تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۰

کالا‌های اساسی، صدرنشین احتکار

ارزش کالا‌های مکشوفه احتکاری در دی ماه امسال شامل کالا‌های اساسی، تجهیزات پزشکی، انواع شوینده و نظایر آن بیش از ۶۸۳ میلیون تومان بوده است.

کالا‌های اساسی، صدرنشین احتکار
رویداد۲۴ بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، دی ماه امسال ۱۲ هزار و ۲۹۳ بازرسی از انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا برای مقابله با احتکار در کشور انجام و منجر به تشکیل ۷۶۱ پرونده برای واحد‌های متخلف شده است.

کالا‌های مکشوفه شامل کالا‌های اساسی از جمله برنج، چای، روغن نباتی، شکر، تخم مرغ، تجهیزات پزشکی، انواع شوینده و ... به ارزش بیش از ۶۸۳ میلیون تومان است.

از ابتدای سال جاری تاکنون نیز بیش از ۱۸۷ هزار و ۱۹۲ مورد بازرسی از انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا انجام شده که منجر به تشکیل ۷۲۶۲ فقره پرونده تخلف به ارزش نزدیک به ۴.۵ تومان شده است.


بیشتر بخوانید: از توزیع اینترنتی اقلام خوراکی چه خبر؟
چگونه شکایت کنیم؟

مردم می‌توانند با مراجعه به ستاد خبری سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و شهرستان‌های تابع شکایت خود را تنظیم کنند یا از طریق تلفن (۱۲۴)، پورتال سازمان حمایت به نشانی الکترونیکی www.cppo.ir، سایت (۱۲۴.ir) و اپلیکیشن "آپ" شکایت خود را مطرح کنند.

طبق قانون نظام صنفی، گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه عدم اجرای ضوابط قیمت‌گذاری و توزیع، فروش اجباری، عدم درج قیمت و عدم صدور صورتحساب از جمله مهم‌ترین تخلفات صنفی است.

همچنین بر اساس قانون صنفی باید درآمد‌های ناشی از جریمه‌های دریافتی به حساب خزانه واریز شود و معادل آن در بودجه‌های سنواتی منظور و توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از تأمین بار مالی ماده (۴۴) این قانون به‌طور مساوی در اختیار سازمان تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گیرد تا در اجرای این قانون هزینه کنند که البته اتاق اصناف بار‌ها نسبت به دریافت نکردن این بودجه گلایه کرده است.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان