تاریخ انتشار: ۰۰:۰۲ - ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲۲ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

همه وعده‌های دولت رئیسی/ قول‌هایی که در سال ۱۴۰۰ محقق نشدند +جدول

دولت رئیسی با شعار‌های رفع محرومیت و عدالت‌گستری روی کار آمده و جذاب‌ترین وعده‌ها را به مردم داد. رویداد۲۴ در این گزارش مهمترین وعده‌های کابینه رئیسی را لیست کرده است. مخاطب با خواندن یا وعده‌ها متوجه خواهد شد ماجرا از چه قرار است.

وعده‌های دولت رئیسی

رویداد۲۴ رایان حسینی: حدود هشت ماه از آغاز به کار دولت رئیسی می‌گذرد؛ دولتی که با حمایت اکثر ارکان کشور بر سر کار آمد و با شعارهای رفع محرومیت و عدالت‌طلبی کار خود را آغاز کرد. کابینه دولت رئیسی معتقد بودند تا کنون دولتی بر سر کار بوده که توجهی به همه اقشار ندارد بنابراین شعارهایش را بر محور توجه به همه مردم قرار داد و وعده‌هایی داد تا خیال مردم راحت شود. در این گزارش مهمترین وعده‌های دولت رئیسی بررسی شده است.

مهمترین وعده‌های دولت رئیسی در زمینه اقتصاد بوده است. ابراهیم رئیسی ماه گذشته مهمترین وعده خود را بیان کرد: تا پایان سال ۱۴۰۰ فقر مطلق باید ریشه‌کن شود. این شعار بازتاب‌های فراوانی داشت؛ منتقدان گفته بودند وقتی کاری انجام نشده، چگونه می‌توان توقع داشت که فقر ریشه‌کن شود؟ آنهم در حالی که دولت تا شب عید نتوانست حتی حقوق بازنشستگان را پرداخت کند.

از مهمترین وعده‌های ابراهیم رئیسی تک‌رقمی کردن تورم بود. برای فهم بهتر ماجرا و اینکه آیا این وعده تحقق یافته یا دست‌کم وضعیت بهتر شده، کافی است به آمار بانک مرکزی مراجعه شود که خود گویای ماجراست.

در وزارت اقتصاد مهمترین وعده‌ها حول محور بورس و قیمت دلار و سامان دادن به ساختارها بود. سیداحسان خاندوزی گفته بود با تامین مالی متفاوت و سرمایه‌گذاری خارجی مشکل مسکن را حل می‌کنیم. او همچنین وعده داده بود که به برداشت پول از بانک مرکزی پایان داده می‌شود و مهمتر از آن گفته بود با تصمیم‌های دولت هیچ‌گاه قیمت‌ها از این فراتر نخواهد رفت. تقریبا هیچکدام از این وعده‌ها محقق نشده است. وضعیت بورس همچنان مبهم است و هیچ ثباتی وجود ندارد. قیمت‌ها هر لحظه افزایش می‌یابد و تورم نیز کنترل نشده است.

در وزارت کار حجت عبدالملکی مرد شغل‌ها یک میلیونی، با ده‌ها وعده رنگانگ وزیر شد. منتقدانش می‌گفتند او فقط خوب حرف می‌زند و البته برای کسی که درکی از علم اقتصاد ندارد، این صحبت‌ها بسیار شیرین به نظر می‌رسد و تصور می‌کند وزیر قرار است کاری کند کارستان. با این حال او که قرار بود با هر یک میلیون تومان یک شغل ایجاد کند، یکباره موضع عوض کرد و گفت وظیفه اشتغال بر عهده او نیست. 

وزیر کار با شعارهای انقلاب اقتصادی و جهاد اقتصادی وعده‌های بسیار بزرگی داد و قرار بود در ۱۴۰۰ با تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی ۱۲ میلیون شغل ایجاد شود. آمار می‌تواند گواهی دهد که چنین اتفاقی رخ داده یا خیر. طبق وعده وزیر کار همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی یکی از مهمترین برنامه‌های وزارتخانه بود، با این حال برای اولین بار در طول ۶۰ و خرده‌ای سال گذشته حقوق بازنشستگان در نوروز پرداخت نشد.

وزارت راه و مسکن هم از رویایی‌ترین وزارتخانه‌های کشور بود. رستم قاسمی وعده‌ای عجیب داده بود که زمین ۴ میلیون مسکن ویلایی را تامین می‌کنیم و جشن پایان مستاجری مردم ایران را برگزار می‌کنیم. تا این لحظه کلنگ یک واحد مسکن هم هنوز بر زمین نخورده است.

محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور وعده دو برابر کردن یارانه‌ها را داد اما معلوم نشد این وعده چه شد. او حتی در دوران انتخابات برای مردم چک ۴۵۰ هزار تومانی کشید اما مشخص بود چنین وعده‌های هیچ ریشه‌ای در واقعیت ندارند و صرفا شعارهای دهان‌پرکن هستند؛ چنانچه دو برابر کردن یارانه‌ها هم مشابه همان چک بود.


بیشتر بخوانید: کابینه رئیسی ناکارآمدترین کابینه بعد از انقلاب است/ رئیس جمهور در اولین فرصت تیم اقتصادی خود را برکنار کند


تنه وزیر بهداشت به دیگر وزرا خورده بود و او هم وعده‌هایی عجیبی داد؛ از جمله اینکه تا مهر ماه ۱۴۰۰ جشن پایان کرونا در ایران برگزار خواهد شد. آمار مبتلایان در اسفندماه نشان می‌دهد آن وعده چقدر غیر واقعی بوده است. وعده پایان واکسیناسیون تا بهمن ۱۴۰۰ هم از دیگر وعده‌های دولت بود که هنوز محقق نشده است.

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور پیش از حضور در دولت هم به عنوان مرد وعده‌های پوچ شناخته می‌شد. تا شهریور ۱۴۰۰ قرار بود ۵۰ میلیون دوز واکسن به وزارت بهداشت تحویل شود اما وقتی که قرار شد واکسن تولید کنند، تازه فهمیدند زیرساخت تولید و خط تولید ندارند! آنها وقتی که همه دنیا دوز دوم و سوم خود را زده بودند، تازه به صرافت راه‌اندازی خط تولید افتادند و در نهایت وعده رئیس ستاد اجرایی و معاون اول به شوخی در افکار عمومی تبدیل شد و مردم به طعنه می‌گفتند وعده‌هایت شبیه وعده‌های مخبر است!

وعده‌های دولت رئیسی

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ابراهیم رئیسی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۲
رضا
|
France
|
۰۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
1
15
وعده ها رنگین بود و شعارها پر بار ....
ولی بقول معروف افسوس که افسانه بود ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
2
12
کوفی جماعت هرگز به وعده اش عمل نکرده
محبوب تبریز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
1
18
حتی دولت یک وعده را نتوانسته عملی کند چون خودشان هم می دانند که شعار می دهند اونوقت هم انتظار دارند مردم اعتماد داشته باشد مشکل اصلی کشور از زمانی شروع شد که مسولان مردم را با دادن شعار و وعده های دروغ سرگرم کردند و با این دروغها مردم را به پای صندوقهای رای کشاندند ولی در انتخابات گذشته ریاست جمهوری و مجلس مردم با نه بزرگ به دروغگویی رای نداند و مردم گفتند دروغگویی و وعده وعید غیر عملی هم حدی دارد دیگر بس است . مشکل ما اینجاست تمام این کار ها به نام دین نوشته می شود ولی کار هایشان را که انجام می دهند هیچ کدام رنگ و بوی دینی ندارد وقتی که دین امیخته ساست شد دین قربانی می شود چون دین بر اساس درستی و راستگویی و ظلم ستیزی استوار است انسان دیندار دروغ نمی گوید ظلم نمی کند و به هیچ احدی تهمت نمی زند و برای اینکه کسی بخواهد دین را در جامعه گسترش دهد باید رفتار و عملکردش یکی باشد نه اینکه در سخنرانی و فریب مردم رانتخواری و رشوه و ظلم به دیگران و حق الناس را سر لوحه خود قرار دهد ولی در عمل تمام این کار های زشت را انجام دهد . اصلا سیاست با حکومتداری جور در نمی اید چون دین یک امر الهی و اسمانی است ولی حکومت و سیاست زمینی است و خودش را به دین منتصب نمی کند . در اثر قاطی شدن ساست به دین، دین چنان ضربه خورده است که قابل جبران نمی باشد شاید مسولان اینرا انکار کنند ولی اگر در بین مردم باشند پی به عمق فاجعه می برند چنانچه بعضی از روحانیون در بین مردم هستند کاملا از ماجرا با خبر هستند و لی انهایی که به دور خودشان حصار کشیده اند و از جامعه یا بی خبرند و یا اطرافیانش اخبار دروغ برایش می رسانند نمی داند در کشور چه خبر است . دو سه روز قبل میوه نسبتا ارزان بود ولی با رسیدن عید قیمتها افزایش سر سام اوری پیدا کردند من خود شاهد ماجرا هستم نه اینکه نقل قولی بکنم پس این امر نشانگر این است که جامعه به حال خود رها شده است هر کس هر کاری دلش خواست انجام می دهد بدون اینکهموانعی داشته باشد اما اگر یک نفر از مسولی به حق انتقاد کند در عر ض چند دقیقه دستگیر می شود رویداد 24 محترم من درد دل واقعی را نوشتم همان کار هایی که در کشور جریان دارد اگر من اشتباه می کنم راهنمایی فرمائید
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
2
25
از رئیس جمهور شش کلاسه که انتظار بیشتر نمیره
بهتر بود گزارشی در مورد اقای مخبر سکاندار اقتصادی کشور تهیه میکردید کهوعده ساخت 55 میلیون دوز واکسن چشم در ار برکتش به کجا رسید و اقای محسن رضایی طراح سابق عملیاتهای نظامی ابی خاکی تهاجمی که قرار بود 1000امریکایی اسیر کنه و بابت هر کدام 1 میلیار دلار پول بگیره و ایران را از بحران اقتصادی رها کند
پاسخ ها
کاظم بلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
مگه اون حقوقدان که دکتری داشت از دانشگاه گلاسکو کلدونین (!)، وعده نداد که رونق اقتصادی ایجاد می کنه و درآمد سرشااااارررر. چی شد؟! حتماً یک عیبی داشت که به این جدیده رأی دادند.
رضا
| France |
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
بجای اسیر کردن 1000 آمریکایی 80 میلیون ایرانی رو اسیر کردین
ناشناس
| Luxembourg |
۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
کاظم بلا که بلا زدید به این کشور شما سر و ته هتون اصهال طلب و اصولگرا امولگرا یک کرباسین.
ناشناس
| Germany |
۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
رضا۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
بجای اسیر کردن 1000 آمریکایی 80 میلیون ایرانی رو اسیر کردین؟؟؟
چرا هذیون میگی .مثل اینکه مشکل عدم درک مفاهیم دارید. فکر میکنی وقتی کامنت مینویسی یا هر چیزی به ذهنت خطور کرد تایپ میکنی یا با کس دیگه اشتباه گرفتی.
کی اسیر کرده من یا نوگلان و نوشکفتگان انقلابی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
18
1
رییس جمهور انسان شریف و پاک دستی است
ولی هیچکدام از وعدهای انتخاباتی ایشان علی الخصوص در ارتباط با حل مشکلات معیشتی و ایجاد شغل علیرغم تاکیدات فراوان حضرت آقا محقق نگردیده و ملت شریف در بدترین وضع معیشتی و گرانی و توروم افسار گسیخته بامید روزهای بهتر شب را به صبح میرسانن تیم اقتصادی از آقای رضایی که خودش را اقتصاد دان بی رقیب معرفی میکرد تا سایرین بسیار ضعیف و ناکارامدن و عملا هیچ کمکی نمیتوانن به رییس حمهور محترم داشته باشن خلاصه اینکه مردم را در یابین خصوصا قشر حقوق بگیر را
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
درپاسخ ناشناس 13:57 : پیامت نشان می دهد سوراخ دعا را بدجوری گم کرده ای !!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
0
4
حرف زدن نه مالیات دارد نه کلانتر می گیرد نه پلیس
باد هواست تازه پس 43 سال آقایان می گویند نباید توقع داشت که یک‌شبه مشکلات حل شود! اینها شبها شان چقدر دراز است!!!!!!
erfan
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
9
3
وعده های دولت برای چهار سال بود نه یک سال
خرابکاری دولت روحانی خیلی زیاد بود اگه کسی انصاف داشته باشه درک میکنه که تا خوب شدن اوضاع زمان نیاز هست
ولی چه کنیم که یعضیا کلا فقط نیمه خالی لیوانو میبینن
شهاب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
0
4
مردم هیچ وقت به این وعده ها توجه نکردند و گول نخوردند به همین دلیل آمار شرکت در انتصابات نسبت به دوره های قبلی کاهش معناداری داشت. تا زمانی که با دنیا سرناسازگاری دارند و نادان ها سر کار هستند وضع همین است.
اعتراض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
1
0
مسئولین، مدیران و مسئولان متاسفانه از آبان ماه سال ۱۳۸۸ تاکنون در سایه سکوت بی شرمانه نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخانه ملت در مورد مشکلات کارمندان، کارگران و به ویژه بازنشستگان شرکت مخابرات در سراسر کشور کوتاهی کردند و همچنان نیز ادامه دارد.
خصوصی سازی در شرکت مخابرات و کشور به خاطر اهانت ها و خیانت های دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس بوده است متاسفانه تاکنون کل کارمندان، کارگران، بازنشسته های و مردم ایران را در سراسر کشور گرفتار کردند و همچنان نیز ادامه دارد.
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
1
0
هیچکس در کشور تاکنون به دنبال حل مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور نبوده است و از سال ۱۳۹۲ تاکنون برای همه مردم ایران ثابت شده است.
حرف دل همه مردم ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
0
0
بعد از انقلاب اسلامی، بهترین دولت احمدی نژاد فقط در ایران بوده است.
رئیسی هم، بدترین دولت در تاریخ ایران بوده است.
اعتراض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
1
0
بسم الله الرّحمن الرّحیم
از سال 1388 تاکنون در زمان خصوصی شدن شرکت مخابرات هر روز در رسانه ها علیه مدیران و مسئولان شرکت مخابرات ایران و تهران به خاطر پایمال و ضایع شده حق و حقوق کارکنان، کارگران و بازنشستگان شرکت شکایت و اعتراض می کنیم و همچنان نیز ادامه دارد ولی متاسفانه در کشور به اصطلاح اسلامی هیچ مقامی، مراجعی و هیچ کسی هم پاسخگو و جوابگو نبودند و نیستند چرا؟
بنام خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
0
1
بدترین رئیس جمهور که ملت ایران قبول ندارند صد بد تر از آمریکا ابراهیم رئیس ۵ کلاسی خدا نظاره گر هست حکم تان به خدا فقط خدا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
1
0
هیچکوم از قول هاتو نتونستی به حقیقت تبدیل کنی
فهیمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
0
0
باید به لیست خوش قولی رییس جمهور عزیزمون این رو هم اضافه کنیم برای وام ازدواج فقط فقط یه ضامن کافیه اما خدا میدونه منظورشون کدوم بانک بود آخه همه بانک‌ها کمتر از دوتا ضامن کارمند رسمی رو قبول ندارن در ضمن آقای رییس جمهور کدوم بانک ظرف مدت ده روز وام رو پرداخت می‌کنه آخه من یه نمونه هشت ماه شد ولی بانک بودجه نداره...تورو خدا جواب محترم خودتون رو گرفتار نکنید ازدواج نکنید هیچ کسی حامی نیس
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
1
0
نباید به خاطر اینکه دلار گرون شده همه ی کارهای دولت روز زیر سوال برد (البته دارم داره ارزون میشه و به تازگی با طرح سازوکار جدید و إحیاء بانکداری موافقت شد)
مثلا راجع به رشد چند صد درصدی صادرات
راجع به اشتغال زایی در تک تک استان ها(دیدم که میگم)
افتتاح خییلی از کارخانه های تعطیل و نیمه کاره(فقط تو استان ما در سفر دومشون ٧۴ تا کارخونه افتتاح شد که یکیش بزرگ ترین کارخانه فولاد خاورمیانه بود)
عدم قطعی برق در تابستان پارسال(یادتونه اواخر دولت قبل هر هفته برق ها میرفت)
بیشتر شدن فروش نفت و گرفتن پول آن به صورت نقد(زدن پالایشگاه فرامنطقه ای)
کاهش نرخ بیکاری از ٩/۴ به ٨/٢
اجرای رتبه بندی معلمان عزیز بعد از سال ها
کنترل کرونا(هنوز یادمون نرفته وقتی دولت رو تحویل گرفتن روزانه ٧٠٠_٨٠٠ نفر از مردممون میمردن)
آزادسازی سواحل
افتتاح بزرگترین بیمارستان خاورمیانه، همین یکی دو روز پیش(این بیمارستان چند سالی بود که نیمه کاره رها شده بود و رئیس جمهور در سفر استانی به تهران گفتن که میسازنش و ساختنش)
افزایش چشم گیر صادرات به روسیه و چین
بیمه حدود ۵ میلیون از مردم
جلوگیری از قاچاق گسترده آرد و روغن یارانه ای
بیشتر شدن بودجه مناطق محروم
ساماندهی انبار کالاهای متروکه و درآمد ده هزار میلیارد تومنی که قبلا ٢٠٠ میلیارد بود
حذف ارز ترجیحی
عدم استقراض از بانک مرکزی و خلق پول
درگاه ملی مجوزها و حذف امضا های طلایی
سرمایه گذاری و بها دادن به شرکت های دانش بنیان(هر روز تو اخبار داره نشون میده که فلان شرکت فلان کالا که فقط دو تا کشور اروپایی داشتن رو ساخته)
٣ برابر شدن نرخ خرید گندم از کشاورزهای زحمت کش
افزایش ده درصدی ظرفیت پزشکی
افزایش ۵٠ درصدی حقوق بازنشستگان
فروش کشتی های اقیانوس پیما
شروع ساخت هواپیما با چین و روسیه (دیگه انحصار ساخت در دست آمریکا و فرانسه نخوها بود)
افزایش وام ازدواج
پرداخت وام فرزندآوری
پرداخت وام ناباروری
ایران را عضو شانگهای کرد (همون سازمانی که واسه عضو شدن توش میگفتن باید اف ای تی اف و... رو امضاء کنیم)
عدم چاپ پول بی پشتوانه
نزولی شدن نرخ رشد تورم
فعال کردن کریدور شمال جنوب
برکناری مدیر عامل ایران خودرو وقتی بدون نوبت قرار شد به برخی خودرو بده
و...
قبول دارم که مشکلاتی داریم ولی دلیل نمیشه که نیمه ی پر لیوان رو نبینیم و یا اینکه اون رو هم خالی ببینیم.
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
0
0
نباید به خاطر اینکه دلار گرون شده همه ی کارهای دولت روز زیر سوال برد (البته دارم داره ارزون میشه و به تازگی با طرح سازوکار جدید و إحیاء بانکداری موافقت شد)
مثلا راجع به رشد چند صد درصدی صادرات
راجع به اشتغال زایی در تک تک استان ها(دیدم که میگم)
افتتاح خییلی از کارخانه های تعطیل و نیمه کاره(فقط تو استان ما در سفر دومشون ٧۴ تا کارخونه افتتاح شد که یکیش بزرگ ترین کارخانه فولاد خاورمیانه بود)
عدم قطعی برق در تابستان پارسال(یادتونه اواخر دولت قبل هر هفته برق ها میرفت)
بیشتر شدن فروش نفت و گرفتن پول آن به صورت نقد(زدن پالایشگاه فرامنطقه ای)
کاهش نرخ بیکاری از ٩/۴ به ٨/٢
اجرای رتبه بندی معلمان عزیز بعد از سال ها
کنترل کرونا(هنوز یادمون نرفته وقتی دولت رو تحویل گرفتن روزانه ٧٠٠_٨٠٠ نفر از مردممون میمردن)
آزادسازی سواحل
افتتاح بزرگترین بیمارستان خاورمیانه، همین یکی دو روز پیش(این بیمارستان چند سالی بود که نیمه کاره رها شده بود و رئیس جمهور در سفر استانی به تهران گفتن که میسازنش و ساختنش)
افزایش چشم گیر صادرات به روسیه و چین
بیمه حدود ۵ میلیون از مردم
جلوگیری از قاچاق گسترده آرد و روغن یارانه ای
بیشتر شدن بودجه مناطق محروم
ساماندهی انبار کالاهای متروکه و درآمد ده هزار میلیارد تومنی که قبلا ٢٠٠ میلیارد بود
حذف ارز ترجیحی
عدم استقراض از بانک مرکزی و خلق پول
درگاه ملی مجوزها و حذف امضا های طلایی
سرمایه گذاری و بها دادن به شرکت های دانش بنیان(هر روز تو اخبار داره نشون میده که فلان شرکت فلان کالا که فقط دو تا کشور اروپایی داشتن رو ساخته)
٣ برابر شدن نرخ خرید گندم از کشاورزهای زحمت کش
افزایش ده درصدی ظرفیت پزشکی
افزایش ۵٠ درصدی حقوق بازنشستگان
فروش کشتی های اقیانوس پیما
شروع ساخت هواپیما با چین و روسیه (دیگه انحصار ساخت در دست آمریکا و فرانسه نخوها بود)
افزایش وام ازدواج
پرداخت وام فرزندآوری
پرداخت وام ناباروری
ایران را عضو شانگهای کرد (همون سازمانی که واسه عضو شدن توش میگفتن باید اف ای تی اف و... رو امضاء کنیم)
عدم چاپ پول بی پشتوانه
نزولی شدن نرخ رشد تورم
فعال کردن کریدور شمال جنوب
برکناری مدیر عامل ایران خودرو وقتی بدون نوبت قرار شد به برخی خودرو بده
و...
قبول دارم که مشکلاتی داریم ولی دلیل نمیشه که نیمه ی پر لیوان رو نبینیم و یا اینکه اون رو هم خالی ببینیم.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان