تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
یک دیپلمات اروپایی:

احتمالا مذاکرات وین سه‌شنبه از سر گرفته می‌شود

یک دیپلمات اروپایی گفته است که ادامه دور فعلی مذاکرات وین که برای یک هفته به تعویق افتاده بود، احتمالاً فردا در پایتخت اتریش از سرگرفته می‌شود.

احتمالا مذاکرات وین سه‌شنبه از سر گرفته می‌شود
رویداد۲۴ یک دیپلمات اروپایی گفته است که ادامه دور فعلی مذاکرات وین که برای یک هفته به تعویق افتاده بود، احتمالاً فردا در پایتخت اتریش از سرگرفته می‌شود.

به گزارش فارس و به نقل از خبرگزاری رویترز به نقل از یک دیپلمات اروپایی که خواست نامش فاش نشود، گزارش کرد که مذاکره‌کنندگان ارشد در مذاکرات وین احتمالاً فردا (سه‌شنبه) در پایتخت اتریش با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

«راب مالی» نماینده ایالات متحده در امور ایران در مصاحبه اخیر خود با شبکه «ام اس ان بی سی» که روز گذشته (یکشنبه) پخش شد، گفته بود که به زودی برای دور بعدی مذاکرات وین برای لغو تحریم‌های ایران به پایتخت اتریش بازمی‌گردد.

وی در این خصوص توضیح داد: «رئیس‌جمهور (جو) بایدن همچنان خواهان مذاکره ما در وین است. ما هفته آینده بازمی‌گردیم. این نماد یا نشانه اعتقاد مکرر ما است مبنی بر اینکه این (برجام) یک جسد بی‌جان نیست و ما باید آن را احیا کنیم، زیرا به نفع ما است».

روز جمعه هشتم بهمن ماه، رسانه‌ها از وین گزارش کردند که بر اساس تفاهم صورت‌گرفته بین هیأت‌های مذاکره کننده ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) و هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در وین، دور هشتم گفتگو‌ها به مدت حدود یک هفته تنفس خواهد داشت و هیأت‌های مذاکره‌کننده روز شنبه ۹ بهمن ماه برای رایزنی و مشورت، به پایتخت‌هایشان بازگشتند.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان