تاریخ انتشار: ۱۸:۳۶ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
استاندار زنجان اعلام کرد

اجرای آزمایشی طرح خرید نان با کارت یارانه

استاندار زنجان گفت: تا دو ماه آینده طرح ارائه نان با کارت یارانه در زنجان و چند استان دیگر به صورت پایلوت در کشور اجرا می‌شود.

طرح خرید نان با کارت یارانه

رویداد۲۴ محسن افشارچی، استاندار زنجان عصر امروز در جلسه بازرسی و کنترل بازار زنجان با اشاره به راه‌اندازی سامانه «سرند»، اظهار کرد: نرم‌افزار سرند، نحوه نظارت بازرسان و روند حرکتی قیمت‌ها را نشان می‌دهد ضمن اینکه لحظه به لحظه می‌توان از تغییر قیمت و گران‌فروشی در حوزه‌های مختلف آگاه شد.

وی با اشاره به اینکه سبد کالا‌های موجود در نرم‌افزار باید سبدی باشد که برای محاسبه تورم در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در نظر گرفته می‌شود، اضافه کرد: علاوه بر ظرفیت بازرسان باید از اصناف مورد اعتماد نیز بتوانیم برای نظارت بر بازار استفاده کنیم.


بیشتر بخوانید: دلایل اصلی گرانی افسارگسیخته برنج


استاندار زنجان با بیان اینکه به بازرسانی که با سامانه سرند کار می‌کنند باید یارانه‌ای اختصاص داده شود، گفت: با توجه به نیروی کم در حوزه بازرسی، باید انرژی را در آنجایی صرف کرد که تخلف در آن زیاد است. بازرسی از خدمات، مغفول مانده است در حالی که به هر خدمتی که در سطح استان ارائه می‌شود، باید رسیدگی شود.

افشارچی بر لزوم حمایت قضایی از بازرسان فعال در این حوزه نیز تأکید کرد و گفت: ارائه امکانات تشویقی به بازرسان بازار اهمیت زیادی دارد و در حوزه پشتیبانی مالی، استخدام و تبدیل وضعیت‌ها هم باید امتیازات لازم به این افراد داده شود.

وی در ادامه به موضوع نان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه تخلفات مشخصی در این حوزه رخ می‌دهد باید با اقدامات موثر بتوانیم کیفیت و قیمت نان را در استان کنترل کنیم.

استاندار زنجان به بحث کنترل بازار هم تأکید کرد و افزود: در کنار کنترل بازار، مساله نظارت بر بازار هم بسیار مهم است به طوری که نظارت از برخی زیاده‌خواهی‌ها پیشگیری کرده و به لحاظ روانی برای مردم ایجاد آرامش می‌کند.

افشارچی با اشاره به اینکه تا دو ماه آینده طرح ارائه نان با کارت یارانه در زنجان و چند استان دیگر به صورت پایلوت در کشور اجرا می‌شود، گفت: در این طرح مردم با قیمت پایین نان خود را از نانوایی‌ها تهیه کرده و کارت می‌کشند و در ادامه، یارانه نان بر حسب میزان فروش به نانوایان پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: در این طرح نانوایی‌ها، دیگر آرد یارانه‌ای دریافت نمی‌کنند بلکه بر مبنای فروش نان، یارانه به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

استاندار زنجان با بیان اینکه تورم یکی از معضلات حال حاضر کشور است، گفت: این مسئله دلایل متفاوت و متعددی دارد که یکی از آن‌ها وجود حجم نقدینگی زیاد است که دولت از راه‌های مختلف در حال کنترل این نقدینگی است.

افشارچی به بحث کنترل تورم نیز اشاره کرد و افزود: تسویه وجوه بدهی دولت قبلی و نیز چاپ نکردن پول در ماه‌های گذشته، شیب تورم یک مقدار در کشور کاهشی شده است.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: یارانه نقدی
نظرات شما
پیشخوان