تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۰۸ بهمن ۱۴۰۰

پیش‌بینی نایب رییس اتحادیه طلا از وضعیت قیمت‌ها

سکه رکورد یک سال و نیم گذشته را شکست و کاهشی شد و حباب سکه به ۸۰ هزار تومان رسید.

پیش‌بینی نایب رییس اتحادیه طلا از وضعیت قیمت‌ها

رویداد۲۴ بررسی بازار سکه و طلا در هفته نخست بهمن ماه حاکی است قیمت سکه و طلا تا پایان روز چهارشنبه (ششم بهمن‌ماه) صعودی بود و در آخرین روز هفته کاهشی شد.

سکه طرح جدید روز ابتدایی هفته را کاهشی آغاز کرد و با ۷۰ هزار تومان افت قیمت با رقم ۱۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله شد. در دومین روز هفته بهای سکه سیر صعودی در پیش گرفت و ۱۷۰ هزار تومان رشد قیمت داشت و به ۱۲ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان رسید.

قیمت سکه طرح جدید در روز دوشنبه تقریبا ثبات بود و فقط ۱۰ هزار تومان افزایش یافت، اما روز سه‌شنبه تغییر مسیر داد و با ۱۳۰ هزار تومان کاهش بها با قیمت ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت سکه در روز‌های پایانی هفته متغیر بود به این صورت که چهارشنبه سیر صعودی داشت و با نرخ ۱۲ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان و پنجشنبه با نرخ ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان داد و ستد شد.

قیمت‌ها در بازار طلای خام در هفته گذشته در نوسان بود و در دوره‌ای کاهش بود و گاهی نیز افزایش داشت. به این صورت که روز شنبه و یکشنبه به ترتیب برابر یک میلیون و ۲۱۲ هزار تومان و یک میلیون و ۲۲۹ هزار تومان رسید.


بیشتر بخوانید: پیش‌بینی نرخ دلار پس از توافق وین/ دو رویکرد احتمالی دولت با آزادسازی پول‌های بلوکه شده


روز دوشنبه هر گرم طلای خام رشد قیمت ۲۱ هزار تومانی داشت و فردای آن روز ۱۵ هزار تومان افت قیمت داشت. در روز چهارشنبه قیمت آن برابر یک میلیون و ۲۴۹ هزار تومان بود و در آخرین روز هفته یک میلیون و ۲۳۲ هزار تومان معامله شد.

قیمت هر مثقال طلا در هفته گذشته همچون ماه گذشته در کانال پنج میلیون تومان نوسان داشت. در ابتدای هفته برابر پنج میلیون و ۲۵۲ هزار تومان و یکشنبه پنج میلیون و ۳۲۵ هزار تومان بود.

روز دوشنبه بهای هر مثقال طلا ۹۰ هزار تومان افزایش قیمت را ثبت کرد، اما دوباره در روز سه‌شنبه به نرخ پنج میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید.

بهای هر مثقال طلا در روز‌های پایانی هفته (چهارشنبه و پنجشنبه) به ترتیب برابر پنج میلیون و ۴۱۴ هزار تومان و پنج میلیون و ۳۳۸ هزار تومان رسید.

برپایه این گزارش، قیمت اُنس جهانی طلا در هفته گذشته در محدوده یک‌هزار و ۸۱۶ تا یک‌هزار و ۸۴۶ دلار نوسان داشت.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره تحولات بازار سکه و طلا گفت: قیمت سکه و طلا تا روز چهارشنبه به دلیل رشد قیمت انس جهانی طلا که به ۲۲ دلار رسید افزایشی بود.

محمد کشتی‌آرای افزود: روز پنجشنبه با توجه به تحولات سیاسی در اوکراین نرخ انس جهانی طلا به یکباره کاهشی شد علاوه براین نرخ ارز نیز افت داشت و در نتیجه شاهد کاهش قیمت سکه و طلا و در آخرین روز هفته بودیم.

وی اظهارداشت: در یکی دو سال اخیر به دلیل عدم تعادل عرضه و تقاضا حباب سکه افزایشی بود، اما روز گذشته حباب سکه کاهش یافت و رکورد جدیدی را در یک و سال و نیم گذشته ثبت کرد.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران بیان‌داشت: حباب سکه روز گذشته ۸۰ هزار تومان شد و ۲۰۰ هزار تومان کاهش هفتگی حباب سکه را شاهد بودیم.

وی درخصوص وضعیت بهای سکه در روز‌های آینده نیز گفت: با توجه به متغیر‌های جدید در بازار نفت که موجب شد قیمت هر بشکه نفت افزایش داشته باشد، بنابراین نمی‌توان پیش‌بینی خاصی در این خصوص داشت.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان