تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
کمک ۵.۷ میلیارد دلاری ایلان ماسک به خیریه

چرا ایلان ماسک دست به جیب شد؟

ایلان ماسک پیش‌تر احتمال داده بود که تنها به‌دلیل معاملات سهامی خود در سال ۲۰۲۱ که سررسید آن‌ها امسال فرا می‌رسد باید ۱۱ میلیارد دلار بیشتر مالیات بپردازد.

ایلان ماسک

رویداد۲۴ مدیرعامل تسلا تعدادی از سهام این خودروسازی لوکس را به ارزش ۵.۷۴ میلیارد دلار به یک موسسه خیریه اهداء کرده است. اظهارنامه مالیاتی ایلان ماسک مربوط به سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد که ثروتمندترین فرد دنیا در فاصله زمانی ۱۹ تا ۲۹ نوامبر سال گذشته بیش از ۵ میلیون سهم تسلا را به یک خیریه کمک کرده است. نام این موسسه خیریه رسانه‌ای نشده است.

به گزارش یورونیوز، اواخر سال ۲۰۲۱ ایلان ماسک پس از یک نظرسنجی توئیتری، ۱۰ درصد از سهام خود در این کمپانی تولید کننده خودرو‌های الکتریکی را به ارزش حدود ۱۶.۴ میلیارد دلار فروخت. ثروتمندترین فرد جهان پس از آن تصمیم به این کار گرفت که وضع «مالیات میلیاردرها» از سوی دموکرات‌های کنگره مطرح شد. ایلان ماسک در واکنش گفته بود: «من فقط سهام دارم؛ بنابراین تنها راه من برای پرداخت مالیات فروش سهامم است».

ایلان ماسک پیش‌تر احتمال داده بود که تنها به‌دلیل معاملات سهامی خود در سال ۲۰۲۱ که سررسید آن‌ها امسال فرا می‌رسد باید ۱۱ میلیارد دلار بیشتر مالیات بپردازد. تحلیل‌گران مالیاتی می‌گویند این کمک می‌تواند در کاهش میزان صورتحساب مالیاتی آقای ماسک موثر باشد و احتمالا او خواهد توانست چیزی بین ۴۰ تا ۵۰ درصد از رقم اهدایی ۵.۷ میلیارد دلاری خود را زنده کند؛ البته این موضوع تا حد زیادی منوط به نحوه محاسبه مالیات و تفاوت بین فروش سهام یا اهداء آن‌ها است.

این نخستین باری نیست که ایلان ماسک به مشارکت در کار‌های خیریه و فعالیت‌های بشردوستانه علاقه نشان می‌دهد. او که ارزش دارایی‌هایش معادل ۲۳۸ میلیارد دلار است، سال گذشته به درخواست کمک سازمان ملل برای حل مشکل گرسنگی واکنشی «جنجالی» نشان داد و در توئیتر نوشت: «اگر برنامه غذای سازمان ملل بتواند دقیق توضیح دهد چگونه با ۶ میلیارد دلار می‌خواهد مشکل گرسنگی در جهان را حل کند من همین الان با فروش سهام تسلا این مبلغ را تامین می‌کنم.»

منبع: فرارو
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ایلان ماسک
نظرات شما
پیشخوان