تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
مدیرعامل فولاد مبارکه؛

فولاد مبارکه در حوزه‌ زیرساختی ورود کرده است

مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به روزآمد شدن تکنولوژی‌ها در کشور اظهار کرد: خوشبختانه امروز شاهد هستیم که بعد از حدود ۱۰ سال دانش فنی ما بومی و منتقل شده است و سرمایه‌های انسانی خوبی در این منطقه آموزش دیده‌اند و امروز ظرفیت خوبی برای توسعه ایجاد شده است.

فولادمبارکه اصفهان

رویداد۲۴ طیب‌نیا، در گفت‌وگویی گفت: امیدوارم با حمایت استانداری و مردم شریف منطقه، فازهای بعدی توسعه‌ای نیز ادامه پیدا کند و در ماه‌های آتی شاهد سرمایه‌گذاری در محصولات فولادی با سودآوری و ارزآوری بیشتری شاهد باشیم و به قول‌هایی که مسئولان در بالادست این صنعت داده‌اند، عمل کنیم.

طیب‌نیا افزود: 4 طرح بزرگ شامل 2 طرح تولید اکسیژن و مخازن ذخیره و 2 طرح تولید آهن اسفنجی می‌توانند رتبه استان هرمزگان را در بحث فولاد در سطح کشوری و ملی ارتقاء بدهند و همچنین در رنکینگ جهانی نیز شاهد افزایش رتبه ملی باشیم.

وی ادامه داد: در راستای کلیدواژه دولت محترم که همان دولت قوی ایران مردمی است، ما به دنبال پیشرفت در فروش محصولات و پرهیز از خام‌فروشی هستیم.

طیب‌نیا گفت: استان هرمزگان در بحث تولید فولاد و سایر محصولات فلزی فرصت بی‌نظیری دارد و من هم اینجا دعوت می‌کنم که همه سرمایه‌گذاران با حضور در این استان از امکانات این استان استفاده کنند و امکانات این استان باعث می‌شود تا هر سرمایه‌گذاری به آن جذب شود و فولاد مبارکه نیز خوشبختانه این اهلیت را برای جذب سرمایه‌گذاری دارد و ما حاضریم این فرصت‌ها را در اختیار هر سرمایه‌گذاری که به دنبال رشد و پیشرفت صنعت کشور و تولید است، قرار دهیم.

وی ادامه داد: مجتمع فولاد سیمین که امروز کلنگ آن بر زمین زده شد حدود 13 سال متوقف شده بود و این امر نشان دهنده اراده دولت است که نمی‌تواند هیچ وقت متوقف شود زیرا توقف در پروژه‌ها هم به ضرر کشور و هم به ضرر مردم است. امیدوارم شاهد اتفاقات بسیار خوبی برای استان هرمزگان باشیم.

طیب‌نیاز گفت: ما باید به سمت تولیدات محصولات کیفی با ارزش افزوده بالاتر حرکت کنیم البته امروز بخشی از نیازها با همین تولیدات در کشور مرتفع شده است اما اگر می‌خواهیم در برخی صنایع همچون خودرو و لوازم خانگی، کیفیت بالاتر برود و رقابت‌پذیر بشویم باید کیفیت محصولات را بالاتر ببریم و این امر نیاز به سرمایه‌گذاری و استفاده از تکنولوژی‌های روز در تولید محصولات اولیه است و با زیرساخت‌هایی که انجام شده فولاد مبارکه این عزم را دارد تا به سمت تقویت تولیدات خود برود و راه‌اندازی نبرد گرم 2 نیز در همین راستا است.

وی ادامه داد: منطقه هرمزگان در راستای محصولات صادراتی و از صادرات محصولات موقعیت و جایگاه خوبی دارد و تمرکز ما نیز در تولید محصولات با هدف صادرات است و با توجه به نزدیک بودن این منطقه به آبهای آزاد می‌توان از این وضعیت استفاده کرد و ارزآوری خوبی را برای کشور ایجاد کرد.

طیب‌نیا افزود: ما به دنبال توسعه فازهای مختلف هستیم و هم اکنون طرح توسعه فازهای بعدی در دست مطالعه است.

وی ادامه داد: فولاد مبارکه در حوزه‌های زیرساختی ورود کرده و به همین دلیل ما در بحث ساخت نیروگاه‌ها با یک سیکل ترکیبی به میزان 1000 مگاوات و 600 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر ورود کرده‌ایم و ما برای رفع نیازهای خود در بحث برق، حمل و نقل و مواردی از این دست ورود کرده‌ایم. مسئله گاز نیز چون به عنوان یک عنصر در بحث مواد اولیه مهم است، ورود کرده‌ایم زیرا گاز برای ما نقش میانی و مهمی دارد و صرفاً سوخت نیست و لذا ما اعلام آمادگی کرده‌ایم که اگر در بحث توسعه‌ای گاز خلائی وجود دارد، ورود کنیم.

طیب‌نیا گفت: ما در بحث معدن و اکتشاف، ظرفیت‌های خوبی داریم و می‌توان کارهای جدی‌تری در آینده انجام که تا به امروز انجام نشده است و یکی از ظرفیت‌های خوب برای توسعه، بخش اکتشاف است.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان