تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۳ نظر

کدام بانک ها بدون ضامن وام می دهند؟

طبق وعده وزیر اقتصاد قرار بود پرداخت وام بدون ضامن از امروز (شنبه ۹بهمن۱۴۰۰) آغاز ‌شود، اما مشاهدات میدانی اقتصادآنلاین حاکی از محقق نشدن این وعده در بانک‌های مختلف زیرمجموعه وزارت اقتصاد است.

کدام بانک ها بدون ضامن وام می دهند؟

رویداد۲۴ وزیر اقتصاد روز گذشته از آغاز پرداخت وام بدون ضامن در بانک‌های اعلام شده، از امروز خبر داد.

به گفته خاندوزی بانک‌های زیرمجموعه وزارت اقتصاد و همچنین بانک‌های دولتی و یا بانک‌های خصوصی‌سازی شده، به کارمندان دولت، بازنشستگان و مستمری‌بگیران و کارمندان بخش خصوصی که حقوق خود را از بانک‌های ذکر شده دریافت می‌کنند، امکان دریافت وام خرد بدون ضامن را با استفاده از نامه کسر از حقوق خود دارند.

    بسیاری منتظر بودند تا امروز و با اجرای رسمی این طرح، بتوانند وام بدون ضامن را با ارائه مدارک لازم از بانک دریافت کنند.

    هنوز بخشنامه‌ای صادر نشده است

    شعبه یکی از بانک‌هایی که در لیست پرداخت این وام است گفت: درست است که اعلام شده تا وام بدون ضامن از امروز پرداخت می‌شود، اما هنوز بخشنامه‌ای به‌دست ما نرسیده است. اما به محض ابلاغ، این وام را پرداخت خواهیم کرد.

    رئیس این شعبه ادامه داد: البته بدانید که پرداخت این وام به این صورت است که شما باید حقوق خود را از شعبه ما دریافت بکنید، آن زمان می‌توانید با یک نامه کسر از حقوق به ما مراجعه کرده و بگویید من حقوقم را از این شعبه می‌گیرم و تقاضای وام بدون ضامن دارم.

    کارمندان شعبه یکی دیگر از بانک‌های مذکور نیز گفت: هنوز بخشنامه‌ای به ما ابلاغ نشده و وامی پرداخت نمی‌کنیم. به محض ابلاغ، پرداخت را آغاز خواهیم کرد زیرا روال کار ما براساس بخشنامه است.

    این خودداری بانک‌ها که در واقع بیشتر به عدم هماهنگی در نهادبالادستی برمی‌گردد مشکلاتی را برای مشتریانی که تصور می‌کردند طبق اعلام وزیر اقتصاد از امروز امکان دریافت وام بدون ضامن را دارند ایجاد کرده است.


    بیشتر بخوانید: وعده وزیر اقتصاد برای پرداخت وام بدون ضامن توخالی است/ شرایط دریافت وام بدتر خواهد شد


    کدام بانک‌ها وام بدون ضامن پرداخت می‌کنند؟

    طبق اعلام وزارت اقتصاد، بانک توسعه صادرات ایران، بانک کشاورزی، بانک صنعت و معدن، بانک مسکن، بانک سپه، بانک تجارت، بانک رفاه کارگران، بانک توسعه تعاون، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، پست بانک ایران، بانک ملت، بانک صادرات و بانک ملی ایران از جمله بانک‌هایی هستند که وام ۱۰۰میلیون تومانی بدون ضامن پرداخت می‌کنند.

    تبعات تورمی پرداخت وام بدون ضامن

    پرداخت وام بدون ضامن در شرایطی شروع به کار کرده است که بسیاری از اقتصادانان و کارشناسان معتقدند، عدم وجود سازوکارهای لازم برای پرداخت تسهیلات بدون ضامن و با تکیه بر اعتبارسنجی، مشکلات زیادی را به دنبال خواهد داشت و نتیجه‌ای غیر از افزایش ناترازی در نظام بانکی و دامن زدن به تورم ندارد.

    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    برچسب ها: وام قرض الحسنه
    نظرات بینندگان
    انتشار یافته: ۳
    ناشناس
    |
    Iran (Islamic Republic of)
    |
    ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    1
    1
    اقتصاددانان وکارشناسان غلط کردند.اقشار ضعیف تا نفس میکشند موجب تورم و....چه وچه اند ولی هزار هزار میلیارد که بعضی ها وام میگیرند اصلا تورم زا نیست جون عمه شون
    زارع
    |
    Iran (Islamic Republic of)
    |
    ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    0
    0
    اختلاسهای هزاران میلیاردی یا وام های هزار میلیاردی بگیر و پس نده تورم ایجاد نمی کند ولی،داذن وام به کارمندان و بازنشتگان که برای خرج روز مره خود گرفتار هستند تورم زا هست باید این کارشناسان را شناسائی کرد و حقوق یه بازنشسته را به داد بعد ببینیم اینگونه اظهار نظر می کند
    آریو برزن
    |
    Iran (Islamic Republic of)
    |
    ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    0
    0
    همین امروز رفتم بانک صادراتی که 15 ساله دارم حقوقم رو ازش میگیرم.کارمند بانک با بی تفاوتی گفت وام نمیدیم!!!!برو تا بعد از عید بیا تازه بپرس ببین شرایطش چیه.(به خدا عین واقعیت)حالا برید تو بیست و سی اون مجری گردن کلفت که باد به غب غب میندازه و با ادا اطوار میگه :سخنگوی بانک مرکزی گفت برای پرداخت وام به تمامی کارکنان بخش خصوصی کاملا آماده ایم و مشکل نقدینگی نداریم رو گوش کنید بازم.
    نظرات شما
    پیشخوان