تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۱۴ فروردين ۱۴۰۱

زلنسکی: هدف روسیه تصرف شرق و جنوب اوکراین است

ولودیمیر زلنسکی اعلام کرد که نیروهایش کنترل مناطق کی‌یف و چرنیهیف را در دست دارند و در عین حال تاکید کرد که روسیه به دنبال افزایش فشار بر شرق این کشور است.

زلنسکی: هدف روسیه تصرف شرق و جنوب اوکراین است

رویداد۲۴ به نقل از وب‌سایت روزنامه گاردین، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در پیام ویدیویی شبانه خود گفت، نیرو‌های مسلح اوکراین کنترل نواحی مناطق اطراف کی‌یف و چرنیهیف را به دست گرفته‌اند، اما تصریح کرد که روسیه به دنبال تجدید قوا و افزایش فشار در شرق اوکراین است و گفت: در حال تقویت قوای دفاعی خود در شرق کشور و منطقه دونباس هستیم. هدف روسیه تصرف دونباس و جنوب اوکراین است.

زلنسکی در ادامه گفت که اوکراینی‌ها نمی‌توانند به این «امید واهی» تکیه کنند که سربازان روسیه به‌سادگی این کشور را ترک می‌کنند. او تاکید کرد که صلح تنها از طریق فعالیت اوکراینی‌ها و «نبرد‌های سخت و همچنین در مذاکرات» قابل دسترسی است و گفت: معماری امنیت جهانی با شکست مواجه شده است.

زلنسکی همچنین خواستار دریافت سامانه‌های دفاع موشکی بیشتر و به‌روزتر غربی شد و گفت: هر موشک روسی که به شهر‌های ما برخورد می‌کند و هر بمبی که بر سر مردم و کودکان ما رها می‌شود، لکه سیاهی بر تاریخ کسانی خواهد بود که مسئول این تصمیم‌گیری هستند.

رئیس‌جمهوری اوکراین همچنین اعلام کرد که با بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس «گفت‌وگویی رضایت‌بخش و معنادار» داشته که در آن طرفین بر سر یک بسته حمایتی دفاعی جدید برای اوکراین و همچنین تشدید تحریم‌ها علیه روسیه توافق کردند.


 بیشتر بخوانید: سه سناریوی احتمالی درباره دوره پس از سقوط پوتین


او همچنین گفت که ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان عملاً تنها رهبر اروپایی است که از روسیه حمایت می‌کند. او گفت: تمام اروپا به‌دنبال بازگرداندن صلح و پایان جنگ است، چرا بوداپست با تمام اروپا و کشور‌های متمدن مخالفت می‌کند؟ به‌خاطر چه چیزی؟ آنچه اوربان ندارد، صداقت است.

زلنسکی در ادامه از «شجاعت و تاب‌آوری» مدافعان اوکراین، از جمله «ماریوپل قهرمان» و شهروندان شهر «انرهودار» در جنوب این کشور تجلیل کرده و گفت که آن‌ها به دلیل مخالفت با حمله روسیه، هدف گلوله قرار گرفتند. زلنسکی به مدافعان مجروح اوکراین وعده عدالت داده و تاکید کرد که "هیچ جراحتی بی‌پاسخ نخواهد ماند. "

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اوکراین ، روسیه
نظرات شما
پیشخوان