تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۱۴ بهمن ۱۴۰۰

وزیر امور خارجه ژاپن: آماده کمک به پیشرفت در مذاکرات وین هستیم

وزیر خارجه ایران در گفتگوی تلفنی همتای ژاپنی برای آمادگی این کشور به منظور کمک به پیشرفت در مذاکرات وین تشکر کرد.

وزیر امور خارجه ژاپن: آماده کمک به پیشرفت در مذاکرات وین هستیم

رویداد۲۴ یوشیماسا هایاشی، وزیر امور خارجه ژاپن صبح امروز پنج شنبه در تماسی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان در خصوص روند روابط دوجانبه و مسائل مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه‌ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر کرد.

در این تماس تلفنی دو طرف در مورد توسعه همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف و روند مذاکرات وین گفتگو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه ژاپن روابط دو کشور را تاریخی و بسیار مهم خواند.

وی ضمن حمایت از مذاکرات وین برای رفع تحریم ها، بر ضرورت اقدامات جدی از سوی همه طرف‌ها در راستای پایبندی و عمل به تعهدات خود و اغتنام فرصت کنونی برای دستیابی به توافق تاکید کرد.

وی همچنین بر وجود زمینه‌های مساعد برای توسعه و گسترش بیش از پیش روابط اقتصادی بین ایران و ژاپن با رفع موانع موجود تاکید و از وزیر امورخارجه کشورمان برای سفر به توکیو دعوت کرد.

امیرعبداللهیان نیز در این گفتگوی تلفنی از توسعه همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف و متنوع با کشور ژاپن استقبال کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین ضمن استقبال از دعوت همتای ژاپنی خود، ابراز امیدواری کرد در اولین فرصت در سفر به توکیو و دیدار با مقامات ژاپن، توسعه و ارتقای همه جانبه روابط ایران با ژاپن به عنوان دوست قدیمی کشورمان از نزدیک مورد پیگیری و رایزنی قرار گیرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین از اهتمام و اعلام آمادگی ژاپن برای کمک به پیشرفت در مذاکرات وین تشکر و بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای حصول توافقی خوب، پایدار و قابل اتکا تاکید کرد.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ژاپن ، مذاکرات وین
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان