تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

سه واریزی مهم در راه است/ مردم منتظر باشند

یازدهمین یارانه نقدی امسال در هفته آینده به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود و خانوارها تا پایان سال هر دو یارانه نقدی و معیشتی بنزین فقط در یک نوبت دیگر دریافت می‌کنند.

مبلغ افزایش یارانه ها در 1401

رویداد۲۴ یارانه نقدی در هفته آینده واریز می‌شود. دولت در هفته‌ای که گذشت یارانه معیشتی بنزین را به حساب سرپرستان خانوار واریز کرد و باید در هفته پیش‌رو یارانه دوم را پرداخت کند.

در بهمن ماه صد و سی و دومین مرحله یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی به‌ازای هر نفر به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. زمان دقیق واریز این یارانه ساعت ۲۴ روز چهارشنبه هفته آینده یعنی ۲۰ بهمن ماه است.

    در این ماه از یارانه حدود ۲۱ میلیون خانوار یارانه‌بگیر مبلغ ۳۵ هزار تومان برداشت می‌شود. این خانوارها در بهار سال گذشته مرحله اول وام یک میلیون تومانی کرونا را دریافت کردند که اقساط آن از یارانه کسر می‌شود. خانوارها این ماه بیستمین قسط را به صورت غیرمستقیم پرداخت می‌کنند.

    در بهمن ماه یازدهمین یارانه ماهانه واریز می‌شود و تنها یک نوبت دیگر تا پایان امسال باقی می‌ماند که به یارانه اسفند ماه مربوط می‌شود.


    بیشتر بخوانید: طرح جدید دولت برای یارانه‌ها/ کارت‌های اعتباری در راه است؟


    واریز همزمان یارانه نقدی، حقوق و عیدی؟

    همزمان با واریز یارانه نقدی، سازمان تامین اجتماعی باید واریز حقوق بهمن ماه بازنشستگان را آغاز کند. حقوق بازنشستگاه براساس حروف الفبا واریز می‌شود. واریزی‌ها از روز ۲۰ بهمن ماه آغاز می‌شود و تا پایان ماه ادامه دارد.

    معمولا با حقوق بهمن ماه عیدی سال آینده نیز واریز می‌شود، واریز عیدی در این ماه شامل کارمندان دولت و گروه‌های بازنشستگی می‌شود.

    میزان عیدی کارمندان و بازنشستگان را هیات وزیران مشخص می‌کند، با این که در سال‌های گذشته معمولا میزان عیدی برای واریز حقوق بهمن ماه مشخص بود، اما امسال این اتفاق نیافتاده است.

    در سال گذشته میزان عیدی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شد. برای امسال نیز بیشتر گمانه‌زنی‌ها روی مبلغی معادل عیدی پارسال است. اگر هم دولت قصد افزایش داشته باشد بعید به نظر می‌رسد که بیشتر از میزان تورم باشد.

    در واقع اگر قرار باشد ۴۰ درصد به مبلغ پارسال اضافه شود، مبلغ پرداختی امسال کارمندان دولت حدود دو میلیون تومان است.

    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    برچسب ها: یارانه
    نظرات بینندگان
    انتشار یافته: ۱
    1
    |
    Iran (Islamic Republic of)
    |
    ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    0
    0
    این چه تیتری است که زده اید ما چندین ساعت هست که پشت عابر بانک منتظر واریز هستیم
    نظرات شما
    نظرسنجی
    آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
    پیشخوان