تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۱

میزان مصرف برق داکت اسپلیت چقدر است؟

این روزها سیستم خرید داکت اسپلیت یکی از گزینه‌های مناسب برای کنترل دمای محیط ساختمان است؛ چرا که با استفاده از داکت اسپلیت تنها با نصب یک سیستم، سرمایش و گرمایش محیط‌های داخلی قابل کنترل است.

رویداد۲۴ داکت اسپلیت نوعی سیستم سرمایشی گرمایشی است که در فصل زمستان محیط را گرم و در فصل تابستان محیط را خنک می‌کند. این محصول یکی از تکنولوژی‌های جدید در زمینه تاسیسات ساختمان است که برای کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. داکت اسپلیت‌ها به صورت توکار در سقف وصل می‌شوند و با استفاده از کانال‌کشی هوا را به اتاق‌ها و سایر مکان‌های ساختمان منتقل می‌کند. در این مقاله قصد داریم به مفاهیم مرتبط با مصرف برق داکت اسپلیت‌ ها بپردازیم؛ پس تا پایان آن با ما همراه باشید.

میزان مصرف برق داکت اسپلیت چقدر است؟

خرید داکت اسپلیت
این روزها سیستم خرید داکت اسپلیت یکی از گزینه‌های مناسب برای کنترل دمای محیط ساختمان است؛ چرا که با استفاده از داکت اسپلیت تنها با نصب یک سیستم، سرمایش و گرمایش محیط‌های داخلی قابل کنترل است. همچنین استفاده از این سیستم بسیار مقرون به صرفه‌تر از گزینه‌های دیگر است. اما هزینه خرید این محصول یکی از چالش‌های اصلی بسیاری از مصرف کنندگان است چرا که افراد معمولا آشنایی زیادی با این سیستم ندارند. حال می‌خواهیم به سراغ هزینه خرید این محصول برویم. مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده در قیمت داکت اسپلیت‌ها، ظرفیت آن‌ها هستند. این سیستم‌ها با توجه به ظرفیت و برندی که دارند، دارای قیمت‌های متفاوتی هستند. پس اگر قصد خرید این محصول را دارید، ابتدا ظرفیت و برند آن را مشخص کنید و در نهایت با تحقیق آنلاین یا حضوری به خرید آن اقدام کنید. شما می توانید برای خرید انواع داکت اسپلیت به سایت آرتانسیم تهویه تولید کننده انواع داکت اسپلیت، فن کویل و چیلر مراجعه کنید.

میزان مصرف برق داکت اسپلیت
برای آن که به موضوع میزان مصرف برق داکت اسپلیت‌ها بپردازیم، در ابتدا باید براساس نیاز ساختمان خود دستگاه مورد نظرتان را انتخاب و سپس هزینه برق مصرفی آن را محاسبه کنید. در واقع پیش از مشخص شدن ظرفیت و سایر پارامترهای محصول مورد نظرتان، نمی‌توانید به طور دقیق میزان مصرف برق را محاسبه کنید. فراموش نکنید که در خرید داکت اسپلیت‌ها به برچسب انرژی آن دقت کنید؛ چرا که این برچسب نشان دهنده مصرف انرژی آن است. در واقع داکت اسپلیت‌هایی که دارای برچسب A هستند؛ بهترین انتخاب برای شما محسوب می‌شوند.

محاسبه هزینه مصرف برق داکت اسپلیت
محاسبه هزینه مصرف برق داکت اسپلیت‌ها بسیار راحت است. برای این کار ابتدا باید هزینه مصرف هر کیلووات ساعت را از قبض برق خود پیدا کنید و آن را در حداکثر توان مصرفی دستگاه که بر حسب کیلو وات می‌باشد، ضرب کنید. پس از انجام ضرب، عدد به دست آمده در واقع حداکثر قیمت برق دستگاه را در یک ساعت نشان می‌دهد. پس بسته به کارکرد داکت اسپلیت به صورت روزانه، هزینه مصرف آن متفاوت خواهد بود.

میزان مصرف برق داکت اسپلیت چقدر است؟

داکت اسپلیت‌ها دارای ظرفیت‌های متنوعی هستند که شامل 24000 تا 60000 بی‌تی‌یو بر ساعت است که ظرفیت 36000 آن نیز یکی از نمونه‌های پرفروش این محصول است که مصرف برق آن به روش بالا قابل محاسبه است.

میزان مصرف برق هواساز
هواساز دستگاهی برای فیلتر و تنظیم دما و رطوبت  توزیع هوای ورودی ساختمان است. سیستم‌های هواساز به همراه دشتگاه‌های سرمایشی و گرمایشی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ چرا که به کمک آن هوای سرد و گرم توزیع می‌شود. این دستگاه به منظور کاهش مصرف انرژی دارای مونه‌های کم‌مصرف است که در بین مصرف کنندگان بسیار محبوب است. میزان مصرف برق این محصول بسته به ظرفیت آن متفاوت است؛ اما به کمک فرمول بخش بالا قابل محاسبه است.

مصرف برق داکت اسپلیت بیشتر است یا کولر گازی
هزینه مصرف برق یکی از ویژگی‌های مهم در خرید سیستم‌های تهویه است و میزان برق مصرفی بسته به نوع برندهای سیستم تهویه هوا می‌تواند متفاوت باشد. همانطور که می‌دانید داکت اسپلیت همان کولر گازی است؛ اما بجای آن که یونیت‌های داخلی آن‌ را روی دیوار یا سقف به صورت روکار نصب کنند، به صورت توکار داخل سقف کاذب نصب می‌کنند. داکت اسپلیت‌ها در مقایسه با کولر گازی قابلیت تهویه هوا در متراژ‌های بسیار بزرگ را  دارند. کولر گازی و داکت اسپلیت هر رو دارای انواع ساده و اینورتر هستند که نیاز برق مصرفی آن‌ها تک فاز و در ظرفیت‌های بزرگ‌تر سه فاز است.

ممکن است برای بسیاری از افراد این سوال پیش بیاید که مصرف برق کدام یک از این دستگاه‌ها کمتر است؟ جواب این سوال را با یک مثال عددی پاسخ می‌دهیم. یک دستگاه کولر گازی 24 هزار دارای 13 آمپر مصرف برق است در حالی که داکت اسپلیت هم ظرفیت با این دستگاه دارای 13 آمپر مصرف برق است. پس نتیجه می‌گیریم برق مصرفی داکت اسپلیت‌ها در مقایسه با کولر گازی‌ها بسیار کمتر است.

راه‌های کاهش مصرف برق داکت اسپلیت
مصرف بهنیه برق یکی از مهم‌ترین مسائل در انتخاب و خرید سیستم‌های تهویه محسوب می‌شود. همانطور که می‌دانید داکت اسپلیت‌ها با برق کار می‌کنند؛ پس کاهش مصرف برق یک موضوع مهم و قابل اهمیت است. هرچه مصرف برق این دستگاه کمتر باشد، به طبع آن هزینه کمتری باید برای برق مصرفی پرداخت شود.

میزان مصرف برق داکت اسپلیت چقدر است؟

کمپرسور داکت اسپلیت یکی از پرمصرف‌ترین اجزاهای سازنده آن است. پس کمپرسوری که در این دستگاه وجود دارد باید کم مصرف باشد. در ادامه به بیان برخی روش‌های دیگر برای کاهش مصرف برق داکت اسپلیت‌ها می‌پردازیم.
·        انتخاب برند خوب و کم مصرف
·        انتخاب ظرفیت مناسب
·        انتخاب داکت اسپلیت دارای تکنولوژی اینورتر
·        قرار دادن یونیت خارجی دستگاه در سایه
·        نصب کویل آب گرم روی داکت اسپلیت برای بهبود عملکرد گرمایشی
·        نصب ترموستات برای کاهش مصرف برق
·        برچسب راندمان انرژی یا جدول راندمان بالا

داکت اسپلیت کم‌مصرف
خرید داکت اسپلیت کم مصرف هدف بسیاری از مصرف کنندگان است؛ چرا که هزینه مصرف برق نیز یکی از مخارج سنگین به حساب می‌آید. داکت اسپلیت‌ها در برندهای متفاوت ایرانی و خارجی تولید و عرضه می‌شوند که نکته مهم درباره انتخاب برند این دستگاه، کارایی یا همان راندمان آن است. منظور این است که داکت اسپلیت مورد نظر در ازای مصرف چه میزان انرژی، انتظار افراد مصرف کننده را برطرف می‌کند. کم مصرف‌ترین داکت اسپلیت‌ها باید با کمترین میزان راندمان انرژی همراه باشند که بهترین آن‌ها راندمان انرژی A و در انتخاب بعدی راندمان انرژی B است.

همانطور که گفتیم داکت اسپلیت‌ها در برندهای مختلفی تولید می‌شوند که بهترین آن‌ها از نظر مصرف انرژی، برند دایکین و داکت اسپلیت ایرانی آرتانسیم است. چرا که این برند هزینه برق و انرژی مصرفی را به حد چشمگیری کاهش می‌دهد. برخی از برندهای معتبر که دارای داکت اسپلیت کم‌مصرف هستند، شامل موارد زیر است.

میزان مصرف برق داکت اسپلیت چقدر است؟

⦁ میتسوبیشی
⦁ توشیبا
⦁ ‌هایسنس
⦁  هیتاچی
⦁ پاناسونیک
⦁ سامسونگ
⦁  ال جی
⦁ مدیا
⦁  اجنرال
⦁  گری

نظرات مصرف کنندگان داکت اسپلیت
داکت اسپلیت‌ها یکی از انتخاب‌های اصلی مصرف کنندگان هستند؛ چرا که با توجه به ظرفیت و نوع برند، امکان خرید آن برای بسیاری از افراد فراهم است. مصرف انرژی کم آن نیز از جمله مزایای بزرگ آن به حساب می‌آید. مصرف کنندگان معمولا پس از انجام تحقیقات در مورد ظرفیت و نوع برند این محصول، در کمال اطمینان آن را برای سرمایش و گرمایش واحد مسکونی، صنعتی و اداری خود خریداری می‌کنند.

نظرات شما
پیشخوان