تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
در ۱۱ ماهه نخست سالجاری؛

حق بیمه تولیدی بیمه پارسیان از ۴ هزار میلیارد تومان فراتر رفت

شرکت بیمه پارسیان از ابتدای امسال تا پایان بهمن‌ماه بیش از ۴ هزار و ۵۰ میلیارد تومان در رشته‌های مختلف بیمه‌نامه صادر کرده و فروخته است.

حق بیمه تولیدی بیمه پارسیان از ۴ هزار میلیارد تومان فراتر رفت

رویداد۲۴ صورت‌های مالی منتشر شده بیمه پارسیان در سامانه کدال مربوط به دوره مالی ابتدای ۱۴۰۰ تا پایان بهمن‌ماه نشان می‌دهد که این شرکت ۴ هزار و ۵۰ میلیارد و ۲۴۵ میلیون تومان حق بیمه در رشته‌های مختلف تولید کرده است.

۴۲ درصد حق بیمه تولیدی این شرکت که با نماد «پارسیان» در بورس تهران در حال فعالیت است، در رشته ثالث اجباری صادر شده و ۱۴ درصد دیگر هم در رشته درمان تولید شده است. این شرکت همچنین ۱۰ درصد از حق بیمه خود را در رشته زندگی غیراندوخته دار تولید کرده است.

با این حال بیمه پارسیان در رشته‌های ثالث-مازاد و دیه، پول و اعتبار حق بیمه‌ای تولید نکرده است.

پرداخت ۲هزار و ۳۲۴ میلیارد تومان خسارت

بیمه پارسیان همچنین در ۱۱ ماهه نخست امسال رقمی معادل ۲هزار و ۳۲۴ میلیارد و ۴۹۰ میلیون تومان خسارت در رشته‌های مختلف پرداخت کرده است.

بیشترین خسارت پرداخت شده توسط این شرکت در رشتهثالث اجباری با سهم ۳۸ درصدی بوده است.
بعد از این رشته، بالاترین سهم مربوط به رشته درمان با سهم ۳۳ درصدی و بعد از آن هم مربوط به رشته بدنه خودرو با سهم ۱۱ درصدی بوده است.

براساس صورت‌های مالی ۹ ماهه بیمه پارسیان، سود پایه هر سهم این شرکت برابر با ۳۷۳ ریال بوده است. این رقم نسبت به دوره مشابه سال قبل ۲ ریال افزایش یافته است.

بیمه پارسیان همچنین در تاریخ دوزادهم بهمن‌ماه اعلام کرد که سازمان بورس و اوراق بهادار به این شرکت برای افزایش سرمایه مجوز داده و می‌تواند سرمایه خود را با هدف اصلاح ساختار مالی و از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی از ۵۰۰ میلیارد تومان فعلی به یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش دهد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بیمه پارسیان
نظرات شما
پیشخوان