تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۳ نظر

بازنشستگان امسال ۲بار عیدی می‌گیرند؟

یک فعال حوزه کار از ارسال طرح پیشنهادی همسان سازی عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی به وزارت کار توسط کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد.

عیدی بازنشستگان

رویداد۲۴ رحمت الله پورموسی فعال حوزه کار اظهار کرد: پیرو ماده واحده‌ای که قبلا در خصوص همسان سازی عیدی و پاداش پایان سال بازنشستگان تامین اجتماعی به مجلس داده بودیم، به ما اعلام کردند که این طرح باید به قانون تبدیل شود و لذا این طرح پیشنهادی را به کمیسیون اجتماعی بردیم و طی مکاتبه و مذاکره پیگیری کردیم تا به لایحه تبدیل شود.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین اخبار و اطلاعات و پیگیری های صورت گرفته از سوی اعضای کمیسیون اجتماعی و نمایندگان محترم مشهد و کلات، مطلع شدیم که کمیسیون به دلیل آنکه تصمیم گیری در خصوص حقوق و دستمزد شاغلان تامین اجتماعی برعهده شورای عالی کار است، این طرح را به وزارت کار ارسال کرده است تا از سوی شرکای اجتماعی و اعضای شورای عالی کار مورد بررسی قرار گیرد.

این پیشکسوت کارگری تصریح کرد: برابر مصوبه ۱۳۷۰ مجلس،کارگران باید حداقل دو ماه پایه حقوق را به عنوان عیدی دریافت کنند ولی وقتی بازنشسته می شوند عیدی آنها کارمندی می شود و زمانی که از سازمان تامین اجتماعی در این باره توضیح خواستیم، اعلام کردند که در قبال مواردی که کسر بیمه صورت گیرد، خدمات ارائه می شود و چون از عیدی و پاداش پایان سال حق بیمه کسر نمی شود نمی توان به بازنشستگان عیدی کارگری داد.


بیشتر بخوانید: خبری خوش برای بازنشستگان/ پرداختی جدید در راه است


پورموسی تصریح کرد: بر همین اساس پیشنهاد کردیم با توجه به آنکه ۱۴ میلیون کارگر شاغل تامین اجتماعی داریم که به سازمان بیمه پردازی می کنند، از میران عیدی و پاداش آنها ۲۰ درصد حق بیمه کسر شود که ۱۳ درصد آن سهم کارفرما و ۷ درصد سهم کارگر است و اگر کارگران بدانند که در دوران بازنشستگی عیدی کارگری می گیرند قطعا از این طرح استقبال می کنند.

به گفته وی اگر کسر حق بیمه از مبلغ عیدی و پاداش پایان سال کارگران تصویب شود، بودجه ای در حساب جداگانه به سازمان تامین اجتماعی وارد می شود که سازمان می تواند با این مبلغ و به اضافه یک سومی که بابت عیدی همه ساله به بازنشستگان تامین اجتماعی می پردازد، دو ماه عیدی کامل را به بازنشستگان پرداخت کند و دیگر نیازی به تامین اعتبار یا پرداخت بدهی دولت برای این طرح نیست.

این پیشکسوت کارگری در پایان تاکید کرد: در صورت نظر مثبت شورای عالی کار و تصویب آن، طرح برای تصویب نهایی به مجلس بازگشته و تبدیل به قانون خواهد شد و کارگرانی که بازنشسته می شوند با توجه به کسر مبلغ حق بیمه از عیدی و پاداش دوران خدمت خود از مزایای آن در زمان بازنشستگی بهره مند خواهند شد.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
اعتراض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
0
1
بعد از گذشته 43 سال از انقلاب وام قرض الحسنه بازنشستگان تامین اجتماعی مبلغ 7 میلیون تومان بوده است آن همان فقط به بازنشستگان شهر تهران می دهند شرم آور و تاسف است و بقیه بازنشستگان آدم نیستند و جزء این کشور هم نیستند.
بی نام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
0
0
از اولش دروغگو بودن تا آخرشم دروغ می گن ما باز نشسته های تامین اجتماعی را که گدا کردن با یک عمر کارو زحمت امیدوارم که خدا جوابتان رو بده ما رو به گدایی انداخین امیدوارم به گدایی بیفتین نون ماست می و پیاز می خورم که آبرومند باشم پیش عروس داماد ونوه
حرف دل همه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
0
0
که بخشنامه‌ای شرایط پرداخت و دریافت وام 50 الی 100 میلیون تومانی بدون ضامن توسط بانک مرکزی به کل بانک ها در سراسر کشور ابلاغ شده است ولی متاسفانه برخی مسئولین بانک ها همکاری نمی کنند.
مشکل اصلی اینجاست که متاسفانه برخی مسئولین بانک ها برای بازنشستگان تامین اجتماعی با 1 الی 3 ضامن هم وام نمی دهند.
که بخشنامه‌ای توسط بانک مرکزی به کل بانک ها در سراسر کشور ابلاغ شده است ولی متاسفانه مسئولین بانک ها همکاری نمی کنند.
سوال اینجاست چرا بانک های کشور برای تسهیلات پرداخت وام های 200 الی 500 میلیون تومانی برای پولداران و سرمایه داران مشکل بودجه ندارند؟ به خاطر که رشوه دریافت می کنند.

از رئیس سازمان تامین اجتماعی در خواست داریم حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از رفاه کارگران به بانک دیگر انتقال دهد چون به خاطر که بانک رفاه کارگران متاسفانه هیچ تسهیلات به بازنشستگان تامین اجتماعی نمی دهند.

چندین بار در مورد بانک رفاه کارگران کد شعبه 974 شهر گلستان بهارستان جاده تهران ساوه بابت همکاری نکردند و هنوز هم همکاری نمی کنند و پرداخت وام 50 الی 100 میلیون تومانی بدون ضامن به بازنشستگان تامین اجتماعی خودداری کردند و می کنند در رسانه های اعتراض کرده ایم ولی متاسفانه تاکنون هیچ کس بررسی، پیگیری و رسیدگی نکرده است چرا؟

رئیس‌کل بانک مرکزی متاسفانه تاکنون از پرداخت وام بدون ضامن کوتاهی کرده است با عملکرد و رفتار مسئولین بانک ها بر خورد نمی کند چرا؟

سوال اینجاست که چرا وام های مختلف بازنشستگان کشوری و لشکری در سامانه ثبت نام خدمات اینترنتی انجام می شود ولی بازنشستگان تامین اجنماعی درسراسر کشور صورت و انجام نمی شود چرا؟ به خاطر ناتوانی، کوتاهی، بی مدیریتی، بی نظمی، اهانت و خیانت مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و دیگر مسئولان سازمان تامین اجتماعی بوده است.
و فقط بازنشستگان تامین اجتماعی حقوق بازنشستگی خود را از شعب بانک رفاه شهر تهران دریافت می کنند ثبت نام در سامانه ثبت نام وام قرض الحسنه انجام می دهند آیا بقیه بازنشستگان تامین اجتماعی در سراسر کشورآدم نیستند و جزء کشور نیستند. .
بازنشستگانی که متقاضی دریافت این تسهیلات هستند می‌توانند از طریق تمامی شعب بانک رفاه اقدام کنند. و این در حالی است که متاسفانه مسئولین بانک ها رفاه کارگران انجام نمی دهند چرا؟

۰۹:۵۰ - ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
از امروز؛ ثبت نام وام بدون ضامن آغاز شد
وام,وام بدون ضامن
دستورالعمل بدون ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن به بانک ها ابلاغ و از امروز امکان ثبت نام متقاضیان وجود دارد.
وام بدون ضامن ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی برای بازنشستگان، مستمری بگیران و شاغلان نهاد‌های دولتی و غیردولتی در نظر گرفته شده است که بنا به دستور وزارت اقتصاد، شرایطی دارد.

مدرک مورد نیاز برای دریافت وام تا ۵۰ میلیون تومان تنها نامه کسر از حقوق است اما برای دریافت وام تا ۱۰۰ میلیون تومان علاوه بر کسر از حقوق به سفته یا چک نیز نیاز است.

این وام در ۱۳ بانک دولتی از جمله بانک مسکن، سپه، رفاه کارگران، کشاورزی، ملی، پست بانک، توسعه صادرات، صنعت و معدن، قرض‌الحسنه مهر ایران، ملت و تجارت به متقاضیان ارائه می‌شود.
به گفته ساعدی اعتبارسنجی این وام را بانک ها انجام نمی دهند و با بانک مرکزی است. اگر بانک‌ها از ارائه این وام به متقاضیان واجد شرایط خودداری کنند افراد می‌توانند با بازرسی بانک، این موضوع را در میان بگذارند.
امروز سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ است که متاسفانه بانک رفاه کارگران شهرگلستان بهارستان جاده تهران ساوه از پرداخت وام بدون ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن خودداری کرده است و متاسفانه انجام نمی دهد چرا؟
پرداخت نوبت اول وام ۱۲ میلیون تومانی بازنشستگان کشوری
ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود
ولی متاسفانه بازنشستگان تامین اجنماعی آدم نیستند و جزء این کشور نیستند.

با پرداخت مبلغ 7 میلیون تومان وام قرض الحسنه به بازنشستگان تامین اجتماعی مشکلات بازنشستگان را حل وفصل نمی کنند و این مبلغ وام به درد بازنشستگان تامین اجتماعی نمی خورد.
و این مبلغ 7 میلیون تومان متاسفانه تاکنون به برخی از بازنشستگان پرداخت نکردند و فقط به بازنشستگان شهر تهران دریافت کردند و بقیه بازنشستگان تامین اجتماعی از وام الحسنه محروم هستند چرا؟

در پاسخ به رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور
وام بازنشستگان,پرداخت نوبت اول بازنشستگان کشوریپرداخت نوبت اول وام ۱۲ میلیون تومانی بازنشستگان کشوری
وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود
هفتمین مرحله وام ۲۵ میلیون تومانی ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری تا عصر امروز برای مشمولان این تسهیلات پرداخت می شود.
ولی متاسفانه بازنشستگان تامین اجنماعی آدم نیستند و جزء این کشور نیستند

بازنشستگان متقاضی وام تأمین اجتماعی را سرگردان کرده‌اند
با توجه به اعلام مسئولان تأمین اجتماعی برای دریافت وام بازنشستگان به بانک رفاه کارگران به عنوان بانک عامل پرداخت مستمری‌ام مراجعه کردم که گفتند از این وام خبری نیست و اگر وام دیگری می‌خواهی، باید سپرده‌گذاری کنی تا پس از ۶ ماه اگر شرایط‌اش را داشتی، به تو وام پرداخت شود. بعد با کلی هزینه به شعبه تأمین اجتماعی واقع در جنب بیمارستان این سازمان رفتم که پاسخ دادند باید به کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی مراجعه کنم، که در آنجا هم متوجه شدم سایت پرداخت وام به بازنشستگان مسدود شده است!‌ چرا مسئولان تأمین اجتماعی عده‌ای پیرمرد و پیرزن بازنشسته را برای دریافت وام به دنبال نخودسیاه می‌فرستند و قبل از آن که منابع آن را برای تمامی مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی تامین کنند ، خبرش را اعلام می‌دارند؟
وعده وام ۱۰۰ میلیون تومانی مردم را سرگردان کرده است
برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن به بانک رفاه کارگران مراجعه کردم که به گفته متصدی بانک ابتدا باید ۱۰۰ میلیون تومان به مدت ۳ ماه در بانک سپرده‌گذاری ‌کنم تا در صورت تایید، بعد از این مدت بتوانم وام بگیرم و یا اگر ۵۰ میلیون تومان سپرده بگذارم، می‌توانم وام ۴۰ میلیون تومانی دریافت کنم! سوال اینجاست که اگر یک فرد بازنشسته این مبلغ پول را داشته باشد، دیگر چه نیازی به دریافت وام دارد؟ چرا بانک مرکزی ابلاغیه این وام‌ها را همان‌گونه که در رسانه‌ها اعلام می‌کنند، به بانک‌ها نمی‌فرستد تا بازنشستگان و شاغلان از این سردرگمی نجات یابند؟
اگر بانک ها وام 50 الی 100 میلیون تومانی بدنون ضامن ندادند، بازنشستگان تامین اجتماعی شکایت کنند/ قانون و اعتراض کردن در کشور وجود دارد، ولی اما متاسفانه بررسی، پیگیری، رسیدگی، عمل و اجرا نمی شود چرا؟

بازنشستگان متقاضی وام تأمین اجتماعی را سرگردان کرده‌اند با توجه به اعلام مسئولان تأمین اجتماعی برای دریافت وام بازنشستگان به بانک رفاه کارگران به عنوان بانک عامل پرداخت مستمری‌ام مراجعه کردم که گفتند از این وام خبری نیست و اگر وام دیگری می‌خواهی، باید سپرده‌گذاری کنی تا پس از ۶ ماه اگر شرایط‌اش را داشتی، به تو وام پرداخت شود. بعد با کلی هزینه به شعبه تأمین اجتماعی واقع در جنب بیمارستان این سازمان رفتم که پاسخ دادند باید به کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی مراجعه کنم، که در آنجا هم متوجه شدم سایت پرداخت وام به بازنشستگان مسدود شده است!‌ چرا مسئولان تأمین اجتماعی عده‌ای پیرمرد و پیرزن بازنشسته را برای دریافت وام به دنبال نخودسیاه می‌فرستند و قبل از آن که منابع آن را برای تمامی مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی تامین کنند ، خبرش را اعلام می‌دارند؟ وعده وام ۱۰۰ میلیون تومانی مردم را سرگردان کرده است برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن به بانک رفاه کارگران مراجعه کردم که به گفته متصدی بانک ابتدا باید ۱۰۰ میلیون تومان به مدت ۳ ماه در بانک سپرده‌گذاری ‌کنم تا در صورت تایید، بعد از این مدت بتوانم وام بگیرم و یا اگر ۵۰ میلیون تومان سپرده بگذارم، می‌توانم وام ۴۰ میلیون تومانی دریافت کنم! سوال اینجاست که اگر یک فرد بازنشسته این مبلغ پول را داشته باشد، دیگر چه نیازی به دریافت وام دارد؟ چرا بانک مرکزی ابلاغیه این وام‌ها را همان‌گونه که در رسانه‌ها اعلام می‌کنند، به بانک‌ها نمی‌فرستد تا بازنشستگان و شاغلان از این سردرگمی نجات یابند؟

سوال اینجاست چرا مسئولین بانک ها بی رفاه کارگران بخشنامه بانک مرکزی از 7 بهمن در باره پرداخت وام 50 الی 100 میلیون تومانی بدون ضامن را تاکنون عمل و اجرا نکردند و هنوز هم نمی کنند؟
و مسئولان و نمایندگان مجلس هم تاکنون هیچ اقدامی و اعتراضی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان