تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۰

والدین در واکسیناسیون فرزندان ۵ سال به بالاتر شتاب کنند

دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی با بیان اینکه والدین در واکسیناسیون فرزندان ۵ سال به بالاتر شتاب کنند، افزود: در این موج بیشتر مراقب بچه‌ها باشیم و با مشاهده علائم هشداردهنده به مراکز درمانی معتبر مراجعه کنیم.

والدین در واکسیناسیون فرزندان ۵ سال به بالاتر شتاب کنند

رویداد۲۴ دکتر جلیل موسوی افزود: در موج ششم ابتلا بچه‌ها به صورت سرپایی فراگیر و گسترده است و نیز حدود ۱۳ درصد از بیماران بستری را کودکان زیر۱۴ سال شامل می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: براساس بررسی آماری در استان از اول تیر ماه تاکنون از ۲۵۳۴ فوتی با PCR مثبت؛۸۷/۳ درصد از فوتی‌ها هیچ واکسنی دریافت نکرده بودند، ۴/۶ درصد دوز اول،۵/۸ درصد دوز دوم و فقط ۰/۴ درصد سه دوز واکسن زده بودند.

این متخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: واکسیناسیون دوز سوم بالا ۱۸ سال، ۳۴/۴ درصد است و پوشش واکسیناسیون دوز اول ۵ الی ۱۱ سال ۱۳/۳ درصد است که این امار چندان رضایت بخش نیست.

دکتر موسوی خاطر نشان کرد: در حوزه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی؛ رعایت بهداشت فردی ۳۷ درصد؛ استفاده از ماسک ۳۲ درصد؛ رعایت فاصله گذاری ۳۳ درصد؛ تهویه مناسب ۳۹ درصد و در کل رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ۳۲ درصد است که این بیانگر ساده اندیشی و سهل انگاری است و میدان دادن به گسترش و شیوع هرچه بیشتر امیکرون است.


بیشتر بخوانید: مقاوم‌ها را بشناسید/ چرا بعضی‌ها کرونا نمی‌گیرند؟


وی با تاکید براینکه تکمیل واکسیناسیون (دریافت سه دوز) در پیشگیری از مرگ بیماران بسیار موثر و کارامد است و انتظار است مردم در تکمیل واکسیناسیون خود فرصت را از دست ندهند، گفت: اثر بخشی دوز اول تقریبا هیچ، دوز دوم حدودا ۳۰ درصد و دوز سوم ۷۰ الی ۹۵ درصد است که این اثر بخشی بیشتر در پیشگیری از شدت و وخامت بیماری به ویژه در مرگ و میر است.

دکتر موسوی اظهار کرد: واکسیناسیون لازم است، ولی کافی نیست، واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه‌ها لازم و ملزوم و مکمل هم هستند. هم میهنان باید هر دو را جدی بگیرند.

دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان یادآور شد: ظرفیت واکسیناسیون در استان تا ۱۰۰هزار واحد در روز است و استقبال مردم از این امر مهم و حیاتی در تامین سلامتی آن‌ها و کاستن از بار بیماری و بستری بسیار اهمیت دارد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: واکسن کرونا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان