرم بود وبازنشسته مخابرات میباشد.! برای بانک ملی و رئیس شعبه جای شرم وتاسف دارد که 15میلیون ودیعه مسکن را به من مستاجر ندادند.
درضمن پدر من 27 ماه سابقه درجبهه در سال 63 الی 65 در زمان جنگ تحمیلی بوده است و متاسفانه تاکنون هم هیچ گونه ارزشی قائل نیست و نبوده است چرا؟
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
0
0
امروز 1 بهمن ماه است که متاسفانه از 27 دی ماه تاکنون وام بدون ضامن به بازنشستگان تامین اجتماعی توسط بانک ها نسیم شهر بهارستان جاده تهران ساوه پرداخت نمی شود چرا؟
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
0
0
وام ۱۰۰ میلیونی بانک صادرات
چند روز قبل هم مدیر بانک صادرات اعلام کرد کارمندان و بازنشستگانی که حقوق ماهانه خود را از بانک صادرات دریافت می‌کنند، می‌توانند با مراجعه به بانک صادرات وام ۱۰۰ میلیون تومانی بگیرند.
شرایط دریافت وام ۱۰۰ میلیونی بانک صادرات چیست؟ اولین شرط این است که فرد حقوق خود را از این بانک دریافت کند. چه افرادی که شاغل باشند چه بازنشسته. بازنشستگانی که گواهی کسر از حقوق داشته باشند، تنها با همان نامه می‌توانند وام بدون ضامن بگیرند.
تاریخ : ۲۹ - بهمن - ۱۴۰۰
۲۸ بهمن ۱۴۰۰ – ۱۹:۳۰
ماجرای وام بدون ضامن بازنشستگان / شما دریافت کردید؟
ماجرای وام بدون ضامن بازنشستگان / شما دریافت کردید؟قراربود بازنشستگان تنها با ارائه فیش حقوقی و نامه کسر از حقوق بتوانند وام ۵۰ تا ۱۰۰میلیونی بدون ضامن دریافت کنند. اما برخی از بانک‌ها از بازنشسته‌ها فیش حقوقی بالای ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می‌خواهند.
واین درحالی است که حقوق بنده بالای ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است متاسفانه هنوز هم وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیونی بدون ضامن را به من ندادند چرا؟
مرتضی – بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران از نسیم شهر بهارستان جاده تهران ساوه

بنده در تاریخ ۱۰ و ۱۱ و۱۳ بهمن سه بار برای دریافت وام بدون ضمامن به بانک رفاه کارگران شهر گلستان، بانک سپه وصادرات در نسیم شهر بهارستان جاده ساوه رفتم متاسفانه انجام نداده اند ولی پاسخ و جواب قانع کننده ای به نمی دهند.
مرتضی – بازنشسته تامین اجتماعی از نسیم شهر با سابقه کار ۳۲ سال و ۷ ماه
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
0
0
چرا هنوز وام بدون ضامن بازنشستگان پرداخت نشده است؟
متاسفانه تاکنون مسئولین بانک ها نسیم شهر بهارستان جاده تهران ساوه پرداخت وام 50 تا 100 میلیون تومان تومانی بدون ضامن برای بازنشستگان تامین اجتماعی بهانه مختلف خودداری کردند و خودداری می کنند از رئیس کل بانک کل مرکزی و بازرسی ها بانک ها وغیره درخواست رسیدگی داریم
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
0
0
وام بدون ضامن به چه کسانی تعلق میگیرد
پرداخت وام بدون ضامن توخالی است/ شرایط دریافت وام بدتر است متاسفانه تاکنون مسئولین بانک ها نسیم شهر بهارستان جاده تهران ساوه پرداخت وام بدون ضامن نمی دهند چرا؟
بانک‌ها برای پرداخت وام 50 الی 100 میلیون تومانی بدون ضامن سنگ‌اندازی می‌کنند .
اعتراض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
0
0
یکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ ۱۶:۲۱:۵۵
چرا هنوز وام بدون ضامن بازنشستگان پرداخت نشده است؟
متاسفانه تاکنون مسئولین بانک ها نسیم شهر بهارستان جاده تهران ساوه پرداخت وام 50 تا 100 میلیون تومان تومانی بدون ضامن برای بازنشستگان تامین اجتماعی بهانه مختلف خودداری کردند و خودداری می کنند از رئیس کل بانک کل مرکزی و بازرسی ها بانک ها وغیره درخواست رسیدگی داریم
درضمن بهمن ماه بیش از هزار بار در مورد وام 100 میلیون تومانی بدون ضامن در رسانه ها اعتراض کرده ایم ولی متاسفانه تاکنون هیچ کسی پاسخگو و جوابگو نبوده و اقدامی، پیگیری، بررسی و رسیدگی نکرده اند چرا؟
کدام بانک ها تاکنون وام مبلغ 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن به بازنشستگان تامین اجتماعی وابسته به اسرائیل پرداخت نمی کنند.
1 - بانک ملی
2 - بانک سپه
3 - بانک مسکن
4 - بانک رفاه کارگران شهرگلستان بهارستان جاده تهران ساوه کد شعبه 974
5 - بانک کشاورزی
6 - بانک توسعه صادرات
بانک ها نسیم شهر بهارستان جاده تهران ساوه تاکنون وام بدون ضامن را برای بازنشستگان تامین اجتماعی انجام نمی دهند و متاسفانه خودداری کردند و خودداری می کنند چرا؟
اعتراض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
0
0
یکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ ۱۶:۲۱:۵۵

چرا هنوز وام بدون ضامن بازنشستگان پرداخت نشده است؟

متاسفانه تاکنون مسئولین بانک ها نسیم شهر بهارستان جاده تهران ساوه پرداخت وام 50 تا 100 میلیون تومان تومانی بدون ضامن برای بازنشستگان تامین اجتماعی بهانه مختلف خودداری کردند و خودداری می کنند از رئیس کل بانک کل مرکزی و بازرسی ها بانک ها وغیره درخواست رسیدگی داریم

درضمن بهمن ماه بیش از هزار بار در مورد وام 100 میلیون تومانی بدون ضامن در رسانه ها اعتراض کرده ایم ولی متاسفانه تاکنون هیچ کسی پاسخگو و جوابگو نبوده و اقدامی، پیگیری، بررسی و رسیدگی نکرده اند چرا؟

کدام بانک ها تاکنون وام مبلغ 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن به بازنشستگان تامین اجتماعی وابسته به اسرائیل پرداخت نمی کنند.

1 - بانک ملی

2 - بانک سپه

3 - بانک مسکن

4 - بانک رفاه کارگران شهرگلستان بهارستان جاده تهران ساوه کد شعبه 974

5 - بانک کشاورزی

6 - بانک توسعه صادرات

بانک ها نسیم شهر بهارستان جاده تهران ساوه تاکنون وام بدون ضامن را برای بازنشستگان تامین اجتماعی انجام نمی دهند و متاسفانه خودداری کردند و خودداری می کنند چرا؟
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
0
0
وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن به کدام بازنشستگان تعلق می‌گیرد
کسی هم جوابگو نیست .جز دروغ ماچیزی از این مسئولین بانک ها ندیدیم.
بازنشسته تأمین اجتماعی
اعتراض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
0
0
۱۳:۰۳۰۲ اسفند ۱۴۰۰
یکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ ۱۶:۲۱:۵۵

چرا هنوز وام بدون ضامن بازنشستگان پرداخت نشده است؟

متاسفانه تاکنون مسئولین بانک ها نسیم شهر بهارستان جاده تهران ساوه پرداخت وام 50 تا 100 میلیون تومان تومانی بدون ضامن برای بازنشستگان تامین اجتماعی بهانه مختلف خودداری کردند و خودداری می کنند از رئیس کل بانک کل مرکزی و بازرسی ها بانک ها وغیره درخواست رسیدگی داریم

درضمن بهمن ماه بیش از هزار بار در مورد وام 100 میلیون تومانی بدون ضامن در رسانه ها اعتراض کرده ایم ولی متاسفانه تاکنون هیچ کسی پاسخگو و جوابگو نبوده و اقدامی، پیگیری، بررسی و رسیدگی نکرده اند چرا؟

کدام بانک ها تاکنون وام مبلغ 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن به بازنشستگان تامین اجتماعی وابسته به اسرائیل پرداخت نمی کنند.

1 - بانک ملی

2 - بانک سپه

3 - بانک مسکن

4 - بانک رفاه کارگران شهرگلستان بهارستان جاده تهران ساوه کد شعبه 974

5 - بانک کشاورزی

6 - بانک توسعه صادرات

بانک ها نسیم شهر بهارستان جاده تهران ساوه تاکنون وام بدون ضامن را برای بازنشستگان تامین اجتماعی انجام نمی دهند و متاسفانه خودداری کردند و خودداری می کنند چرا؟
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
0
0
دی ماه امسال با دستور رئیس جمهور برای پرداخت سریع وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی متاسفانه تاکنون توسط مسئولین بانک ها نسیم شهر بهارستان جاده تهران ساوه هیچ اقدامی صورت نگرفته است چرا؟
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
0
0
نهم بهمن امسال وزیر اقتصاد دستور پرداخت وام بدون ضامن تا سقف صد میلیون تومان را صادر کرد ولی متاسفانه مسئولین بانک ها نسیم شهر بهارستان و به ویژه بانک رفاه کارگران شهرگلستان بهارستان کد شعبه 974 جاده تهران ساوه تاکنون از پرداخت وام 100 میلیون تومانی بدون ضامن به بازنشستگان تامین اجتماعی خودداری کردند و هنوز هم خودداری می کنند چرا؟
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
0
0
وام 100 میلیون تومانی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی وابسته به اسرائیل به کجا رسید؟ متاسفانه تاکنون مسئولین بانک ها نسیم شهر بهارستان و به ویژه رئیس بانک رفاه کارگران شهرگلستان بهارستان کد شعبه 974 جاده تهران ساوه به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی وابسته به اسرائیل وام 100 میلیون تومانی بدون ضامن نمی دهند و خودداری کردند و خودداری می کنند چرا؟
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
0
0
علت پرداخت نشدن وام 50 تا 100 میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی چیست؟
وام بدون ضامن بازنشستگان تامین‌اجتماعی چه زمانی پرداخت می‌شود؟
چرا بانک‌ها رفاه کارگران وغیره وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی نمی‌دهند؟
جمعی از بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی از نسیم شهر بهارستان جاده تهران ساوه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
0
0
در این مدت یک ماه در مورد پرداخت نکردن وام 100 میلیون تومانی بدون ضامن توسط مسئولین بانک ها نسیم شهر بهارستان و به ویژه رئیس بانک رفاه کارگران شهر گلستان کد شعبه 974 بیش از هزار بار در رسانه ها اعتراض کرده ام ولی متاسفانه تاکنون هیچ کسی هم متاسفانه تاکنون پیگیری، بررسی و رسیدگی نکردند و هنوز هم نمی کنند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟
جمعی از بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی از نسیم شهر بهارستان جاده تهران ساوه
اعتراض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
0
0
مسئولین بانک ها وغیره غلط میکنن در رسانه ها اعلام می کنند وام می دهیم ولی به بانک ها مراجعه می کنیم وام نمی دهند می گویند بودجه نداریم و بهانه های مختلف می آورن
بانک مرکزی وغیره باید تکلیف وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن را مشخص کنند متاسفانه مسئولین بانک ها نسیم شهربهارستان و به وِیژه رئیس بانک رفاه کارگران شهرگلستان جاده تهران ساوه تاکنون به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی وام بدون ضامن نمی دهند و خودداری کردند چرا؟
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
0
0
بنده امروز 7 اسفند 1400 برای دریافت وام 100 میلیون تومانی بدون ضامن به بانک سینا، رفاه کارگران و تجارت شهرستان اسلامشهر جاده تهران ساوه مراجعه نمودم وام بدون ضامن نمی دهند چرا؟
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
0
0
بسمه تعالی
درپاسخ به رئیس جمهور
درپاسخ به وزیر امور اقتصاد و دارایی
درپاسخ به رئیس کل بانک مرکزی
پرداخت وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن با دستور رئیس جمهور توسط بانک ها یک دروغ برزگی بوده است که متاسفانه تاکنون بانک ها به بازنشستگان تامین اجتماعی وام بدون ضامن ندادند و خودداری کردند چرا؟
اعتراض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
0
0
دستور رئیس‌جمهور به بانک ها در سراسر کشور درباره پرداخت وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن متاسفانه تاکنون هیچ گونه انجام صورت نگرفته است و متاسفانه بانک ها برای پرداخت وام بدون ضامن به بازنشستگان شرکت مخابرات ایران، تهران وغیره خودداری کردند و هنوز هم خودداری می کنند چرا؟
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
0
0
نهم بهمن امسال وزیر اقتصاد دستور پرداخت وام بدون ضامن تا سقف صد میلیون تومان را صادر کرد ولی متاسفانه مسئولین بانک ها نسیم شهر بهارستان و به ویژه بانک رفاه کارگران شهرگلستان بهارستان کد شعبه ۹۷۴ جاده تهران ساوه تاکنون از پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن به بازنشستگان تامین اجتماعی خودداری کردند و هنوز هم خودداری می کنند چرا؟
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
0
0
چرا با توجه به اینکه کلیه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی درکشور در بانک رفاه کارگران پرداخت می شود ، این بانک هیچ تسهیلات و وامی به بازنشستگان تامین اجتماعی در سراسر کشور پرداخت نمی کند.
بانک رفاه کارگران کد شعبه ۹۷۴ شهرگلستان بهارستان حاده تهران ساوه به بازنشستگان تامین اجتماعی وام ۵۰ الی ۱۰۰ میلیونی بدون ضامی را نمی‌دهد چرا؟
اعتراض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
0
0
اعتراف سخنگوی دولت: به 70 هزار نفر وام بدون ضامن پرداخت شد
و این در حالی است که از شروع و آغاز وام بدون ضامن تاکنون بیش از هزار بار در رسانه ها اعتراض کرده ایم ولی متاسفانه تاکنون هیچ کس هم هیچ اقدامی، پیگیری، بررسی و رسیدگی نکرده است چرا؟
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
0
0
وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن تاکنون برای چه کسانی پرداخت نشده است؟ بازنشستگان تامین اجتماعی وابسته به اسرائیل!
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
0
0
با اینکه بنده در تاریخ 14 بهمن ماه 1400 در مورد وام 100 میلیون تومانی بدون ضامن از بانک مرکزی علیه چند بانک کتبی شکایت کردم ولی متاسفانه تاکنون هیچ خبری اقدامی، پیگیری، بررسی و رسیدگی نیست چرا؟
مرتضی - بازنشسته مخابرات منطقه تهران از نسیم شهر بهارستان جاده تهران ساوه
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
0
0
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ ۱۷:۱۹:۵۴
در پاسخ به سخنگوی دولت
و این در حالی است که مسئولین بی ادب بانک ها تاکنون وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن را به بازنشستگان تامین اجتماعی نداه اند، خودداری کردند و هنوز هم خودداری می کنند چرا؟
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
0
0
قرار بود با دستور رئیس جمهور بانک ها به بازنشستگان تامین تامین اجتماعی وام 50 تا 100 میلیون تومانی به دهد ولی متاسفانه تاکنون هیچ خبری نیست چرا؟
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
0
0
۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ۱۵:۳۲
سقف وام قرض‌الحسنه بانک‌ها به 300 میلیون افزایش یافت و این در حالی است که مسئولین بی ادب بانک ها تاکنون از پرداخت وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن به بازنشستگان تامین اجتماعی خودداری کردند و هنوز هم خودداری می کنند.
و هیچ کس هم پاسخگو و جوابگو نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟
بیش از هزاران بار در مورد وام بدون ضامن علیه بانک ها شکایت و اعتراض شده است و هیچگونه توجهی نشده است چرا؟
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
0
0
۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷
وزیر اقتصاد:
200 هزار فقره وام بدون ضامن پرداخت شد
در پاسخ به احسان خاندوزی وزیر اقتصاد
با اینکه بنده در تاریخ ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۰ در مورد وام ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن از بانک مرکزی علیه چند بانک کتبی شکایت کرده ام ولی متاسفانه تاکنون هیچ خبری اقدامی، پیگیری، بررسی و رسیدگی نیست چرا؟
مرتضی – بازنشسته مخابرات منطقه تهران از نسیم شهر بهارستان جاده تهران ساوه
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
0
0
و این در حالی است که متاسفانه تاکنون هیچ بازنشسته‌ای موفق به دریافت وام 50 تا 100 بدون ضامن از بانک رفاه کارگران وغیره نشده است
متقاضی وام بدون ضامن بانکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
0
0
۱۴۰۰/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
چرا وام‌های ۱۰۰ میلیونی بدون ضامن پرداخت نمی‌شود؟ اعلام پرداخت وام‌های ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن بدون برنامه‌ریزی و تأمین بودجه مورد نیاز آن از سوی دولت و بانک مرکزی فقط باعث امیدواری کاذب بازنشستگان و حقوق بگیران شد و متأسفانه هیچ توجهی به اجرای آن نمی‌شود. در حال حاضر هیچ یک از بانک‌ها برای ارائه تسهیلات این وام به افراد واجد شرایط اقدام نمی‌کنند و حتی برخی از آن‌ها این خبر را کذب و فاقد اعتبار قانونی می‌دانند! از دولت محترم انتظار می‌رود برای پیگیری و اجرای طرح‌های خود اقدام کنند. متقاضی وام بدون ضامن بانکی
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
0
0
۱۴۰۱/۰۱/۰۱
قرار بود با دستور رئیس جمهور بانک ها به بازنشستگان تامین تامین اجتماعی وام 50 تا 100 میلیون تومانی به دهد ولی متاسفانه تاکنون هیچ خبری نیست چرا؟
و این در حالی است که متاسفانه تاکنون هیچ بازنشسته‌ای موفق به دریافت وام از بانک رفاه وغیره نشده است
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
0
0
جناب آقای علی صالح آبادی
ریاست محترم کل بانک مرکزی
با سلام و تحیات
۱۴۰۰/۱۱/۱۴ - ۲۱:۰۳
بنده دو ماه است به تمام بانک ها نسیم شهر بهارستان جاده تهران ساوه بابت دریافت وام 100 میلیون تومانی بدون ضامی مراجعه کرده ام ولی متاسفانه انجام نمی دهند.
از جناب آقای علی صالح آبادی رئیس‌ کل بانک مرکزی درخواست رسیدگی دارم
مرتضی بازنشسته شرکت مخابرات تهران با سابقه 32 سال و 7 ماه از نسیم شهر
اعتراض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
0
0
بانک‌ها رفاه کارگران در پرداخت تسهیلات وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان بدون ضامن بازنشستگان تامین اجتماعی کوتاهی کردند
و این در حالی است که مسئولین بانک ها رفاه کارگران وام بدون ضامن به بازنشستگان تأمین اجتماعی نمی دهند چرا؟

تاریخ : 02 فروردین 1401فوری؛ خبر مهم برای بازنشستگان در تعطیلات عید/ مبلغ وام افزایش یافت+ شرایط دریافتفوری؛ خبر مهم برای بازنشستگان در تعطیلات عید/ مبلغ وام افزایش یافت+ شرایط دریافتوام بازنشستگان در سال جدید افزایش جالب توجهی را تجربه خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،وام قرض الحسنه، در شرایط سخت معیتشتی به کمک بازنشستگان می‌آید. در سال جدید، دولت هم تصمیمات خوبی برای این وام بازنشستگان درنظر گرفته است.

توسعه پرداخت وام‌های قرض الحسنه بازنشستگان را برای سال پیش رو، پیش بینی شده است و بالغ بر ۴۰۰۰ میلیارد تومان منابع برای این وام‌های قرض‌الحسنه در نظر گرفته شده. مبلغ وام به ازای هرشخص ۱۰ میلیون تومان مصوب شده. در سال 1400 این مبلغ هفت میلیون تومان بود که برای سال آتی ۴۰ درصد رشد خواهد داشت.

آنگونه که وزیر اقتصاد اعلام کرده علاوه بر کارمندان دولت، بازنشستگان هم مشمول وام ۱۰۰ میلیونی بدون ضامن می‌شوند. وام بدون ضامن، هم شامل بازنشستگان تامین اجتماعی می‌شود و هم دیگر بازنشستگان دولتی، مشروط به اینکه افراد توانایی بازپرداخت اقساط آن را داشته باشند.

همزمان با دستور رئیس جمهور برای پرداخت وام ۱۰۰میلیونی بدون ضامن، بازنشستگان هم مشمول این وام می‌شوند. اما کدام بانک‌ها به بازنشستگان وام بدون ضامن می‌دهند؟

مهم‌ترین شرط پرداخت وام بدون ضامن این است که افراد ثابت کنند که توان پرداخت اقساط این وام را داشته باشند. مدیر روابط عمومی بانک مرکزی هم چندی پیش اعلام کرد طبق بخشنامه وزارت اقتصاد، بازنشستگان می‌توانند با ارائه نامه کسر از حقوق وام ۵۰ میلیون تومانی بگیرند.

اما این افراد اگر متقاضی دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی باشند، علاوه بر نامه کسر از حقوق، باید چک یا سفته هم به بانک بدهند.

شرط پرداخت وام ۱۰۰ میلیونی به بازنشستگان تامین اجتماعی هم همین است. یعنی بازنشستگان تامین اجتماعی هم با یک نامه کسر از حقوق و چک و سفته می‌توانند وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی بگیرند.
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
0
0
تاریخ : ۱ - فروردین - ۱۴۰۱
و این در حالی است که متاسفانه تاکنون هیچ بازنشسته‌ای تامین اجتماعی موفق به دریافت وام ۵۰ مبلغ تا ۱۰۰ بدون ضامن از بانک رفاه کارگران وغیره نشده است.
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
0
0
برای دریافت این وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن چه کنیم؟
تاریخ : ۱ - فروردین - ۱۴۰۱
و این در حالی است که متاسفانه تاکنون هیچ بازنشسته‌ای موفق به دریافت وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن از بانک رفاه کارگران وغیره نشده است.
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
0
0
برای دریافت این وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن چه کنیم؟
تاریخ : ۱ - فروردین - ۱۴۰۱
و این در حالی است که متاسفانه تاکنون هیچ بازنشسته‌ای موفق به دریافت وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن از بانک رفاه کارگران وغیره نشده است.
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
0
0
وام فوری | وام بدون ضامن
متقاضیان وام فوری بخوانند | دریافت وام ۳۰۰ میلیون تومانی بانک سینا
بانک سینا وام تعمیرات مسکن را در قالب قرارداد جعاله با سود ۱۸ درصد می‌پردازد. مبلغ این وام توسط کارشناس بانک تعیین می‌شود.
تاریخ : ۱۲ - اسفند - ۱۴۰۰
بنده امروز ۷ اسفند ۱۴۰۰ برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن به بانک سینا، رفاه کارگران و تجارت شهرستان اسلامشهر جاده تهران ساوه مراجعه نمودم وام بدون ضامن نمی دهند چرا؟
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
0
0
شرایط جدید برای پرداخت وام به مردم/ دستورات جدید صالح آبادی ابلاغ شد

تاریخ : ۱ - فروردین - ۱۴۰۱
و این در حالی است که متاسفانه تاکنون هیچ بازنشسته‌ای تامین اجتماعی موفق به دریافت وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن از بانک رفاه کارگران وغیره نشده است.
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
0
0
پنجشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ ۱۰:۱۶:۱۵
بابت وام 100 میلیون تومانی بدون ضامن علیه چندین بانک از بانک مرکزی شکایت نمودم هنوز پس از 2 ماه پاسخی دریافت نکردم.
از رئیس کل بانک مرکزی درخواست رسیدگی دارم.
مرتضی - بازنشسته مخابرات منطقه تهران از نسیم شهر بهارستان جاده تهران ساوه
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
0
0
۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲
مدیر کل دفتر امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد اعلام کرد
پرداخت ۶۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات خرد بدون اخذ ضامن در ۲ ماه پایانی ۱۴۰۰
بیش از ۶۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات خرد، بدون اخذ ضامن، به بیش از ۲۰۳ هزار متقاضی در دو ماه پایانی سال ۱۴۰۰ پرداخت شد.
در پاسخ به مدیر کل دفتر امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد
تاریخ : ۲۴ – اسفند – ۱۴۰۰
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ ۱۰:۰۰
بسم‌الله الرحمن الرحیم
جناب آقای علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی
باسلام و تعدیم تحیات الهی
با اینکه بنده در تاریخ ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۰ در مورد وام ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن از بانک مرکزی علیه چند بانک کتبی شکایت کردم ولی متاسفانه تاکنون هیچ خبری اقدامی، پیگیری، بررسی و رسیدگی نیست چرا؟
مرتضی – بازنشسته مخابرات منطقه تهران از نسیم شهر بهارستان جاده تهران ساوه

بابت وام 100 میلیون تومانی بدون ضامن علیه چندین بانک از بانک مرکزی شکایت نمودم هنوز پس از 2 ماه پاسخی دریافت نکردم.
از رئیس کل بانک مرکزی درخواست رسیدگی دارم.
مرتضی - بازنشسته مخابرات منطقه تهران از نسیم شهر بهارستان جاده تهران ساوه

شرایط جدید برای پرداخت وام به مردم/ دستورات جدید صالح آبادی ابلاغ شد/ و این در حالی است که متاسفانه هنوز 2 ماه و 9 روز گذاشته است وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن را به بازنشستگان تامین اجتماعی ندادند، خودداری کردند و هنوز هم خودداری می کنند.
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
0
0
بانک‌ها متقاضیان وام‌های بدون ضامن را سر می‌دوانند
براساس مصوبه هیأت دولت قرار بود بانک‌ها بدون ضامن به بازنشستگان وام‌های ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی بپردازند، اما بخصوص بازنشستگانی که ساکن روستاها منطقه رباط کریم جاده تهران ساوه هستند، با مشکلات فراوان و صرف وقت و هزینه هرگاه به بانک‌ها مراجعه می‌کنند، با پاسخ‌های منفی روبه‌رو و باعث سرگردانی بازنشستگان می‌شوند. از مسئولان محترم تقاضا می‌شود قاطعانه اعلام کنند که آیا وام‌های بدون ضامن به بازنشستگان تعلق می‌گیرد یا نه؟
اعتراض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
0
0
اگر وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن دریافت نکردیم، چه کنیم؟ باید بروید در دادگاه حقوقی بین المللی شکایت و اعتراض کنید! چون به خاطر که در کشورمان به اصطلاح اسلامی قانون و عدالت وجود ندارد.
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
0
0
با داشتن این شرایط آسان وام فوری 50 میلیونی دریافت کنید یک دروغ بزرگی است و این در حالی است که وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامی بیش از 3 ماه است که مسئولین بی ادب بانک ها به بازنشستگان تامین اجتماعی ندادند، خودداری کردند و هنوزهم خودداری می کنند.
اعتراض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
0
0
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
پرداخت تسهیلات وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن بازنشستگان تامین اجتماعی به کجا رسید؟
متاسفانه بیش از 3 ماه است که مسئولین بانک ها وام 50 تا 100 میلیون تومان بدون ضامن را به بازنشستگان تامین اجتماعی نمی دهند چرا؟
و تاکنون هم هزاران بار در مورد پرداخت نکردن وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن در رسانه های اعتراض کرده ایم ولی متاسفانه هیچ کسی هم بررسی و رسیدگی نکرده است چرا؟
ومسئولان و نمایندگان مجلس هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نمی کنند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
0
0
پرداخت ۲۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات بدون ضامن
پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
در بهمن امسال ۹۶ هزار و ۴۶ فقره تسهیلات بدون ضامن به مبلغ ۲۶ هزار و ۹۴۳ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.
به گزارش ایرنا، پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن از نهم بهمن در ۱۳ بانک ملت، تجارت، صادرات، ملی، سپه، مسکن، کشاورزی، صنعت و معدن، توسعه صادرات، پست بانک، رفاه شروع شد.بانک سپه با مبلغ ۹۹۱۱ میلیارد ریال (سهم ۳۷ درصدی) در رتبه نخست بوده و در رتبه های دوم و سوم هم بانک‌های تجارت و رفاه کارگران به ترتیب با مبالغ ۹۰۷ میلیارد و ۳۹۶۹ میلیارد ریال قرار دارند.همچنین بانک های توسعه تعاون، مسکن و صنعت و معدن به ترتیب در آخرین رتبه‌های پرداخت تسهیلات قرار گرفته اند.

سلام. بنده از بهمن ماه سال 1400 تاکنون بیش از هزار بار اعتراض در مورد پرداخت نکردن وام 100 میلیون تومانی بدون ضامن هنوز هم نتوانستن وام را دریافت کنم شرم آور است.
و مسئولان و نمایندگان مجلس هم سکوت کرده اند؟
بازنشسته تأمین اجتماعی از نسیم شهر بهارستان جاده تهران ساوه
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
0
0
۱۰ بهمن ۱۴۰۰ ۱۳:۵۲
از سوی وزارت اقتصاد ابلاغ شد
مهلت ۲۴ ساعته به بانک ها برای پرداخت وام بدون ضامن/ و این در حالی است که متاسفانه تاکنون توسط بانک ها عمل و اجرا نشده است چرا؟
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
0
0
۱۴۰۱/۰۲/۲۶ ۱۱:۳۷:۱۳
وام بدون ضامن | شرایط دریافت وام بدون ضامن
خبر خوش برای متقاضیان وام بدون ضامن | وام بدون ضامن 100 میلیون تومانی بانک رفاه
بانک رفاه دامنه خدمات تسهیلاتی خود را گسترش داده و به تمامی مستمری‌ و حقوق بگیرانی که حقوق و مزایای خود را از این بانک دریافت می‌کنند، تسهیلات کارت اعتباری تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان ارائه می‌دهد.

بسم‌الله الرحمن الرحیم
جناب آقای علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی
باسلام و تعدیم تحیات الهی
با اینکه بنده در تاریخ 14 بهمن ماه 1400 در مورد وام 100 میلیون تومانی بدون ضامن از بانک مرکزی علیه چند بانک کتبی شکایت کردم ولی متاسفانه تاکنون هیچ خبری اقدامی، پیگیری، بررسی و رسیدگی نیست چرا؟
مرتضی - بازنشسته مخابرات منطقه تهران از نسیم شهر بهارستان جاده تهران ساوه
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
0
0
از دی و بهمن ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون بیش از هزاران بار در رسانه های اعلام می کنند با دستور رئیس جمهوری به بازنشستگان تامین اجتماعی و شاغلین وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان تومانی بدون ضامن می دهند ولی متاسفانه امروز ۳۱ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ است تاکنون هیچ خبری پرداخت وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن به بازنشستگان تامین اجتماعی نیست و نبوده است چرا؟
اعتراض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
0
0
وزیر اقتصاد: ۳۱۵ هزار نفر وام بدون ضامن دریافت کردند
بنده بازنشسته تامین اجتماعی هستم در این مدت 5 ماه و 1 روز در مورد وام 100 میلیون تومان تومان بدون ضامن در رسانه ها هزاران بار اعتراض کردم ولی متاسانه رئیس جمهور، وزیر امور اقتصاد و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی، مسئولان و نمایندگان مجلس هیچ کاری، اقدامی، پیگیری، بررسی و رسیدگی نکردند، خفه خون گرفتند و سکوت کرده اند.

وزیر اقتصاد: ۳۱۵ هزار نفر وام بدون ضامن دریافت کردند
و این در حالی است که وام 50 یا 100 میلیون تومانی بدون ضامن را از بهمن ماه سال 1400تاکنون مسئولین بانک ها به بازنشستگان تامین اجتماعی ندادند، خودداری کردند و هنوز هم خودداری می کنند.
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
0
0
سوال اینجاست چگونه و چطور است که چرا بانک ها برای پرداخت وام فوری متقاضیان مبلغ 100، 200، 300، 400، 500، 600، 700 میلیون تومانی بودجه و پول مشکل ندارند ولی متاسفانه پرداخت وام 50 تا 100 میلیونی بدون ضامن به بازنشستگان تامین اجتماعی از بهمن ماه سال 1400 تاکنون ندادند، خودداری کردند و هنوز هم خودداری می کنند شرم آور و تاسف بار است.
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
0
0
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
تاریخ : ۱۶ - بهمن - ۱۴۰۰
بسمه تعالی
جناب آقای سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی
باسلام و تعدیم تحیات الهی
احتراما بدینوسیله به استحضار مقام عالیقدرتان میرساند به اینکه اینجانب مرتضی میرزابابایی با کد ملی ۱۵۳۱۴۳۹۹۰۱ از بازنشستگان شرکت مخابرات تهران می باشم لذا با توجه به بخش نامه صاده از دولت محترم و الزام بانک های کشور به پرداخت وام و تسهیلات به بازنشستگان بدون هیچگونه ضامن به مبلغ پنجاه الی صد میلیون تومان بر همین حسب بنده اقدام به مراجعه به بانک رفاه کارگران شهر گلستان شهرستان بهارستان استان تهران نموده و همچنین به بانک سپه و صادرت نسیم شهر بهارستان در مورخه ۱۰ و ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ و مراجعه نموده که متاسفانه ریاست محترم بانک های مذکور به هیچ عنوان همکاری لازم را در خصوص دریافت وام و تسهیلات انجام نداده با توجه های واهی از دستور دولت در این خصوص امتناع نموده اندلذا با توجه به صحبت وزیر محترم اقتصاد و دارایی که به صراحت عنوان نموده اند بانک های کل کشور موظف به پرداخت وام بدون ضامن به اشخاص بازنشته کشور می باشد و در صورت امتناع از پرداخت وام برخورد قاطع با آن ها صورت می گیرد معذاللک با توجه به اینکه بنده فردی بازنشسته و دارای خانواده و فرزند می باشد و در شرایط نا مطلوب مالی قرار داشته و نیاز مبرم به دریافت وام از بانک های فوق الذکر را داشته که متاسفانه بانک هایی که که به آن ها مراجعه نموده ام هیچگونه همکاری در این زمنیه ننموده و حتی هیچگونه واهمه ای از برخورد قانونی ندارد لذا از مقام عالیقدرتان تقاضای برخورد قاطع با متخلفان بانک های مذکور را مستدعی می باشم.
با تشکر و تقدیم احترام
مرتضی میرزابابایی
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
0
0
سلام.اینجانب مرتضی میرزابابایی در مورد پرداخت نکردن وام 100 میلیون تومانی بدون ضامن از دیوان عدالت اداری علیه بانک رفاه کارگران کد 974 شهرگلستان جاده تهران ساوه و بانک صادرات نسیم شهر بهارستان شکایت کرده ام ولی متاسفانه شعبه 3 دیوان عدالت اداری به بهانه مختلف شکایت بنده را رد کرده است چرا؟
از جناب آقای حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه درخواست رسیدگی دارم.
از رئیس محترم رئیس کل دیوان عدالت اداری درخواست رسیدگی دارم.
درضمن شماره بایگانی شعبه 0100770 دیوان عدالت اداری می باشد.

پرونده‌ای در دیوان عدالت اداری دارم چگونه می‌توانم مشکلم را به رئیس‌ قوه‌قضائیه منتقل کنم. متاسفانه کسی پاسخگو نیست.
بازنشسته تامین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
0
0
۲۱:۲۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
مسئولین بانک ها به خوبی می دانند در کشورما قانون و عدالت وجود ندارد و به تخلف، عملکرد و رفتار بانک ها هیچ کس بررسی و رسیدگی نمی کند و به خاطر آن بخشنامه بانک مرکزی را در باره پرداخت وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن را عمل، اجرا و رعایت نکردند.
بازنشسته تامین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
0
0
دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴
چرا از بهمن ماه سال 1400 تاکنون تکلیف پرداخت وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن برای بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص نشده است؟
متاسفانه مدیران بانک طبق بخشنامه بانک مرکزی برای پرداخت وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن به بازنشستگان تامین اجتماعی از بهمن ماه سال 1400 تاکنون عمل و اجرا نمی کردند و هنوز هم عمل و اجرا نمی‌کنند چرا؟
و دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس هم پاسخگو و جوابگو نیستند چرا؟
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان