تاریخ انتشار: ۲۱:۳۹ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۱

برداشتن ارز دارو به معنای حذف یارانه نیست

نماینده مجلس درباره وضعیت ارز ترجیحی دارو در سال ۱۴۰۱، گفت: ساماندهی ارز ترجیحی به معنای حذف یارانه نیست، بلکه یارانه داخل کالا به یارانه مستقیم تبدیل می‌شود.

برداشتن ارز دارو به معنای حذف یارانه نیسترویداد۲۴ سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، نماینده مجلس شورای اسلامی  درباره وضعیت ارز ترجیحی حوزه دارو در سال ۱۴۰۱، گفت: ساماندهی ارز ترجیحی به معنای حذف یارانه نیست، بلکه یارانه داخل کالا به یارانه مستقیم تبدیل می‌شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفت: رقمی حدود ۱۷۰ هزار میلیارد تومان در تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۱ برای یارانه کالا‌های اساسی از جمله دارو و تجهیزات و ملزومات پزشکی در نظر گرفته شده است که حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان آن مشخصا برای دارو و تجهیزات و ملزومات پزشکی است. پیشتر دولت این یارانه را به ارز تبدیل می‌کرد که در مسیر تخصیص آن رانت زیادی وجود داشت، اما مجلس شورای اسلامی برای سال ۱۴۰۱ این یارانه را به ریال تبدیل کرده است و به دولت اجازه داده در صورت تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز برای تخصیص آن، به نحوی که دارو برای مردم گران نشود؛ این مبلغ را از طریق بیمه‌ها هزینه کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات درباره زیرساخت‌های مورد نیاز اجرای این طرح، گفت: یکی از این زیرساخت‌ها بیمه شدن افراد فاقد پوشش بیمه‌ای است. برای این موضوع نیز رقمی بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان علاوه بر اعتبارات قبلی سازمان بیمه سلامت تخصیص داده شده تا افراد فاقد پوشش بیمه‌ای تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ارز دولتی ، دارو
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان