تاریخ انتشار: ۱۷:۱۶ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۰

چطور حواسمان به جعبه شیرینی های غیر بهداشتی باشد؟

شیرینی یکی از محصولاتی است که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند و مصارف آنها بالاست. برخی از افراد به قدری شیرینی دوست دارند که به گونه ای به آن اعتیاد پیدا کرده اند و انواع شیرینی به یکی از میان وعده های آنان تبدیل گشته است.

چطور حواسمان به جعبه شیرینی های غیر بهداشتی باشد؟

جعبه شیرینی بهداشتی

رویداد۲۴ شیرینی یکی از محصولاتی است که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند و مصارف آنها بالاست. برخی از افراد به قدری شیرینی دوست دارند که به گونه ای به آن اعتیاد پیدا کرده اند و انواع شیرینی به یکی از میان وعده های آنان تبدیل گشته است.

البته باید توجه داشته باشید که خوردن شیرینی جات زیاد از اندازه باعث مبتلا شدن به بیماری دیابت میشود و اگر افراد در مصرف آن احتیاط نکنند در مدت زمان طولانی دچار مشکلاتی مثل دیابت و چاقی میشوند.

مدل و نوع جعبه شیرینی

همانطور که گفته شد شیرینی یک محصولی است که فصل خاصی ندارد و در همه جا و در تمامی مدت یافت میشود که معمولا توسط قنادی و شیرینی فروشی ها به فروش میرسد.

مرتبط بخوانید: نمونه جعبه شیرینی و نکات مربوط به جعبه بسته بندی آن

تصور کنید زمانی که شیرینی یا کوکی مورد علاقتان را با ذوق و شوق خریداری میکنید و قصد دارید بعنوان هدیه به خانه دوست و آشنا ببرید یا اصلا برای مصرف شخصی خودتان باشد، شیرینی های شما را درون یک ظرف کاملا غیر بهداشتی قرار دهند یا جعبه ای برای آن در نظر بگیرید که زشت و طراحی خاصی نداشته باشد یا حتی مثلا لبه های درب آن پاره شده و یا دفورمه باشد.

جعبه شیرینی مجلسی

در چنین وضعیتی چه احساسی دارید؟

شاید در آن لحظه ناچارا سفارشتان را خریداری کنید  ولی برای دومین بار امکان نخواهد داشت که از آن شیرینی فروشی یا قنادی خرید کنید و یا اینکه همان لحظه سفارشتان را کنسل میکنید چرا که فکر میکنید به بهداشت کالاهای خود اهمیت نمی دهند و سلامت مشتریان برایشان اهمیتی ندارد.

ناخودآگاه، سری بعدی برای خرید شیرینی و مشتقات آن سراغ یک برند یا شیرینی فروشی دیگری خواهید رفت ولی قبل از آن که این اتفاق تلخ را تجربه کنید بهتر است با کمی مطالعه و تحقیق قبل از وقوع مانع آن شوید.

در این مقاله میخواهیم مواردی را در جعبه بسته بندی شیرینی جات با یک دیگر بررسی کنیم و بدانیم چه فاکتورهایی مهم میباشند که میتوانند در برندینگ یک کالا مثل شیرینی تاثیر گذار باشد.

کیفیت محصول و بسته بندی

اول از همه باید بگویم که کیفیت خود شیرینی به قدری حائز اهمیت است که شاید اصلا باور نکنید، شیرینی در انواع خشک و تر وجود دارد که بنا به درخواست مشتریان و علاقه مندی آنها انتخاب شده و مصرف میشوند.

حالا فرقی نمیکند که کدام یک باشد ولی حتما باید در تولید آنها متریال مصرفی سالم و تازه و بهداشتی باشند تا سلامت مشتریان را به خطر نیندازد.

مسلما زمانی که بخواهید از بهترین مواد اولیه نیز استفاده کنید، هزینه بیشتری به همراه خواهد داشت. اما باید دقت داشته باشید که هزینه که برای محصولات خود میکنید که از نظر کیفیت خود آن و چه بسته بندی، این برندتان است که در میدان رقابتی که دارد بهترین واقع میشود.

الهام گرفتن از نمونه های خارجی sweet box packaging design بسیار میتواند در ایده پردازی و بررسی جوانب مختلف جعبه و بسته بندی موثر باشد.

می دانید که هر چیزی که در دسته مواد غذایی قرار بگیرد وسوسه انگیز است و احتمال خرید آن بسیار بالاتر از سایر محصولات است. به همین دلیل حساسیت ها چندین برابر نسبت به کیفیت و شکل ظاهریشان خواهد شد.

به همین علت تولیدکنندگان جعبه های شیرینی و شکلات در این زمینه باید بسیار دقت کنند و برای این موضوعات هر چند ریز ولی مهم، انرژی بگذارند تا به یک برند معتبر تبدیل شوند.

مقوا ها و یا کارتن های بهداشتی در صنعت کیک و شیرینی پذیری دارای تایید وزارت بهداشت باید باشد حال از کجا بفهمید این بسته بندی شیرینی بهداشتی است یا خیر؟ تولید کنندگانی که صلاحیت تولید این نوع جعبه یا کارتن را دارند دارای مهر تایید و شماره پروانه هستند که درون جعبه ایست مهرها برای عموم میبایست مشخص باشد.

ورق جعبه شیرینی بهداشتی

اگر به عنوان تولید کننده کیک و شیرینی هستید بهتر است این موارد را رعایت کنید

در سراسر کشور شیرینی فروشی های مطرح در حال فعالیت هستند که در انواع مناسبت ها مانند شب یلدا، روز مادر، عید نوروز و حتی در روزهای معمولی بسیار شلوغ و پر تردد هستند. خب با هم برویم که این موضوع را تخصصی تر بررسی کنیم.

همانطور که اشاره شد، کیفیت، اساسی ترین فاکتوری است که هیچگاه نه قدیمی میشود و نه تکراری و کلیشه ای. این مسئله چیزی است که همیشه مهم و پر رنگ بوده و نمیتوان از آن چشم پوشی کرد یا حتی اندکی کمرنگ تر نمود.

نکته بعدی که اهمیت ویژه ای در خصوص موادغذایی مثل شیرینی جات دارد، بهداشتی بودن بسته بندی و جعبه هایی است که برای آنها تولید میگردد.

این موضوع به قدری مهم است که برای آن از طرف مدیر کل استاندارد موادغذایی کشور، بیانیه ای صادر شده است که برای تمام تولیدکنندگان و فروشندگان موادغذایی ارسال شده است.

متن این بیانیه به شکل زیر نوشته شده است: تمامی تولیدکنندگان و فروشندگان در زمینه شیرینی فروشی ها، قنادی و کافی شاپ ها می بایست محصولات خوراکی خود را با بسته بندی مناسب و بهداشتی به فروش و به مشتری ارائه دهند.

 هر نوع سر پیچی کردن از این قوانین طبق ماده استاندارد ملی به شماره 3341 پلمپ شده و سایر اقدامات قانونی انجام میگیرد. همچنین در پیوست این بیانیه عنوان شده است که جعبه های بسته بندی باید دارای مهر استاندارد و لوگوی سلامت باشند حتی استفاده از مقوای پشت طوسی برای درب جعبه های شیرینی نیز ممنوع شده است.

این بیانیه تازه نوشته شده است و برای شب عید به تمامی واحدهای صنفی ارسال خواهد شد. بنابراین، بهداشتی بودن پک شیرینی های شما بسیار اهمیت داشته و رعایت نکردن استانداردهای بهداشتی توسط واحدهای صنفی با عواقب بدی روبرو خواهند شد.

جعبه های شیرینی و کیک اگر بخواهد از انواع مقوایی باشد بهتر است رویه آن با مقوای ایندبرد ( بهداشتی) تولید شود و زیره آن مدل های مختلفی دارد که شامل: گلاسه صدفی، متالیز ام باس، دو رو متالیز خطی، صدفی opp و غیره می باشند که کاملا بهداشتی بوده و مهر سلامت نیز روی آنها درج شده است.

اگر هم نخواهید برای محصولاتتان از جعبه های مقوایی استفاده کنید، زیره آن از ورق هایی که گفته شد تولید خواهد شد و میتوان از طلق برای آن ها استفاده کرد.

البته جعبه های مقوایی بسیار بهداشتی تری وجود دارد که جزئی از آن را طلق های پلاستیک تشکیل داده است تا موجب زیباتر شدن جعبه گردد. طلق به دلیل آن که یک لایه شفاف بوده  تزئینات روی انواع کیک و شیرینی در آن کاملا مشخص میشود، که جذابیت خاصی را به جعبه خواهد داد.

قیمت جعبه شیرینی

طراحی مدرن و هارمونی رنگی درست

نکته دیگری که بسیار میتواند روی فروش و برندینگ شما تاثیر گذار باشد. مدل طراحی و ایده هایی است که در بسته بندی محصولات از آنها استفاده میکنید. در خصوص جعبه های شیرینی و انواع کیک و کلوچه نیز این موضوع صحت دارد.

استفاده کردن از هارمونی رنگ مناسب و درست میتواند تاثیر چندین برابری روی فروش شما بگذارد. در خصوص جعبه های شیرینی چیزی که بسیار اهمیت پیدا میکند، تزئین برند و نوشته هایی است که روی بسته بندی آن وجود دارد.

برای مثال استفاده از طلاکوبی و برجسته سازی نام شیرینی فروشی یا قنادی مربوطه نقش بسزایی در جذب مشتری خواهد داشت. همچنین فاکتوری مثل سلفون نیز میتواند در مدرنیته شدن و جذابیت آن تاثیر بگذارد.

رنگ و طرح و همچنین استفاده از نماد و عناصر زیبایی خیلی میتواند روی جلب نظر مشتریان تاثیر بگذارد. البته در خصوص شیرینی بیشترین چیزی که باعث توجه نظر دیگران میشود همان نام برند و تبلیغاتی مثل سال تاسیس، آیدی اینستاگرام یا تلفن قنادی مربوطه میباشد. به همین دلیل همانطور که گفته شد بهتر است از طلاکوبی و برجسته سازی نوشته ها استفاده شود.

برای تهیه جعبه های بسته بندی کیک و شیرینی میتوانید از کارتن سازی هایی که اینگونه سفارشات را قبول میکنند کمک بگیرید. کارتن سازی آوین پک یکی از کارخانجاتی است که تجربه سال ها فعالیت در زمینه چاپ و بسته بندی را دارد. این مجموعه از با کیفیت ترین متریال و بهداشتی ترین ورق ها، جعبه بسته بندی مورد نظرتان را تولید می نماید.

نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان