تاریخ انتشار: ۱۵:۳۱ - ۲۵ اسفند ۱۴۰۰

فرش لاکی ماشینی چه مزایایی دارد؟ +نکات آن

فرش لاکی و استفاده از رنگ قرمز در طیف‌های مختلف از گذشته‌های دور، گزینه‌ای جذاب در میان بافندگان هنرمند فرش‌های دستباف بوده است.

فرش لاکی ماشینی چه مزایایی دارد – نکات آن

رویداد۲۴ شما چه فرشی در پذیرایی خانه پهن کردید؟ آیا دوست دارید بیشتر درباره فرش لاکی و روش ست کردن فرش قرمز با مبلمان مختلف، اطلاعات به دست بیاورید؟ اگر به فکر تغییر دکوراسیون در خانه هستید و فرش لاکی را برای خرید انتخاب کرید، در ادامه این صفحه همراه من بمانید. در این راهنمای خرید فرش قصد داریم درباره جذابیت‌های فرش لاکی در دکوراسیون و روش ست کردن آن با مبلمان در رنگ‌های مختلف اطلاعاتی در اختیار شما قرار بدهم.

به چه فرشی لاکی گفته می‌شود؟
فرش لاکی و استفاده از رنگ قرمز در طیف‌های مختلف از گذشته‌های دور، گزینه‌ای جذاب در میان بافندگان هنرمند فرش‌های دستباف بوده است. فرشی خاص با طرح‌های اصیل مانند شاه عباسی، بیجاری، کلاه فرنگی و… که در خانه همه ما  ایرانیان محبوب است و هنوز هم جایگاه ویژه‌ای دارد.

فرش لاکی با سبک خاص خود در سه رنگ مختلف لاکی کمرنگ، پررنگ و دانه اناری تولید می‌شود و به دلیل استفاده از این تناژ رنگی دارای گرما و انرژی بسیار زیادی است. بنابراین گزینه‌ای مناسب برای ایجاد دکوراسیون گرم در فضای خانه محسوب می‌شود.

فرش لاکی به‌راحتی با رنگ‌های مختلفی مانند سبز، سفید، سیاه، مشکی و … هماهنگ می‌شود. علاوه بر آن، انتخاب خوبی در کنار متریال چوب و تمام ابزار و اکسسوری‌هایی است که با استفاده از چوب ساخته شده‌اند. همچنین محبوبیت فرش لاکی دستباف باعث شده که تولیدکنندگان فرش‌های ماشینی هم از این طرح و رنگ در بافت فرش‌های ماشینی بهره ببرند.

دکوراسیون با فرش لاکی
و اما این فرش انتخابی عالی برای رسیدن به دکوراسیونی کلاسیم و نوستالژیک است. بنابراین اگر دوست دارید خانه‌ای با حال و هوای قدیمی و خاطره‌انگیز را تجربه کنید، بهترین انتخاب برای شما فرش لاکی است. البته دلیلی وجود ندارد که همه فرش‌های خانه و یا پذیرایی را از رنگ قرمز لاکی بخرید؛ زیرا راه‌های زیادی برای تغییر دکوراسیون با فرش لاکی وجود دارد.

به‌طور مثال می‌توانید فقط یکی از گوشه‌های خانه و یا پذیرایی را با این فرش تزئین کنید و چیدمانی نوستالژیک در آن گوشه از خانه ایجاد کنید. همچنین استفاده از لوازم قدیمی و جالب مانند فانوس، چراغ نفتی، تخت سنتی و یا کوسن و بالش با طرح گلیم و مواردی از این دست در کنار فرش قرمز لاکی جذابیت زیادی در چیدمان خانه ایجاد می‌کنند.

درهرصورت دست شما برای تغییر دکوراسیون با فرش لاکی کاملا باز است و فقط نیاز به خلاقیت دارید. بنابراین خلاقیت‌های پنهان خود را با سلیقه و علاقه‌های خود ترکیب کنید و آن را در دکوراسیون خانه به نمایش بگذارید.

فرش لاکی ماشینی چه مزایایی دارد – نکات آن

فرش لاکی با چه مبلی ست میشه؟
برای استفاده از فرش لاکی نیازی نیست که همه دکوراسیون خانه چیدمانی کاملا سنتی داشته باشد. سما به‌راحتی می‌توانید این فرش جذاب با رنگ‌بندی پرانرژی و گرم را با مبلمان خانه ست کنید و از زیبایی آن لذت ببرید. تنها نکته‌ای که وجود دارد، اینکه در انتخاب مبلمان و سایر اکسسوری‌ها باید دقت کنید.

به‌طور مثال این فرش به‌خوبی در کنار مبلمان قهوه‌ای و کرم‌رنگ هارمونی دارد. همچنین می‌توانید از این فرش در کنار مبلمانی با رنگ سبز استفاده کنید و دکوراسیونی پرنشاط در خانه ایجاد کنید. اما بهتر است از ترکیب آن با رنگ‌های نزدیک به قرمز مانند نارنجی و زرد پرهیز کنید.

البته به این معنا نیست که از این رنگ‌ها در دکوراسیون استفاده نکنید؛ بلکه در کاربرد این رنگ‌ها اغراق و زیاده‌روی نکنید. زیرا در این صورت دکور خانه در طیف رنگی قرمز و نارنجی غرق می‌شود و باعث ایجاد حس ناآرامی در خانه خواهد شد.

نکته مهم دیگر اینکه فرش‌های ماشینی با طرح‌ها و رنگ‌های کلاسیک دارای نقش و نگارهایی هستند. به همین دلیل بهتر است در کنار مبلمان بدون طرح هارمونی برقرار کنند. فراموش نکنید که دو المان دارای طرح و نقش در کنار هم باعث شلوغ نشان دادن خانه است. بنابراین با انتخاب المان‌هایی متفاوت می‌توانید تعادل را در دکوراسیون خانه ایجاد کنید.

درنهایت اینکه برای ست کردن فرش لاکی با مبلمان به سراغ رنگ‌های مکمل مانند سبز، سفید، آبی و مواردی از این دست بروید. زیرا این رنگ‌ها به‌خوبی در کنار تناژ قرمز هارمونی خواهند داشت و نشانی، انرژی و گرما را به دکور خانه دعوت می‌کنند.

فرش لاکی ماشینی چه مزایایی دارد – نکات آن
ست کردن فرش قرمز با دکوراسیون سیاه و سفید
رنگ‌های سیاه و سفید نمادی از دکوراسیون مدرن در خانه هستند و در طیف رنگ خنثی محسوب می‌شوند. کاربرد فرش لاکی در کنار رنگ‌های سیاه و سفید، انتخابی هوشمندانه برای خارج کردن دکور فضا از سادگی بیش از حد و سرما است. بنابراین تنها با پهن کردن یک فرش لاکی زیبا با طرح‌ها و نقوش اصیل ایرانی می‌توانید دکوراسیون و فرش مدرن و کلاسیک را باهم تلفیق کنید.

انتخاب دیگری که پیش روی شما قرار دارد این است که فرش قرمز را در کنار مبلمان طوسی رنگ ست کنید. فراموش نکنید که فرش و مبلمان دو عنصر بسیار مهم در دکوراسیون خانه هستند و حالا با ترکیب قرمز و طوسی در کنار هم می‌توانید تعادل را در فضا پراکنده کنید.

ست کردن فرش قرمز با مبلمان چرم مشکی
فرش به دلیل ابعاد بزرگ خود دارای جلوه بصری قدرتمندی در دکوراسیون است. به همین دلیل حتما در انتخاب آن باید دقت کرد و بی‌گدار به آب نزنید. اگر دوست دارید فرش قرمز را با مبلمان چرم مشکی ست کنید، بهتر است سایر اکسسوری‌ها دارای رنگ‌های روشن باشند تا رنگ‌های تیره را در خود هضم کنند.
به‌طور مثال می‌توانید به سراغ تابلوهایی زیبا با رنگ‌های روشن بروید و یا اینکه گلدانی خاص در رنگ‌بندی سفید انتخاب کنید. استفاده از گل‌های طبیعی سبزرنگ مانند پتوس نیز روشی بسیار عالی برای رساندن طراوت  و نشاط به دکوراسیون خانه است. در این صورت خواهید دید که فرش قرمز لاکی چقدر زیبا در کنار مبلمان چرم مشکی هارمونی دارد.

جمع‌بندی
در این صفحه مزایای فرش لاکی و قرمز را در دکوراسیون بررسی کردیم. همچنین استفاده از این رنگ در کنار سایر رنگ‌های مکمل و خنثی  و جذابیت‌های آن بیان شد. فرش قرمز واقعا محبوب است و انتخابی عالی برای چیدمانی کلاسیک با حال و هوای نوستالژیک است.
با کاربرد این فرش در چیدمان خانه به‌سرعت می‌توان گرما، نشاط و انرژی را در فضا منتشر کرد، بدون اینکه نیازی به اکسوری‌های گران‌قیمت و عجیب و غریب داشته باشید. اگر شما هم به این فرش علاقه‌مند هستید، همین حالا برای خرید فرش اقدام کنید.

نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان