تاریخ انتشار: ۱۵:۲۳ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۳۶۱ نظر

افتتاح تالار رودکی با حضور محمدرضا شاه پهلوی و فرح

تالار وحدت که پس از انقلاب به تالار رودکی تغییر نام داده شد، در سال ۱۳۴۶ با حضور محمدرضا شاه پهلوی در تهران افتتاح شد. این تالار توسط اوژن آفتاندلیانس بر اساس مدل نمونهٔ اپرا هال وین ساخته شده است.

تاسیس تالار رودکی

رویداد۲۴ علیرضا نجفی: تصویر ثبت شده در تاریخ ۳ آبان ۱۳۴۶ که محمدرضا شاه پهلوی و فرح دیبا در مراسم افتتاح تالار رودکی (تالار وحدت) حضور داشتند. اسدالله علم، امیرعباس هویدا و اردشیر زاهدی نیز در عکس مشخص هستند.

تاسیس تالار وحدت اتفاق مهمی در تاریخ فرهنگی ایران بود. عده‌ای از تکنوکرات‌های پهلوی دوم، مانند امیرعباس هویدا که در اروپا و آمریکا تحصیل کرده بودند و با ادبیات و هنر جهان آشنا بودند، می‌دانستند که در شهر‌های مدرن جهان اپرا، باله و کنسرت‌های موسیقی هنری برگزار می‌شود و اساسا دولت‌های جدید وظیفه دارند بودجه‌ای برای پرورش هنری شهروندان در نظر بگیرند که از هنر فاخر که بازاری در میان عامه ندارد، حمایت کنند.

تا پیش از این مردم تهران به ساختمانی نیمه‌کاره در خیابان ارفع که شروع کار آن از سال ۱۳۳۶ پایه‌ریزی شده بود، اُپرای تهران می‌گفتند، اما فرایند سرعت‌بخشی به دوره سوم برنامه‌ریزی عمرانی کشور به سرعت عمل یک‌ساله آن منجر شد و به این ترتیب تاسیس تالار رودکی کلید خورد.

سال ۱۳۴۰ که تأسیس تالار اُپرا به فکر اهالی وزارت فرهنگ و هنر رسید، جمعیت مردم تهران حدود ۲ میلیون نفر بود و مراکز تفریحی شهر را باشگاه‌های شبانه، سینماها، تئاتر‌ها و قهوه‌خانه‌ها تشکیل می‌داد و جای خالی تالاری برای هنر فاخر حس می‌شد.


بیشتر بخوانید: افتتاح سعدیه توسط محمدرضا شاه پهلوی


هزینه تالار از محل بودجه عمومی تامین و زیر نظر و تحت اختیار وزارت فرهنگ و هنر اداره می‌شد. این پروژه در یک سال آخر با عجله ساخته شد و به اتمام رسید. با استناد به اسناد و اخبار موجود، از میانه آبان ۱۳۴۵ قرارداد‌هایی بین دفتر فنی مهندسی آفتاندیلیان واقع در خیابان فرانسه تهران با وزارت فرهنگ و هنر بسته شد تا این مکان به هر شکل ممکن پیش از روز چهارم آبان ۱۳۴۶ افتتاح شود. [چهارم روز تولد محمدرضا شاه پهلوی بود]

به گزارش رویداد۲۴ در سال ۱۳۴۶ نامه‌ای از طرف وزیر فرهنگ و هنر وقت برای عده‌ای از صاحب‌نظران فرستاده شد تا به مناسبت افتتاح تالار بزرگی برای اجرای برنامه‌های شعر و موسیقی در تهران، اسم مناسبی انتخاب شود. به اتفاق آرای محمود حسابی سناتور و استاد دانشگاه، مهدی برکشلی یکی از بزرگترین محققان موسیقی ایران، رضازاده شفق پژوهشگر، مترجم و عضو مجلس سنا، رعدی آذرخشی شاعر و نویسنده، ذبیح‌الله صفا محقق و استاد ادبیات، بدیع‌الزمان فروزانفر پژوهشگر و استاد ادبیات، محمد محیط طباطبائی استاد ادبیات، مجتبی مینوی نویسنده و استاد ادبیات، پرویز ناتل خانلری استاد ادبیات و وزیر فرهنگ ایران در سال ۱۳۴۲ و عده‌ای دیگر، نام تالار رودکی انتخاب شد.

تالار رودکی در روز چهارم آبان ۱۳۴۶ با نمایش اُپرای «زال و رودابه» اثر ثمین باغچه‌بان و «جشن دهقان» ساخته حسین پژمان افتتاح شود. همچنین یکی از مشهورترین خوانندگان ایران یعنی «سیمین غانم» سمفونی «مرد من» را در روز افتتاحیه آن در تالار اجرا کرد. تالار رودکی و دیگر مراکز فرهنگی تهران که امروز به عنوان میراث فرهنگی می‌شناسیم ثمره ثروت فرهنگی بر آمده از دهه ۱۳۴۰ شمسی است.

افتتاح تالار رودکی

تاسیس تالار وحدت

اگر به چند دهه قبل‌تر برگردیم و بخواهیم رنسانس فرهنگی ایران را از دوره مشروطه حساب کنیم، باز هم در دهه ۱۳۴۰ است که ساخت مجموعه‌ای کم‌سابقه از اماکن و مراکز فرهنگی به ثمر رسید. به علت همزمانی تحولات هنری فرهنگی با مدرنیزاسیون برآمده از معماری و شهرسازی، تاسیس چنین مکان‌هایی اثرات عمیقی بر هنر و فرهنگ مدرنیستی در ایران داشت.

فضای هنری و فرهنگی ایران در دهه ۴۰

هدف تالار رودکی آشنا کردن عموم مردم با هنر موسیقی و هنر نمایشی ایران و جهان بالا بردن سطح فرهنگ و هنر ملی و گسترش و تعمیم پدیده‌های هنری جدید جهانی بود و از وظایف خود می‌دید تا اجرا‌هایی از آثار آهنگسازان و نمایش‌نامه‌نویسان جهان را در قالب اجرای موسیقی سمفونی، اُپرا، باله، تئاتر و رقص‌های ملی و محلی به مخاطب ایرانی نشان دهد. اولین بار بود که در تهران این اهداف و وظایف در کنار هم و به صورت متمرکز در یک‌جا به ثمر می‌رسید. تا  پیش از آن، بار فرهنگی به شکل محدود بر عهده اداره هنر‌های دراماتیک وابسته به هنر‌های زیبای کشور بود و فضای نمایشی در پایتخت، بیشتر تئاتر‌های تخیلی و سینما‌های لاله‌زاری بود اما این برنامه‌ها سلیقه هنری شهروندان را تغییر داد و حتی منجر به تغییر پوشش مردم نیز شد. در هیچ دوره از تاریخ تهران از مشروطه به بعد، به اندازه این ده سال یعنی از سال ۱۳۴۶ تا ۱۳۵۷ تغییر در شیوه زندگی و زیست مردمان ایران با این سرعت صورت نگرفته بود.

مهندسی فرهنگی تهران در این دهه بر ۲۶ مرکز فرهنگی بود. هرچند که در چند جای دیگر نیز همزمان فعالیت‌های فرهنگی انجام می‌شد، اما با تالار رودکی بود که نوعی هنر مقایسه‌ای به وجود آمد و ناگهان در تهران هنر‌های تجسمی تئاتر رقص و موسیقی و ادبیات زیر یک سقف رفت.

با وجود تالار رودکی، تعداد زیادی از هنرمندان معروف جهان فراخوانده شدند تا تصویر جدیدی از ایران فرهنگی به نمایش دربیاید. عوامل دست‌درکار با الگو‌های نوظهور پوسترسازی و عکاسی موسیقی را به هنر‌های تجسمی پیوند دادند و نگرش تازه‌ای در گرافیک مطرح کردند.

بعد از شروع به کار تالار رودکی، سقوط امپراتوری موسیقی لاله‌زاری (مطربی) به وجود آمد و مدتی بعد ارتباط مستقیمی بین موسیقی تهران و موسیقی جهان برقرار شد. برنامه‌های اپرا، باله، ارکستر‌های سمفونی، رقص‌های محلی نسل دیگری از جوانان تهران را تربیت می‌کرد.


بیشتر بخوانید: بازسازی آرامگاه فردوسی در دوره رضا شاه پهلوی


ایده ساخت تالار رودکی را فرح پهلوی از مشاوران فرهنگی خود شنید و به شاه پیشنهاد کرد. در واقع شاه با تأسیس سازمان هنری تالار رودکی و رویکرد مدرنیستی آن می‌خواست مهمترین نماد فرهنگی عصر انقلاب سفید را مهیا کند در عین حال تلاش می‌شد تا افکار عمومی رویکرد دقیق و درستی به فرهنگ ملی و موسیقی و آواز ایران داشته باشد.

با افتتاح این تالار هفت طبقه که سه طبقه آن گنجایش حدود هزار نفر را داشت، پادشاه یونان و ملکه، هیات رئیسه اتحاد جماهیر شوروی، رییس جمهور رومانی و بانو، رئیس جمهور چکسلواکی و بانو، امیر کویت، رئیس جمهور مجارستان و بانو، رئیس جمهور بلغارستان، خواننده‌ها، موسیقیدان‌ها، خبرنگاران، عکاسان و کارگزاران فرهنگی از نقاط جهان به تهران دعوت شدند. در طول این سال‌ها و تاریخ تهران، مکانی مثل تالار رودکی نتوانسته بود این همه طراح، نقاش، روزنامه‌نگار، خواننده، نوازنده، عکاس، نورپرداز و بازیگر را دور هم جمع کند.

این مجموعه از دو بخش تالار بزرگ و کوچک تشکیل می‌شد و از ابتدا قصد بر این بود که برنامه‌های معمولی موسیقی را در تالار کوچک و برنامه‌های ویژه‌تر را در تالار بزرگ به نمایش در بیاورند. اگر گنجایش تماشاچیان در تالار بزرگ را در حدود ۷۵۰ نفر در نظر بگیریم، گنجایش تالار کوچک حدود ۲۵۰ نفر بود. از ابتدای تأسیس، تالار کوچک به سخنرانی‌ها، بحث و گفت‌وگو درباره موسیقی و اجرای برنامه‌های ایرانی اختصاص داشت. بخش اداری نیز در طبقات تالار کوچک بود و کار‌های وابسته به امور موسیقی را انجام می‌داد.


بیشتر بخوانید: تاسیس کاخ جوانان در ایران


طی سال‌های متمادی تعداد زیادی داوطلب به این واحد اداری می‌آمدند و آموزش می‌دیدند. افراد می‌توانستند با داشتن برگ پایان خدمت یا معافیت غیر پزشکی، داشتن حداقل گواهینامه پایان پنجم متوسطه نظام قدیم یا معادل آن در نظام جدید و دانستن زبان خارجه (انگلیسی آلمانی فرانسه) در حد دیپلم متوسطه و داشتن سن بین ۱۸ تا ۲۶ سال، یک دوره آموزش آواز ببینید و در گروه کــُر ارکستر سمفونیک تهران استخدام شوند. این داوطلبان در مدت دوره‌ای که زیر نظر استادان با تجربه ایرانی و خارجی می‌گذراندند با ادبیات موسیقی پرورش صدا، تاریخ موسیقی سلفژ و تئوری موسیقی آشنا می‌شدند. برای نخستین بار تئوری‌ها و پراتیک‌های گوناگون در بروشورها، برنامه‌ها، کاتالوگ‌ها و اخبار به صورت روتین در یک مرکز هنری به وجود آمد.

همچنین برای آنکه اخبار بیشتری در اختیار تماشاگران قرار بگیرد، برنامه تالار رودکی در چهار برگ منتشر شد و با حضور محمود خوشنام در سمت مدیر روابط عمومی تالار این بولتن داخلی پس از ۹ شماره در تیر ماه ۱۳۵۰ تبدیل به نخستین جلد مجله با طرح صورت دکتر محمد معین، اثر صادق بریرانی درآمد و گرافیک  شماره دوم به بعد را نیز مرتضی ممیز انجام می‌داد.

تالار رودکی پس از انقلاب تالار وحدت نام گرفت و هنوز یکی از مجهزترین سالن‌های تئاتر ایران است. اما برنامه‌های هنری و فرهنگی مانند سابق در آن اجرا نمی‌شود و حتی چند سال پیش نمایشگاهی از خودرو‌های لوکس در آن برگزار کردند که چنین رویدادی به خوبی استحاله یک مرکز هنری به بنگاهی اقتصادی را نشان می‌دهد. حتی جشنواره مد و لباس هم در این مکان برگزار شده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳۶۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
19
159
درود برشما
ما وحدت داشتیم. ما به رودکی نیاز داشتیم. ما انقلاب کردیم که ایران را از شر اجانب حفظ کنیم. اولویت حفظ ایران بود. یعنی رودکی. پایدار باشید ما همه با هم بودیم. متأسفانه تبدیل شد به همه با من. یعنی حذف ایران از اولویت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
درودبرروح پاک همه کسانیکه به هرشکل ودرهرزمان به این کشورومردم خدمت کردند
واقع بین باش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
بله وحدت با غرب و غرب زده و خائن‌
اصلا این وحدت چم خورد
محمدمعصومی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
ریا یعنی فریب
فریب دادن برای خر سواری
قبل از بهمن
بعد از بهمن
خطر.!
رضا
| United States of America |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
نه بابا
وحدت با شرق و روسهایی که در طول تاریخ تشنه خون ایرانیان بودند از نوع ریسمان الهی و کشتی نجات و ایناس آره؟؟؟
بخوره تو سرتون این وحدت تون که بدبخت کردین ملت رو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
محمدرضا پهلوی خدارحمتش کنه همین سالها بود دستور اجرای صبحانه مدارس برای همهی دانش اموزان بود هرروز صبح صدای شیشهای شیرداخل کلاسابلند بود دانش اموزان پولداروبی پول باشکم سیر مشقول درس میشدن باهمین کار حتمن جاج توبهشت کارهای خوب دیگش بماند
ناشناس
|
France
|
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
25
232
روحشان شاد
پاسخ ها
محمدمعصومی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
قطب سرد
عکس 1346
تالار رودکی
سفید رود
فرهنگ و هنر.؟
شاه و
راه آبی کجاست ؟
هویدا نوار زرد
ملکه برفی نگاه
رودخانه ها
سرمازده
رانش
آواز هنر
تنهایی زن
ماهی ها
شهر
دود زده
محمدمعصومی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
سال 1346
تالار رودکی
عکس
هویدا
نوار زرد
دست راست
انگشت شصت
مجسمه تجسم
Aa
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
24
226
روحش شاد
سامانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
18
226
میماند نام نیک. بکار نیک ودر تاریخ ثبت میشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
13
185
درود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
19
208
روحش شاد شاد شاد.....................................................
پاسخ ها
بشیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
انشالله خدا شما روح شادگویان را با او محشور و در یک جایگاه قراردهد . بلند آمین بگو
پاسخ به بشیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
انشاللا ما از خدامونه با شاه محشور بشیم تو هم انشاللا با صدام
پاسخ به بشیر
| Netherlands |
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
ما از خدامون هست با کسانی که به این مرز و بوم خدمت کردند، محشور بشیم یک خدابیامرزی پشت سرشان هست شماها چه گلی زدید؟؟ شما چه تپه‌ای که ...نکردید
هم وطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
21
199
روحت شاد
رضا
|
United States of America
|
۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
11
156
آن زمان ایران از هنر هر چی اندوخت
این زمان بهمان مقدار و زیادتر فروخت ....
خب پس چرا روحانیون تندرو اوایل انقلاب این تالار رو تخریبش نکردند؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
17
208
واقعا باید تاسف خورد از حال روز این روزای ایران و ایرانی
کاربر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
17
168
درود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
مردشور ببره خودتونو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
26
235
دمتون گرم شهامت و شجاعت به خرج دادید واقعیت رونوشتید که آریامهر چقدر به فرهنگ و هنر و تمدن وبزرگان کشور مهرومحبت داشتند وایران را باغنای فرهنگی به دنیا معرفی میکردند
پاسخ ها
محمد باقر مهدوی
| Germany |
۰۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
مرده شور آریابی مهر نکبت کثیف را برد دوستان احمقش هم به او ملحق خواهند شد درود بر خمینی سلام بر خامنه ای زنده باد یاد شهیدان مظلوم که به دست این جانیان شهید شدند
طه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
چرا چرت و پرت میگی خدا لعنت کند محمدرضا پهلوی و فرح پهلوی و رضا خان قلدر و کدام خدمت کردند غیر از ظلم و فساد چه کردند بی انصاف
لعنت بر هرچی انسان نماست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
خواهشا ساکت آریا مهر عزیزتون حیف که جاش نیست وگرنه جنایت هایی که به مظلومان می‌کرد رو نام می‌بردم
رضا
| United States of America |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
شما دو تا جیره خوار هم حرف نزنین کسی نمیگه لالین مگه همفکران شما برای این ملت فلک زده چیکار کردند؟؟؟
از ریشه کنی دو هفته ای مطلق فقر چه خبر؟؟؟ حالش خوبه؟؟؟
سیدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
چرت نگو لطفا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
درود برشما تمام مقبره های شعرا وبزرگان ایران زمین در زمان پهلوی اول و دوم مرمت و بازسازی شدند اینها نمونه بارزی از ایران دوستی ووطن پرستی واحترام آن خاندان بر این کشور بوده کتاب سقوط بهشت نوشته اسکات کوپر رومطالعه نمایید بعد خواهید فهمید این خاندان چقدر برای پیشرفت ایران عزیز عجله و ها شق داشتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
چرا قبل از انقلاب ۱۵٪ سواد داشتند
بی شرف بحرین ۹ برابر جزیره کیش را چه کرد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
علت سواد پایین زمان شاه تبلیغات منفی آخوندا بود که مدارس رو مرکز آموزش فساد معرفی میکردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
276
29
خب حالا یعنی چی که شاه خائن وفرح بیشعور که تالار وحدت رو بوجود آوردن ،از جیب باباشون بوده مگه ،؟گور به گور شده ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
با این کامنتی که گذاشتی حقانیت انان ثابت شد
رضا
| United States of America |
۰۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
چته ؟؟؟؟
چشمتون داره درمیاد رحمت نامه هارو میبینین؟؟؟؟
رامین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
خائن تویی
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
مردم چوب نادان هوایی مثل ترا خوردند بی شخصیت جیره خوار
محمد
| Germany |
۰۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
خاکبرسر نفهمت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
نگو دربه در دنبال گوجه وپیاز باش دیگه به او را و سینما فکر نکن
مجتبی صادق پور
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
از آدم یک نام نیک باقی میماند از هر کسی که سوال کنید میگه خداوند بیامرزدش روحش شاد یادش گرامی باد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
فکر کن بعد نظر بده
محم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
معلوم جیره خوری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
نه حالا آقازاده ها این همه پول دزدیدن از جیب باباشون بوده
خاک تو سر احمقت پول ملت رو خرج ملت کردن بهتره یا پول ملت تو جیب خودشون گذاشتن ودزدیدن؟
رضا
| Finland |
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
بیچاره عمو ناشناس !!!!!!
ساندویچ شدی با ۵۰ لایک منفی !!
وقتی میگم مفت خورین وقتی میگم جیره خوار گرسنه گان بیت المالین وقتی میگم همه تون سر و ته یه کرباسین وقتی میگم کشور رو غارت کردین وقتی میگم مردمی نیستین و بزور خودتونو مردمی نشون ندین فهمیدی معنی این حرفامو ؟؟؟؟
برید یه کم تمرین آدمیت بکنین و قاطی ادما بشین نه آدم نماهای وحشی !!
زبونم مو درومد از بس نصیحتتون کردم مثل اون کارشناس کوفتی تون که سیب رو بجای گوجه پیشنهاد میده خودتونو به کالیت و نارسی نزنین آدم باشین محض رضای خدا ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
حیف وقت برای جواب دادن به شما؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
خاین تو بیشرف هستی
میقم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
ببند دهن تو بابا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
نابود شید که یه نفسی آخرعمری بکشیم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
احسنت جیب مردمو خالی میکردن بعد میگفتن مثلا کار فرهنگی میکردن اونم چی یکی از هنراش رقص باله داشتند اگرم بگیم این زمونه فلان بدهست از اون موقع هم بدتر نیست که ...
حیدر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
تو یکی وقتی چیزی بارت نیس دم نزنی بهتره
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
نخیر از جیب بابای تو اورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
عه نه بابا نیس الان اخوندها نه تنها مال مردم بلکه از جیب پدرشون هم میذارن ! خوب که قبول دارین خرج میکردن مال مردم برای مردم الان چی !!؟ واقعا روتون میشه باانواع فسادهای اخلاقی واقتصادی به اونا بگید بد !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
نفهم مگه کی از جیبش پول این کارها را میده ....نفهم بفهم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
گور به گور تویی که نفهمی نمیبینی هر چی داریم مال اون زمانه خدا لعنت تو وامثال تو کنه که ملت رو بدبخت کردین
ناشناس
| Germany |
۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
مثبتها رو بشمار ببین چند درصدین
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
ده درصد هم نمیشه خوبه که رییس جمهور شش کلاسه شون سی درصدی بود ....
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
رضا بچه ریقو، تو چی میگی زیر همه کامنتها مرده شور تو محمد پالان رو ببرن وخاک بر سر رویداد نیمروز که باز از این دوتا گور به گوری مطلب گذاشت،حالا هیچ علاقه ای هم میدونم ندارن،صرفا جهت ویو گرفتن و کامنت گرفتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
اول دهانت با گلاب طاهرکن بعد اسم خاندان پهلوی به زبون بیار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
آبو بریز اونجا که می سوزه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
26
231
خدارحمت کندبه روح رضاشاه ومحمدرضاشاه
پاسخ ها
طه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
خدا لعنت کند محمدرضا پهلوی و فرح پهلوی و رضا خان قلدر را و ترا هم با آنها محشور کند خیلی عقب مانده ای
رضا
| United States of America |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
طه تو برو با سیب املت درست حشر این و اون به تو چه ؟؟
سید جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
عقب مانده تویی
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
چشمتون درمیاد وقتی رحمت نامه هایی رو میبینین
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
لعنت به پالانی اصطبل دار ملعون شیره ای
حسین طوفانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
16
187
الان دربه دردنبال گوجه مرغ وگوشت ملت هستن دیگه وقته اپرا کنسرت و موسیقی نمونده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
18
207
دهه چهل ونیمه اول دهه پنجاه کشور ایران در همه جهات پیشرفت کرد
پاسخ ها
جعفر فرانکی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
یکیش رو بگو؟؟؟ جمعیت ۳۰ میلیون به گفته روزنامه واشنگتن پست زیر خط فقر ۲۲ میلیون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
دقیقا سال ۱۳۵۰ استان پانزدهم ایران را این برج تاج کثافت و ابله از ایران جدا کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
فقر دهه چهل وپنجاه را شهرستانیها بیشتر میدیدند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
22
236
خدا رحمت کند رضا شاه کبیر و فرزندش محمدرضا شاه پهلوی را .
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
اهای رویداد24 کامنتها مثبتا رو خوب بالا میبری.حالا خوش رقصی میکنی برا پالانی ها خاک بر سرت
رویداد24
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
هیچ امکانی در پنل سایت برای بالا و پایین بردن آرا و دستکاری در آرای مثبت و منفی مخاطبان وجود ندارد. ضمن اینکه برای رویداد24 هم سودی هم ندارد که آرا را دستکاری کند که یا مثبتها را افزایش دهد یا به تعداد منفی‌ها بیفزاید.
هیچ امکانی هم برای ترتیب نظرات در پنل سایت وجود ندارد و ترتیب انتشار بر اساس پیشفرض زمان‌بندی است؛ مگر آنکه یک نظر پاسخ به کامنت دیگری باشد که آنهم در قسمت پاسخهای همان کامنت جایگذاری میشود.
با احترام
رویداد24
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
به نظرم هیچ کدومشون بدرد نمیخورن
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
وقت جنگ با صدام حتی سیم‌خاردار نداشتیم دولتی سر ممدرضا و فره جون، الان ایران یکی از ابر قدرتهای جهانه در حالی که تحریمه وافرادی مثل شما خود حقیر بینای پولدار نابینا هم از داخل حکومت رو تحریم کردین،ممدرضا جونتون چرا وقتی فرار کرد به بهانه خستگی، هیچ کشوری حتی آمریکا راش ندادن، فره جان گفته بود تفلک ممدرضا پاسسسپوررررتش گم شده بود، ده آخه خجالت بکشین خائنای حقیر، کمی تاریخ بخونین، اگه ممدرضا تا الان زنده بود که ما الان همه نفتمون رو آمریکا برده بود و هیچی نداشتیم که بدیم و بجاش غذا بگیریم مثل اون وقتا که تو مدارس صدای شیشه‌های شیر میومد، شاه نفت میداد غذا میگرفت، برید خاطرات عَلَم و حرفای وزیر وزرای شاه رو بخونید و مطالعه کنید ببینید در موردش چی میگن، ایران‌اینترنشنال و بیب بیب سی رو ول کنید جگرا، کاش از روبرو میدیدم صاحب این کامنتا رو، البت من ازتون دورم فعلا زرد نکنید، خونمون ۶۰ کیلومتر اوطرفِ کرماشاس تو اسلام آباد غرب..
دایی احمد
|
Pakistan
|
۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
8
108
خدارحمت کندکسانی که به هنروفرهنگ کشورکمک کرده ومیکندحالامیخادشاه باشدیاروحانی بعضیهاهم مثل اقده ایهاحرف نزنن قرارنیست هرکاری درکشورانجام میشه مسئولین ازجیب باباشون خرج کننددرثانی انهاکه به هنرکشوروتمام مسائل کشورکمک کنن وراهی رابرن گوربه گورشده نیستن گوربه گورشدن مال اونایی هست که به کشورخیانت میکنن ونمک نشناسن بعدشم خداخودش میدونه چه کسانی امرزیده هستن چه کسانی نیستم وسلام
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
15
153
روحت شاد و یادت گرامی باد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
لعنت به اصطبلی تریاکی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
9
136
نام نیک،رفتارنیک،کردار نیک
یادمان باشد ایران بزرگ دارای تمدن جهانی یست
سلام.سلام سلام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
20
140
واقعا خدا بیامرزه مرد خوبی بودن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
خدای که انتخاب کردی مرده هم نمی شوره دنبال یک خدای واقعی بگرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
17
148
دمتون گرم که هم شماباشهامت وانسانیت خودتون خدمات ارزشمندمحمدرضاشاه پهلوی رابه مردم ومسئولین یادآوری کردید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
افراد باسواد دوره پهلوی نجس ۱۵٪و عمر امید به زندگی ۵۴ سال
چندتا پزشک بنگلادشی پاکستانی که کور کن بودن شفا ده خیر
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
12
140
من دستتان را می‌بوسم که قلمتان
زره ای از حقیقت را بیان کرد درود بر شما
محمد
|
Germany
|
۰۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
19
155
درود بر خاندان پهلوی
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
درود بر خاندان ایران فروش
ملت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
16
140
درود و رحمت تلهی بر ارواح خاندان پهاوی ، که دوران طلایی ایران را رقم زدند ، درود و هزاران درود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
اگر عرضه داری به خودت درود رحمت بفرستد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
151
21
رضا دماغ میر گنج چ میگه ۳۸۵ تا چمدان و عتیقده دزدیدی که ااز دور تو کشور بیگانه پادشاهی کنی ؟ خدا ریشتونو بخشکونه فرارب ها از ترس چیزت فرار کردی؟ خودکشی و فاهشگی و هزار تا بدبختی هست چطور خجالت نمیکشید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
کیه که بفهمه یا بخواد ببینه
توی این فکرم که شهدا هم این کامنت ها رو میخونن...
بی کس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
مگه شما چمدان ها رو شمردی این قدر دقیق میگی همین روحانیون وقاری ها و۰۰۰۰اختلاس نکردند وپول بیت المال بردن انور که به ما یاد دادن بگو مرگ بر آمریکا وانگلیس انگار تو این مملکت نیستی تو برو دزد های مملکت ببین چه کسانی هستین بعد حرف بزنید
خسرو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
17
135
روحش شاد عزمت ایران بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
عظمت درست است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
نمی شنود صم بگم
محمد کریم زارع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
16
139
خدا رحمت شون کنه مردم به نیکی ازشون یاد میکنن . این حال روز ماست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
خدان عوض کن پوشک بچه نمی دونه عوض کند دنبال خدای واقعی بگرد الله الصمد
امیرعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
17
153
شاهنشاه آریامهر روحت شاد، نسل‌هایی عاشق وشیدای تو شده اند که اصلا تو را ندیدند....واین چیز کمی نیست....این خیلی مهم وبزرگ است...حال وروز وزندگی مردم آن زمان با این زمان که مقایسه شود...کور دلان خودفریب وحقیقت گریزان بدون منطق متوجه خواهند شد....البته بازهم بعید می‌دانم تعصب پوچ و بیهوده که خودشان هم نمیدانند دلیلش چیست بگذارد تا چشم دل وعقل آنها نیز روشن شود!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
احسنت
اشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
روحش شاد
احسنت
نا شناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
دمت گرم امیر علی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
تغییر تو این ایدولوژیت بده چون این خدای تو عرضه مگس را هم ندارد بفکر خدای واقعی باش
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
128
18
کمی هم از قانون کاپیتولاسیون یعنی گرفتن حق توحش از ملت ایران توسط آمریکا که با اصرار شاه در مجلس شورای ملی به تصویب رسید ، بنویسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
چيني ها هم دارند ميگيرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
دمت گرم
ارمین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
کمی هم از روسپی گری نوامیس ایرانی در مشهد بنویسید .
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
در مورد اعطای نوامیس هم بنویسید...
البته قطعا کاپیتولاسیون شرف داره به چنین فتواهائی
زبانتان بریده باد که اینهمه سال تمام است منابع و ثروت کشور رو در آنسوی جهان برای خودتون و هواداران جاهلتون سرمایه گذاری کردید و ما رو به آخرتی حواله میدید که خودتون قبولش ندارین.
جعفر فرانکی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
هی دایی محمد نوامیس کی رو دادن به زوار ؟؟ این خبرا رو از کجات درمیاری؟؟ تاریخ گواه میده به خیانت پهلویان تو نمیدی؟؟ دین نداری آزاده باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
هر جا غربزده های برده کم بیاورند می چسبند به چین روسیه خخخخخخخ
مجتبی صادق پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
14
134
خداوند بیامرزدش روحش شاد یادش گرامی باد
محود مهردادیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
11
132
خب بله اخبارارزشمندوبی بدیل بود ایران دردوره محمدرضا پهلوی به دوران رشد وشکوفایی رسیده بود یادش بخیر شاه محترم وبزرکوار
عاشق ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
140
21
اون زمان کسی حق اظهار نظر نداشت همه جا ساواک بود
وگرنه فقروبدبختی ،کمبودها زیاد بود

اگر وضع خوب بود این همه مردم انقلاب نمیکردن وجونشون رو فدا نمیکردن

شما که اون موقعه نبودین ببینید توی یه کلاس بیست نفر فقط دوسه نفر کیف مدرسه داشتن یا اینکه مداد وپاک کن وتراش هر سه رو باهم داشته باشن

محتویات جامدادی یه دانش اموز امروزی به اندازه کل اندوخته های دانش اموزان یک کلاس در دوره شاهه


سیل خونه ها رو میبرد شهر همجوار مطلع نمیشد
نه گروه جهادی بود نه حلال احمر به داد میرسید

موبایل هم نبود که در همون ان گزارش به سراسر کشور بشه

روزنامه های گرانی زمان شاه رو سرچ کنید

همون موقعه هم گرونی مرغ ،ژیان وپیکان ومصالح ساختمانی......بود.

اون موقعه اگه قیمتها کمتر بود حقوقها هم کم بود پول نبود
این همه تنوع در مخارج نبود

چند تا خانواده باهم در یه خونه زندگی
میکردن عروس با مادر شوهر توی یه اتقاق فقط پرده وسط میکشیدن
بچه ها بزور یه اسباب بازی پلاستیکی واسشون میخریدن
اما حالا یه بچه ۶ ماهه اتاقش به اندازه یه مغازه اسباب بازی داره یه اتاق مجزا

زمان شاه در یه محله از بین ۱۰تا خانواده یه خونه تلوزیون داشتن و......
پاسخ ها
رضا
| United States of America |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
خفه شو بابا
اون زمان گرانی هم بود مثل الان دزدی و لاابالی و غارت نبود اجناس با کیفیت بود مواد غذایی مثل الان مسموم نبود از دهه چهل تا الان ببین چقدر تکنولوژی ما افت کردهدر حالی که رشد اقتصادی اکثریت کشورهای جهان مثبت بود ما و افغانستان و کره شمالی منفی بودیم معلومه که از جیره خواران مفت خوری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
حتما هیچ کسی هم گوش موبایل نداشت راستی آن زمان تهران کسی تلویزیون ال سی دی هم نداشتند آخی قربون این تفکر جاهلانه ات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
خدا رحمت کنه خاندان پهلوی را اگر مانده بودند ایران بهشت بود وسط کویر ۴۳ سال زمان زیادیه اونم با پول فراوان نفت که قبلا نبود انگلیسیها خیانت کردند همانطور که به رضا شاه خیانت کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
اگه اون بود الان كجا بوديم؟
با روابط عالي بين المللي و تفكرات مترقي ايشون؟
و نخست وزيراني مانند هويدا
دوست عزيز اول انديشه كن و بعد سخن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
چه خوب وای چه پیشرفت بزرگی بچه ها الان خیلی پاک کن واسباب بازی دارن خجالت داره بعد چهل سال میخواهی این قدر هم پیشرفت نکنن بعد هم یه کشور اشغالی جنگ زده که ازهمه نظر داغون بود رو دادن دست یه پسر ۲۲ ساله میخواست چیکار کنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
حرفم به رضا
قشنگ معلومه که از کی اخبار رو میگیری
من منکر ضعف ها و دزدی ها نیستم ولی خوبی هارو هم با چشم باز میبینم و اطلاعات رو نه از مخبر های ملکه بلکه از کتاب میگیرم
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
در جواب ناشناس عزیز 20:44
بنده اخبار رو با چشمو گوش خودم از رسانه میلی و وقایع کشورم درک میکنم نه وابسته نه موافق بی بی سی و سی ان ان و سایر رسانه های ضد بشریت و صد البته رسانه متعفن میلی کشورم هستم.
اگه اهل کتابی احسنت اما منکر باعثان و بانیان این اوضاع مون هم نباش 44 ساله مسیر کشور رو به قهقرایی هستش حاکمان فقط بفکر موقعیت و جیب خودشون و جیره خوران شونن مردم رو حساب و ارزشی نیست...
پرچم هم که ایرانی شده میخوای چیو بهونه کنی حالا؟؟؟
احسان معتمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
بنده هم آمدم . با کوله باری از تجربیات گرانبهای در عاشقی .
نظرات رضا و دیگران را خواندم بعضی ها الفاظ زشت بکار میبرند که نشان میدهد قلب آنها همانطور است ، خلخالی اگر تالار رودکی جان داشت آنرا حتما اعدام میکرد ، و خوشبختانه قبر هیچ فردی هم در آن تالار نبود وگرنه با
بیلبکهو آنرا تخریب میکرد خدا را شکر ، همیشه همه چیز خوب نیست ، ما نباید همیشه سیاه یا سفید ببینیم باید بدانیم خوبی و بدی در همه جا هست در حکومت ها هم همینطور است ،
یکی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
دوست عزیز ،،شرایط اون موقع رو نسبتا درست گفتی،،ولی همسایگان و دیگر کشورها مثل کره و امارات و...در چه وضعیتی بودند؟ اون موقع اکثرا همین بودن، ولی الان وضع بقیه رو بببنید، وضع ما رو بببنید،
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
زنده باد ،به این بی سواد ها مگه میشه حالی کرد.
لیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
باگذشت زمان، هرخانواده وطایفه ای هم ازلحاظ مادی وسطح زندگی ودیگرجنبه ها، پیشرفت میکند.آیا سطح زندگی پدربزرگت باسطح زندگی تو، یکی بوده؟؟ مسلاخیر.
خدارحمت کند محمدرضاشاه فقید را.نوربه قبرش ببارد که هنوز ازاو وخدماتش به نیکی وبزرگی، یاد میشود.
مادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
هنوز هستند کسانی که یادشونه. مردم عادی کارمندها معلم ها 4 ماه بدون اینکه برند سرکار میرفتن تظاهرات .ازشون بپرس چیکار می کردن تو اون چهار ماه از گشنگی نمردن ؟اینقدر پول و حبوبات و گوشت ذخیره داشتن که حقوق نگرفتن سختشون نبوده .الان اگه به ملت چهار روز حقوق ندن انواع قسط ها و طلبکارها و بدبختی سرشون هوار میشه .مردم اون موقع فقیر نبودن لطفا دروغ نشنو و نگو .گوشتون رو به راست شنیدن عادت بدین.حداقل از چند نفر انقلابی بپرسید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
14
122
از شما سایت محترم و بزرگوار به خاطر متن زیبا و دلنشین تشکر می کنیم . روحشان شاد و یادشان گرامی
خدالعنتشون کنع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
124
19
خدالعنتشون کنه
پاسخ ها
رضا
| United States of America |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
و همچنین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
کشور شده افغانستان خدا خائنین به کشور را لعنت کنه
ارمین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
و همچنین تو را با اربابت
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
ارباب شما غمخوار بشریته !!!
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
14
127
روحتان شاد پهلویهای ایران ساز ودرود بر شما که توانستی الان چنین حقیقتی را بگویید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
12
121
مرده آنست که نامش به نکویی نبرند.خدارحمتش کند.خدا وند مرحوم هویدا راهم رحمت کند در دوران صدارتش تورم صفر بود کسی احتکارنمیکرد
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
6
7
مادر توست این وطن ...که در طلبش خسم ...نور طاطول به خاندان تو افکن ..اگر تورا غیرت است تو ناموس مادر خود دست دشمنان مپسند.....روسپی زه خانمان خود نکند دل ..کمتر ازو دان کسی که دل زه وطن کند
محمد
|
Germany
|
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
11
114
روحش شاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
8
119
حیف حیف روحش شاد
دوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
9
112
روحش شاد
jugf
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
10
116
جاویدشاه.
پاسخ ها
فریدون جوادی؛
| France |
۰۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
تف به صورتت
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
به صورت
جد
و
ااباددت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
9
109
خدا رحمتت کند مرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
11
102
والااون آقا یا نمیدونم خانم که نوشته بود گور بگور بشن فکر کنم جاش خیلی گرم ونرمه ولی بلاخره به آن روزها نه می‌رسیم وباید بگوییم یادش بخیر ،،،
پاسخ ها
خرم ابادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
حتما مفت خورهست ،دستش ب جایی بندهست،شما درست میفرمایی،ما دنبال گوجه میگردیم در ب در
ناشناس
|
France
|
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
13
117
بر روح پرفتوحش هزاران هزار درود........
پاسخ ها
فریدون جوادی شوهر فرح
| France |
۰۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
بر روح پر فتوحش هزار بار لعنت
دائی محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
10
107
با سلام و عرض ادب
خدا وکیلی فقط آدم این لباس ها می بینید
احساس افتخار می کند
دورود بر آدم های با شرف و وطن دوست
یادمان باشد که روز حسابی هم در کار هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
11
113
خداوند رحمت کند رضا شاه و کارهای بسیاری از سر دلسوزی برای ایران انجام داد. الان فکر و مشگل مردم شده نون بخور نمیر همه شرمنده ی زن و بچه
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
تو رفتنش بود داشت گورش و گم میکرد،با دوتا از این کارا میخاست سر مردم و شیره بماله،ولی مردم دیگه گوششان بدهکار این مسخره بازیا نبود،کم نبودند انسانهای با شهامتی که دست به اسلحه شدند،برای این مزدور انگلیسی ،امریکایی،که اگه انقلاب هم نشده بود،به دستور ارباباش به کمتر از سرنوشت پدرش گرفتار نمیشد،ایران الان اقتدار داره که اربابان اون زمانش رو با موشک و آوار کردن پایگاهاشون که ایران عزیز و ناموسمان را تهدید میکنه، جوابشون رو میده ،وترسی از هارت و هورت کردنشون نداریم،الان اقتدار داریم که دست چندتا کشور که اوضاع ۴۰سال پیش مارو دارن بگیریم،و تو دهن آمریکا بزنیم،ما نه جیره خواریم،نه دستمون به منبعی که فکر می‌کنید بنده،یک شهروند معمولی هستم،که با کارگری زندگی خوب و خوشی دارم،خداوند به هر کس اندازه همتش روزی میده،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
10
105
روحش شاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
118
13
بعدازشکنجه جوانان مملکت وقت کردندبیان اون روزنوکرآمریکابودشاه جلادبافرح هرزه خاطراتشون رواززبان خودشان بخوانیدببینیدچه هرزه هایی بودندچرااقتتاح تالارکه ازپول مردم درست شده رونبذاریدولی ازجنایات این دوهرزه خون آشام نمی نویسیدگرانی هست امابیشرف نشدیم..
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
از اکثریت نطرات بفهم چی میگی، الان گل و بلبله!!!
رضا
| United States of America |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
معلومه که بدجور میسوزه
از جلادی و بیشرفی همفکرانت غافل مشو که روی هر چی خیانتکار تو دنیا بود رو سفید کردین
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
این رضا که از تخم ترکه رضاپالان خست،ظاهرا باسوادترین اینهاست؛دائما حرص و جوش میزنه برا بابا پالانش؛امیدوارم رضا با محمدرضا و رضاپالان همدم بشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
کاش همه توده ای ها، مجاهدین، چپ ها و تروریست های فداییان اسلام رو اعدام کرده بود و یک نفر رو باقی نمیگذاشت که انقلاب کنند و ایران رو نابود کنند
ابی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
9
104
خدا شاه رو رحمت کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
9
111
روح این مردان تاریخ (رضا شاه و محمد رضا شاه پهلوی) شاهنشاه ایران زمین شااااااااااد شااااااااااد شااااااااااد ویادشون گرامی باد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
108
8
ملعونا
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
نه بابا؟!!!!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
9
98
روحش شاد
کم خدمت نکرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
9
99
پهلوی زنده است...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
9
96
روحت شاد
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
126
16
گور پدر رضا شاه پسرش خدا لعنتشون کنه بسی حق مامردم ایران خوردن .مال پدرشون نبوده تالار افتتاح کردن.
پاسخ ها
رضا
| United States of America |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
طوری از حق مردم حرف میزنی و کسی رو به تضییع اون محکوم میکنی که انگار تو مسابقه فرمول یک میخوای یکیو بخاطر سرعت غیر مجاز جریمه کنی !!!!
همفکرانت روی هر کی خیانتکاره رو سفید کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
کاشکی الان عرضه درست کردن همین تالار رو داشته باشن
ارمین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
بخواب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
الان حق مردم را در غزه و لبنان و سوریه و یمن خرج میکنند و هشت میلیون افغان را سربار جامعه کردن وبقیش هم میفرستم برای بچه هاشون اونطرف اب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
لعنت خدا برشما که در نابود کردن و خراب کردن استادین همه کشور را ازبین بردید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
119
13
کدوم شاه . منظورتون محمدرضای پهلوی گور به گور شده است. شاه مردم ایران فقط رضا جان است . امام رضا(ع) . رضا جان است شاه مردم ایران رضاخان نه
پاسخ ها
رضا
| United States of America |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
وضعت خیلی خرابه برو با سیب املت درست کن خخخخخخ
فریدون جوادی
| France |
۰۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
رضا به خدای احد واحد اگر دستم به امثال شما برسد سرتان را در چاهک میکنم تا به یاد رضا پهلوی بیفتید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
یعنی تالار رودکی رو امام رضا ساخته؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
9
98
درود بر تو مرد بزرك
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
تف به صورت شما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
10
100
جاوید نام و یاد و خاطره خاندان سازنده و دلسوز پهلوی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
9
101
یاد باد آن روزگاران یاد باد
پهلوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
11
103
خدا بیامرزدش شاه را خدا رحمتش کند یک بدی به تمام مردم نکرد او رفت لیاقتش این نبود. خدا بیامرزدش نور به قبرش ببارد درود بر پهلوی
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
6
77
تا افراد نمک نشناس و احمق داریم تو این مملکت .... همین‌چش و همین کاسه است است .....ننگتان باد .......
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
5
79
بزرگانی چون محمود حسابی، مهدی برکشلی، رضازاده شفق، رعدی آذرخشی، ذبیح‌الله صفا، بدیع‌الزمان فروزانفر، محمد محیط طباطبائی، مجتبی مینوی، پرویز ناتل خانلری و..... با وحدت فکری، نام این تالار رو رودگی بزرگ گذاشتند، چطور دلتون اومد که عوضش کنین و نامی بذارین (وحدت) که تقریبا داره محو میشه؟
رودکی بیشتر وحدت آفرین بود.
فروزان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
60
6
مطلب فوق همش دستکاری شده
هم وطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
8
91
هرچه بود مردم دغدغه گرانی نداشتند
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
7
94
44 سال بعد از انقلاب:
با توجه به نظرات ارائه شده در مورد این مطلب؛
بیش از 80 درصد نظرات، حکومت پهلوی را تایید کردند و کمتر از 20 درصد نظرات به بدگویی از آن پرداختند.
80 درصد در مقابل 20 درصد.
به جای فحش دادن، انگ های مختلف زدن، توهین، تحدید و تهدید کردن، محکوم کردن، زندان انداختن، مجازات کردن و.... بهتر است که حاکمان کمی به خود بیان و در اندیشه ها، برنامه ها، تصمیمات و قوانین خود، تجدید نظر کنند و از خود بپرسند که چه بر سر این مردم انقلابی آوردند که از کارشان پشیمان شده اند. چون که این ره که می روند به ترکستان است، نه ساختن این دنیا و اون دنیا برای مردم.
حکومت مجبور است که همه مردم را باور کند نه مردم خاص را.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
خب شما که میگی ۸۰ درصد موافق اون گور به گور شده ان بیفتین خیابون انقلاب کنین دیگه فقط مثل اون رسانه های کذایی اونورآبی آمار توهمی میدین ۴۴ ساله هم قراره هفته دیگه انقلاب بشه . ببین هوادارای این انقلاب تو خونه هان مثل هرزه گردا تو خیابون خودشونو نمایش نمیدن به وقتش میریزن بیرون در دفاع از مملکت امام زمان
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
بعد اینهمه سال حالا از این 80 درصد انتظار انقلاب نداشته باش با مردم کاری نکردین که سرپا بتونن وایسن با پنبه سرشونو طوری نبریدین که کمر راست کنن عرضه اداره کشور رو ندارین حداقل نمک رو زخم مردم نپاشین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
اگر اجازه تجمع به معترضان به حکومت فعلی را بدهند بیش از ۸۰ درصد تجمع خواهند کرد.
آن تجمعهایی که حکومت با هزینه های میلیاردی توسط سازمان تبلیغات برای خودش برگزار میکند خود جوش نیست و همه سازمان یافته وبا هزینه های هنگفت است
حلاج نیشابوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
11
97
خدا بیامرزدت آریا مهر .خصوصا نخست وزیر هویدا را


روحشان شاد


مرده آن است که نامش به نکوئی نبرند
موسوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
88
13
ازبحرین جه خبر؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
رضا
| United States of America |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
همون خبرای کرملین و جویدن آدامس ...
رضا
| United States of America |
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
سید راستی از ریشه کنی دو هفته ای فقر مطلق چه خبر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
خوبه شوروی در زمان این حکومت پاشید و ما حتی جرات نکردیم بگیم خاک ما را پس بدهید با اینکه رئیس جمهور آذربایجان خودش درخواست الحاق به ایران را داده بود
ناشناس
| France |
۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
بحرین؟ فعلا کل ایران در دهان چین و روسیه.....
ارمین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
از دریای مازندران چه خبر ؟!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
از بحرین چه خبر!!!!؟
در دهه پنجاه حکومت عمان بدون حمایت ایران توانایی سلطه بر کشورش را نداشت حالا بعد از پنجاه سال عمان شده عصای دست حکومت ایران این است معنی اقتدار پس از ۵۰ سال.
ضمنا در عوض استقلال به بحرین کداده شد به جاش جزایر سه گانه ای که امارات ادعای مالکیت آنرا داره به ایران داده شد
ناشناس
| France |
۰۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
محمدرضا پهلوی بخشید به اربابش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
10
97
درود بر پهلوی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
9
93
چی بودیم و میشدیم حالا چی داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
نتیجه تکیه به روحانیون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
9
96
روحت شاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
تو روحش
معلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
5
76
روحش شاد .یادشان گرامی .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
94
7
تو روح خائن خود و فرح دزدش.، این نوکر آمریکاییها اینهمه خدمت به اربابش کرد و، آخرش هم به جز ذلت نصیبش نشد، حتی اونو راه ندادن به آمریکا ، ای خاک بر سر این دست نشانده های غرب گدا
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
فرح عفریته وقتی مردم به او مراجعه میکردند به انها میگفت بروید بمیرید
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
68
4
اون موقع نگاه به غرب بود و الان نگاه به شرق باز اون موقع این همه دزدی اختلاس نبود ولی پهلوی هم خائن به اقوام مختلف بود و گماشته روباه پیر و البته ما مردم با این آگاهی باز هم اسیر دزدها خواهیم ماند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
5
64
ممنون از سایت رویداد ۲۴ بخاطر مطلب زیبایتان ما ملت ای کاش کمی بدور از تعصب فکر میکردیم هرچند مشکلات امانمان نمیدهد
گیلانیهای مقیم مرکز
|
France
|
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
5
67
از سایت وزین رویداد24 بینهایت سپاسگزاریم که واقعیات را منعکس می فرمایید. خدا قوت، دست مریزاد.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
87
6
شاه دزد ک میگن ، نمیدونم چرا ناخودآگاه یاد محمدرضا میفتم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
نه که الان بعد از چهل وچهار سال , هیچ فساد واختلاس ورانت خواری و دزدی از بیت المال وجود ندارد !!!!!!! , از دست این دزدهای فعلی باید بگوییم : " صد رحمت به دزد اولی "
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
قرصاتو بخور مال توهمه
م م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
5
81
درودبررضاخان بزرگ وپسرش محمدرضاشاه پهلوی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
4
74
خدارحمتشون کنه
بی خانمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
4
78
افتخاری بود برای ایران چه زحمت های کشیدن که قدرشو ندانستن هرکس برای ایران وایرانی پرست زحمت کشیده روحشان شاد ما نژاد برتر آریایی هستیم تو آسیا حرف اول میزدیم تا ،،،،،،،،،،
علی قاسمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
4
77
مارونفرین کردی ورفتی .به این زودی .ولمان نمیکنه..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
45
27
زنده باد پوتین . زنده باد چین . زنده باد حسن نصرالله زنده باد همه اربابان
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
ای شیطون !!!
کاربرا منظورتونو نفهمیدن منفی دادن وگرنه حق گفتی حرف گرسنه گان بیت المال بود ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
1
46
درود برشما دوستان موافق و مخالف
بايد ديد امروز بعد از چهل و سه سال از پیروزی انقلاب آیا ما به کدامیک از اهدافی که داشته ایم رسیده ایم. آیا ما امروز استقلال یعنی بدون زور خارجی تصمیم می گیریم. آیا ما امروز به آزادی یعنی اینکه مخالف حق اظهار نظر در حزب و روزنامه خودش داشته باشد داریم. و یا اینکه به جمهوری يعنی حکومت بدون انحصار فرد گروه و خانواده واینکه حکومت اکثریت داریم. خلاصه چه مقدار به اهداف انقلاب رسیده ایم اینها در زمان شاه نبوده است آیا الآن هست یا نه. اگر نرسیده ایم چرا.
دوستان بر اساس عقیده سخن بگوییم نه عقده. پایدار باشید یزدان نگهدارتان
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
1
55
اول انکه خداوندمتعال به هرکس که به این مردم وکشور خدمت واقعی میکنداجر دهد دوم اینکه تاریخ خودقاضی خوبی است که میتواند خادمان وخاینان رامعرفی کند اینکه یه عده ای بخواهند واقعیت ها راکتمان کنندچیزی راعوض نمیکند در رژیم سابق ناراضی وجود داشت الان هم همینطور ولی انکه مهم است خدمت به مردم ورضایت مردم است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
2
36
درود برشما.
آزادی یعنی حق متفاوت بودن. شما حق دارید متفاوت از من فکر کنید و عمل کنید در چارچوب قانون.
مرحوم دکتر صناعی عالم بزرگ تعلیم و تربیت می گفت درد کشور ایران درد بی تربيتی است. نقصان از آموزش و پرورش است. ما نمی‌توانیم باهم گفتگو کنیم. ما مسلمانیم و قرآن کتاب گفتگو است. قل. قالو. یقولون.
چرا در ایران اسلامی و قرآنی مخالفان حق ندارند حزب و روزنامه داشته باشند. مگر جمهوری ما مثل جمهوری فرانسه نبود؟ مگر در فرانسه که نظام سرمایه داری است کمونیست ها حزب ندارند. پس چرا مابه مخالفان نظام حق مخالفت در چارچوب قانون نمی دهیم. چرا ما به قانون اساسی عمل نمی کنیم. مگر قانون اساسی خونبهای شهدا نیست. مگر علی (ع) به مخالفان آزادی نمی داد. حکومت اسلامی موظف است تا پای نابودی خودش توحید و آزادی و عدالت اجتماعی را در جامعه برقرار کند. نظام اسلامی برای اجرای اهداف عالیه است. اگر نتواند ماندنش برای دین زیان آور است. مردم گریزان ازدین می شوند و این نقض غرض است. پایدار باشید یزدان نگهدارتان.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
2
74
خدا رحمت اش کند ایرانساز درستکار
صالح کعب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
0
50
حداقل تمام دنیا نوکر ایران وهر خانوادی ایرانی
میتونست حداقل دوخانواد فلپینی خادمی داشت

حال ماشاالله خیر برکت
صالح کعب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
0
44
حداقل تمام دنیا نوکر ایران وهر خانوادی ایرانی
میتونست حداقل دوخانواد فلپینی خادمی داشت

حال ماشاالله خیر برکت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
0
53
لیاقت ایرانی بیشتر از اینه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
5
77
روحت شاد بزرگ مرد هرچی الان داریم از تو بود
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
4
71
روحشان شادرضاشاه ومحمدرضاشاه یادشان گرامی کارکردن براکشورزحمت کشیدن اثار کارهاشون پیداست ودرتاریخ هم ثبت شده است
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
3
66
روحش شاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
5
67
واقعا خدا بیامرزه خاندان پهلوی مرد بودن. داریم زجر کش میشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
66
12
رحمت نه خاک توسر خاندان پهلوی که این بلا رو سر مردم ایران اوردند بعد رفتند پاریس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
اصلا حال روحیت خوب نیست قرصاتو بخور احتمالا توهم زدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
اونی که پاریس بود خمینی بود چرا غاطی کردی؟
ارمین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
5
71
هیچ تا به حال به این اندیشیده اید ؟ واقعا شما ها که علیه ان روانشاد و پدر بزرگوارش مطلب می نویسید کمی هم به کامنتها نگاه کنید و به قلیل و کم بودن تان در میان ملت فهیم پی ببرید و ببینید اگر امروز رفراندم واقعی برگزار شود چند درصد هستید . ؟ ایران را چه از لحاظ اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصاد و دیگر زمینه ها به مرحله انحطاط بردید و وابسته چین و روسیه کثیف کردید و عده ای عرب و غیر ایرانی نوامیس مردم را به تاراج می برند و همچنان از موضع پررویی پر مدعا هستید ؟ برایتان باید تاسف خورد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
1
65
الان ایران و ایرانی اولویت صدم اینا هم نیست
بهنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
3
66
روحش شادوگرامی خاندان پهلوی
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
77
4
خدالعنت کنه خاندان پهلوی روکل عمرشون دنبال هوس وپادویی غرب روکردن رضاپالان به طرزخفت باری تبعیدشد اونم.توسط قاتل نیمی ازمردم ایران انگلیس وخودشم اونقدرفسادکردتوسط مردم ازکشورمتوارشد یک انسان کودن وبی سوادمیتونه پهلوی روتمجیدکنه ازخیانتهای این بی شرف بحرین روبخشیدن به انگلیسه وهزاران خیانت دیگرکل عمرشوباهزاران خانم سرکردودراین راه به درک رفت خودچندین نفرمامورتامین نیازجنسی شاه بی شرف بودن توخاطرات اعلم ومادرفرح وسعیدگنگرانی هنرپیشه ی قدیمی به طورموثق ثبت شده کشوری که زمانی پزشکاش ازسنگاپورهندوپامستان بودن الان ازانگلیس میان برای مداواچی بودیم چی شدیم درودبرخمینی بت شکن وننگ برخاندان پهلوی وطن فروش (ازدست دادن ارتفاعات آرارات واروندرودوسرچشمه ی رودهیرمندازدست آوردرضاپالان درقراردادسعدآباد )
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
فک کنم شما بیسواد هستین وتاریخ تحریف شده تحویلتون دادن .دیکته هم خوب بلد نیستین. تاریخ هم خوب نمی دونین .تو اجتماع هم که نیستین از دنیا بی خبرین
ناشناس
| Switzerland |
۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
پدر سگها نوکر بودن،محمدرضا شاه دو روز قبل از اینکه فرار کنه؛با سفیرای اانگلیس و امریکا دیدار کرده بوده بهش گفته بودن زودتر کشور رو ترک کنه،بعد یک عده کسخل بچه ابنه ای میان میگن محمدپالان مستقل بود ارواح ننهشون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
ناشناس ۲۱:۲۳
ادبیاتت=شعورت
نادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
3
56
روحش گل و بلبل
خرم ابادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
4
63
ای سایت،ای ادمین هرکه هستی ،خدا نگهدار خودت وخانواده ات
اون بهشت گذشت رفت ،مردم تا ۵۰سالگی موی سفید پیدانمیشد در سرو صورتشون
الن کوچه ب کوچه دنبال گوجه و پیاز و روغن مایع ام،اون موقع مردم بجز روغن حیوانی نباتی نمیخوردن،دورد بر تو ادمین سایت هرکه هستی خدا یارت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
3
69
جاوید شاه
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
چاپید شاه،خاک بر سر ادمین رویداد که این کامنتهای این بچه ابنه ای رو تایید میکنه
ایران دوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
5
69
درود بر خاندان پهلوی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
75
5
شاه ادم خوبی بود ولی خیلی ساده ودهن بین بود شاه یک مملکت بزر گ بادبادکش وزیر باشه تابستون جامعشوشو اداره کنه اون همچو ساده وزودبائربودکه اطرافیانش ازش سواستفاده میکردن وگولش میزدند .بدون هوشیاری وتحقیق حرف وعملشونو باور میکرد .مخصوصا خونواده خودش که میتوانست کنترل کنه .خواهر مادر .وازهمه مهمتر همسرش خونه وجامعه روعلنیی به فساد کشونده بودن .اونم میفهمید وفقط نظاره گرای همه کارهاوفحشاها بود پس معلوم بود به درد یک فردمسول نمیخورد اونم شاه ورهبرایران..رهبرایران فردی لایق وپا ک وازهمه مهمتر باخدا وهوشیار وخدادوست وجامعه وخانواده ومردم دوست وباایمان مثل سیدعلی خامنه ای باید باشه وهست وباقی میماند وانشاالله بعدازان هم وصل میشه به انقلاب مهدویت...بنده حقیر نه سواد انچنانی دارم نه ایمان زیاد ونه خانه وپولزیاد .بنده یک بازنشسته ارتشی ساده باحقوق زیز ۵ میلیون وبا اجاره ماهی ۴ میلیون وازخدابابت این زندگی باارامش سالم وباامنیت کشورم که نفس رهبرم دران میذمت خوشحال وممنون وراضیم. شما امنیت شهروخونتون زده به دلتون .خوددانید ..هرچه میخاهی دل تنگت بگو ..فی امان الله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
ب گفته خودت زیر۵میلیون حقوق می گیری و۴میلیون اجاره می دهی یعنی با زیر یک میلیون زندگی می کنی واقعا دروغ ساز و دروغ گوی حرفه ای هستی .یک کلمه مثل من بگو جانم فدای رهبر ولی بادروغگویی ذهنیت دیگران را نسبت ب ارتش وارتشی خراب نکن . . .
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
31
4
هر انسانی هم کارهای مثبت دارد و هم منفی تاریخ قضاوت خواهد کرد ، یعنی سفید مطلق
ویا سیاه مطلق وجود خارجی ندارد، منطقی باشیم
و منطقی فکر و عمل کنیم
سیاست های اقتصادی و سیاسی قرن ما بسیار پیچیده است و براساس مناطق Geopolitics پیاده سازی می‌شود.هشیارنباشیم چوبش را خواهیم خورد
زاگرس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
7
69
جاویدشاه
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
برو گله تو بچرون چوپان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
7
64
جاوید شاهنشاه آریامهر روحش شاد
...
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
59
6
در اون زمان شاه ۷۰ درصد نفت اسرائیل رو بدون هیچ دست مزدی تامین می‌کرد ینی ب عنوان هدیه .. بعد تو همون زمان مردم سیستان بلوچستان شباشونو بدون یک قطره نفت ک گرم باشن میگذرونن ..
تمام هزینه های سربازای آمریکایی رو شاه می‌داده بعد هر غلطی میکردن سربازا ینی آدم کشتن و تجاوز و ... دادگاه ایران حق نداشته بهشون چیزی بگه ..
شما با طرز تفکر غلطتون نشون میدیدن چقدر دشمن قشنگ مغزتون شست و شو داده ک فکر خوبی در مورد شاه داشته باشین ..
اینا داخل لانه جاسوسی آمریکا لو رفته ینی حرف خوده آمریکا بوده نه انقلاب ..
جنگ نرمه دیگه .. ینی طرز فکرمون بشه طرز فکر دشمن ..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
زمان پهلوی ما یک خانواده هشت نفره بودیم که فقط پدرم کار میکرد و خرج هشت نفر را میداد همه فرزندانش را به دانشگاه دولتی فرستاد در دانشگاه ماهیانه ۳۰۰ تومان کمک هزینه می گرفتیم که هرچه خرج میکردیم باز تمام نمی شد و باز پس انداز داشتیم.
ضمنا در مورد سیستان بلوچستان هنوز بعد از پنجاه سال مثل سابق است این در حالی است که در همین مدت قطر و امارت صحرا را آباد کردن شما این را بدان در زمان پهلوی متوسط عمر تکنولوژی در جهان ۳۰ سال بود این در حالی است که حالا
متوسط عمر تکنولوژی کمتر از شش ماه است و هنوز حکومت فعلی نتوانسته یک راکتور تحقیقاتی مانند امیر آباد احداث کند و تمامی زیر ساختهای نطنز قبل از سال ۵۷ ساخته شده بود امروز ه باتوجه به پیشرفت تکنولوژی ما مثل برق و باد از دنیا عقب مانده ایم ومیمانیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
ناشناس ۱۲:۵۷
درود بر تو و افرین.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
68
4
مرگ بر اریامهر عریزم چقدم این تالار در فرهنگ تاصیرات ژرفی داشت سیاست پیچیده نیس ادمها پیچیده ان هرکاری یا سیاه یا سفید با درسته یا غلط مهم ریشه است که ریشه اینا از بیخ سیا بود دست سیاهم به هرچی بخوره سیاهه از نظر من ، با عحترام به بقیه اریاپرستا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
درپاسخ علی : به جای اینکه وقت ات را صرف پیام نوشتن کنی, اندکی برای املای کلمات وقت بگذار
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
نگارش متن بسیار ایراد دارد...
(پارسی را پاس بداریم).
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
کلاس ششم رو گذروندی بزرگوار؟؟
مخلص رهبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
64
6
خاک برسرخاندان پهلوی خیانتکار
ننگ برپدرودوپسر
جهنم جایگاهشان
چه افرادپاکی رادرشکنجه گاههای ساواک بادستان کثیف
عاملان وحشی شهیدکردند
روحشون درعذاب دوزخ جاودان باد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
آقازاده پاچه خوار!!!
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
5
65
خدا رحمت كنه شاه رو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
4
64
خدا وند بیامرزه رضا شاه پهلوی شاه شاه ایران.
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
شاه شاهان!!! نوکر دست انگلیس،خاک بر سر کشور فروش، و رویداد24 نان به نرخ روز خور
کیکاوس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
66
3
خدایاغافلین وجاهلین نسبت به انقلاب شکوهمنداسلامی راهدایت کن، ومعاندینش رابه شاه هویدا، اویسی، شعبان بی مخ، رجوی، بنی صدر، بختیار، هایده، مهستی، محشوربفرما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
تورا هم با پوتین وبشار اسد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
1
62
شاه و فرح روابط بین الملل خونده بودن وبسیار تلاش کردن ولی آمریکا وروسیه نذاشتن وایران رو از بین بردن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
24
0
نه شرقی نه غربی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
32
7
هیچ کس دلسوز ملت نیست
همه به فکر جیب خودشون هستن
یا علی مدد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
59
3
شما ها فکر کردید همه مثل خودتون بی سوادند که این جنگ روانی مسخره رو راه انداختید و یک مدت هست که عجیب دارید خائنین به مملکت و ملت رو وجهه شون رو خوب جلوه میدید و ظلمهاشون رو پنهان میکنید و مثل دوران حسن فری یک عده دیگه پروژه ای چیزی به نفع ملت راه می انداخت این می رفت به اسم دست آوردهای خودش افتتاح میکرد بعد از مدتی خودش درش رو تخته میکرد چون ادامه دهنده راه همین گور بگوری ها بود یا فکر کردید اونایی که سنشون به اون دوران میرسه دچار نسیان شدند و ظلم این ظالمان رو فراموش کردند با کمی مطالعه پی خواهید برد که در زمان همین که مورد حمایت و قدیسه شماست ایران بزرگ را بخاطر زیاده خواهی و بی عقلی و خیانت و وابستگی به غرب تکه تکه و چوب حراج زد که هیچ دیوانه ای ارث پدرش هم باشه اینطور حراج نمیکنه یا کشف حجاب یا حمله به مسجد گوهرشاد و شهادت عده زیادی بیگناه به دستور او و خیلی جنایات دیگر شما بهتر است کاسه کوزه تان رو جمع کنید بخدا ملت بیدار شدند و شماها هنوز خریدو همه را مثل خودتان حساب میکنید و مسائل اقتصادی و معیشتی که از زیر نظر خودتان و توسط خائنین کشور بزرگ جلوه میدید که به ظن خودتان مردم از این نظام خسته بشن تا حکومت وابسته به غرب رو دوباره احیا کنید و خون هزاران هزار شهید را پایمال کنید که زهی خیال باطل
پاسخ ها
حقیقت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
داروهاتو اگر سر وقت مصرف کنی توهم کمتر میزنی یا شاید اونی که زیاد مصرف می کنی خالص نیست!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
در صد سال اخیر بیشترین مردم معترض به حکومت به دست حکومت فعلی کشته شده اند سرکوب و کشتار مردم در اعتراض های سالهای ۶۸ و ۷۸و۸۸و ۹۸ هیچگاه از یاد ملت نخواهد رفت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
2
56
محمد رضا شاه با برگزاری جشن‌های 2500ساله می خواست فرهنگ و تمدن بزرگ ایران را پایه گذاری و احیا کند که انگلیس نگذاشت
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
سبک مغز جشن دوهزار پانصد ساله گرفت که خودشو نشون بده،پز بوه،که من چنینم و چنان.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
5
63
تا تونست ساخت وافتخار کرد از جاده تا مدرسه وپل راه آهن
.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
1
58
واقعا مردم قبل از انقلاب اگه میفهمیدن اینچنین سرشون میاد انقلاب میکردند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
به قول معروف:" چودانی وپرسی سؤالت خطاست" , این بیت شعر مصداق شرایط امروزی اغلب مردم ایران است :
این محنتی که می کشم از تنگی قفس
کفران نعمتی است که در باغ کرده ام
اه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
1
54
گوجه کلیوی ۲۵ مرغ نمی تونیمم بخوریم گوشتم برنجم گوجم شما به بفکر چی هستین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
1
47
یه صندوق رفراندم مشخص میشود مردم رو شمعک هستن دارن خاموش میشن خدا یا تو میدانی اقایو خیال میکنن خود را به کوچه علی چپ زدن سیر خبر از گرسنه نداره مردم‌به چه دربدری افتادن
ناشناس
|
Germany
|
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
9
26
اگر اون ناجنس مثل این تخم سگ ها دزدی میکرد الان این همه دعوا و بحث بیهوده نمیکردیم چون که چیزی برای به تاراج بردن نبود. تا مردم مطالبه گر نباشند هیچ حکومتی درست نخواهد شد. باید مطالبه گر باشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
3
60
درود بر شاه
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
63
3
تا جهل هست درود به روح جنایتکارانی مثل خاندان پهلوی دور از انتظار نیست .
کشور در ید قدرت یک خانواده موروثی و نوکر بیگانه بماند مهم نیست مهم این است من به خواسته هایم برسم.جای تأسف است
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
نگاه کن کامنت هارو.
بیش از 83 درصد مردم، پهلوی رو دعا کردند؛ پس طبق نظر شما بیش از 83 درصد مردم نمی فهمند و کمتر از 16 درصد می فهمند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این جای تاسف داره.
احمق ترین فرد کسیه که اکثر مردم رو احمق فرض میکنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
جای تاسف دارد که بعد از چهل سال که این همه حقایق را دیذدی باز بخاطر منافعی که تو را از بقیه جدا می کند حقیقت راانکار می کنی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
2
51
خدا با بهشتیان مشهور بدارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
محشور درست است , لطفا" اندکی دقت !!!!!!!
لرستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
46
3
سلام بر ولایت فقیه مطلق در راس انها پیامبر ،فقطپیامبر خدا واهل بیت ان ودر راس انها فقط خدا والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
منظورت مذهب شیعه خمینیه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
2
61
خدا رحمتش کند. خدا به قبرش نور ببارد.
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
3
64
درود بر شاهنشاه و شهبانوی ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
درود بر چیشون میفرستی خائن زاده
اشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
37
2
ازاین افتتاح هازیاداست چه درجمهوری اسلامی چه درزمان شاه وچه هرجای دیگردنیا مهم اهداف فرهنگی ان است حاصل فرهنگ شاهی امثال فروزان است وامروز حاتمی نیا وحجاری‌فروامثالهم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
زمان شاه اگر فحشا هم بود وارداتی بود ولی امروز به علت فقر فحشا صادر میکنیم به امارات و ترکیه و البته شهر های زیارتی ماهم فحشا زیاد است
Mehran
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
38
6
شاه فكرهاي خوبي داشت دنبال ترقي بود ولي عيبش اين بود ترسو بود تا يه تقي ميخورد از كشور فرار ميكرد مثل زمان مصدق و ٥٧
پاسخ ها
جمشيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
اگر يكم شهامت داشت ميموند تو مملكتش الان خيليها تو غار بودن
سید
| United States of America |
۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
ایشان نمیخواست روی خون مردم سلطنت کنه وگرنه راحت میتونست سرکوب کنه
جعفری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
3
44
سلام. هر پادشاهی وهر رهبری بلخره کاری برای مردمش کرده مگه میشه که پادشاه باشی وکاری برای مردم نکرده باشی امید وارم که خدا بهترین پاداش بهشون در دنیا آخرت بده
حنا
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
3
53
شاه ایران دوست بود و یک خدمتگزار عالی برای ایران و ایرانی بود
قطعا هر سیاستمداری اشتباه داره و شاه هم مستثنا نیست
اما چیزی که مهمه اینکه شاه عاشق کشور و مردمش بود و هدفش پیشرفت ایران بود
اولینش هم کشورش بود نه ایدئولوژی خاصی که بخواد به بهاش ایران رو نابود کنه!


الان هم که پروپاگاندا و دروغین های که به شاه میبستن یکی یکی محو میشن خوب بودن شاه بیشتر آشکار میشه

در هر صورت روحش شاد و یادش گرامی
شاه والامقام ایران زمینم
موسوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
4
53
کاش آنقدر برای مردم ارزش قائل بودند که یک بار دیگر رفراندوم (همه پرسی) آزادانه برگزار می کردند.
پاسخ ها
حقیقت تلخ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
جرأتشو ندارن . رفراندوم پیش کش. یه انتخاب برگزار کنن بدون انتصاب
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
5
54
وقتی میرم دانشگاه تهران تحصیل میکنم، وقتی سوار قطار میشم و..... نمیتونم بگم گور به گور شده.
ولی وقتی میبینم هر ساعت آقایون آزادانه مشغول اختلاس و تاراج ثروت این مردم هستند درحالی که هموطنان من هیکلشون رو تا کمر تو سطل آشغال خم کردند و دنبال یه لقمه نون می گردند و هیچ مسئولی اونارو نمیبینه،.....
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
1
35
What a great man shah of iran was.
God bless his soul
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
3
39
حیف .
فکر چقدر پیشرفته و جلو بود .
حالا ...
فرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
5
47
لعنت به تک تک ساندیس خور ها
ماری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
3
45
خدایا از کجا به کجا رسیدیم
ش.ص
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
1
41
ی جوری حرف میزنید انگار مملکت خیلی خوبه . گل و بلبل که میگن همینه ...
اینا براتون ارزونی میارن .روزهای خوب میارن . میشینن پای میز برجام و سیب میخورن . ههههه
ارنست پرون شوهر شاهنشناه اریامهر
|
Switzerland
|
۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
51
4
آهای نگید جاوید شاه،بگید؛چاپید شاه؛چاپید شاه،کدام شاه؛پالانشاه؛پالانشاه،.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
گشنگی شاعرت کرده حسابی
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
زنده باد بر شما،
ارنست پرون
|
United States of America
|
۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
37
4
چطور شده؛که سردبیر این سایت،که در توئیتر بر علیه ربع پهلوی پست میگذارد و مخالف اوست؛در سایت دائما از خدمات خاندان پهلوی مطلب میگذارد.؟
پاسخ ها
رویداد24
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
ممنون از توجه شما به سایت رویداد24

مطالبی که در سایت رویداد24 منتشر میشه، اساسا با نگاه انتقادی است و خوانندگان سایت هم این را پذیرفتند که رویداد24 رسانه‌ای چالشی است و بهتر است نگاه منتقدانه خود در تمام عرصه‌ها را حفظ کند. بنابراین تمام تلاش ما این بوده که سویه نقادانه در تمام مطالب اعم از تمام سرویس‌ها وجود داشته باشه.

اتفاقات مختلفی که در دل تاریخ رخ داده را روایت میکنیم اما روایت کردن تاریخ به معنای جانبداری از پادشاهی نیست. شاید از یک اقدام زمامداران مختلف ایران تقدیر بشه و بگوییم که ای کاش از این دست اقدامات بیشتر می‌بود، اما این مسئله به هیچ عنوان به معنای حمایت رویداد از هر گونه خودکامگی و سلطنت و پادشاهی نیست. اگر این‌چنین باشه، هر تاریخ‌نگاری باید محکوم به این مسئله شود، چون در حال روایت و مهمتر از آ تحلیل تاریخ است.
ما روایتگر و تحلیلگر تاریخ با نگاه نقادانه هستیم.
در پایان اگر مبنای سخن شما درست باشه، ما باید حامی تمام اقدامات سلسله‌های زندیه و صفویه و قاجاریه و زیدیه و اسماعیلیه و ساسانیان و هخامنشیان و ... هستیم، چون درباره تمام تاریخ ایران مطالبی منتشر میکنیم!!! که طبیعتا این داوری نادرست است.
ممنون از توجه شما
فرهاد فرزاد
سردبیر رویداد24
ایراندوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
هزاران درود بر سردبیر سایت و همکاران سایت رویداد24
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
برای ما مفهوم مطلب مهم است نه شخص ،شخص تا حدی برای ملت ارزش دارد که نیت وکارکردش ارزش داشته باشد
شوهر شاه
|
France
|
۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
50
5
در سال افتتاح این تالار سال46،در کشور ما دچار شیوع انواع بیماری ها بود،بسیاری از کودکان در زیر کپرها درس میخواندند؛آب سالم آشامیدنی فراهم نبود؛مردم در بیغوله های بلوچستان و بوشهر و...به علت فقر و بی کاری نهار و شامشان تیلیت شریت سینه و نان خشک بوده،به گفته یکی از پزشکانی که برای طباطبت به آن مناطق رفته بود تعریف میکرد که مردم از او درخواست تجویز شربت سینه میکردند و وقتی از آنان سوال پرسیده به چه منظور این همه شربت میخواهند آنطور پاسخ دادند؛بعد این مردک زنباره آلت دست انگلیس و امریکا و .... به علت پز دادن جلوی چهارتا اروپایی و رسمی شدن ولیعهدی رضا شاشو؛تالار رودکی افتتاح کرد؛لعنت بر طراح و منتشر کننده؛ و ویراستار این مقاله؛تف به صورتش که قلم از پهلوی میزنی؛رویداد24 که دائما خود رو رسانه مستقل معرفی میکند یکبار تا حال شده از خیانتهای این خاندان سخن بگوئید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
آنهایی که میگویی زیر کپر درس میخواندن بعد از ۵۰ سال هنوز زیر کپر درس میخوانند ولی حرم و گنبد بارگاهی در نجف و کربلا میسازند که صدها برابر تالار رودکی هزینه دارد ضمنا تازگی ها سرخک هم شیوع پیدا کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
مالاریا هم که اون زمان داشت ریشه کن می شد دوباره برگشته
ازادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
1
39
من نیستم داخل این مهمانی گندومردارتوراارزانی...مردان بزرگ روحتان شاد....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
39
4
بااین همه جنایات ی کار مثبت انجام داده دیگه تعجب نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
1
17
عزیزم برادرجان بایه میلیون که نمیشه زندگی کرد من بازنشسته که شدم کلا اسنپ کارمیکنم شبی ۱۵۰ کارمیکنم وراضیم به رضای خدا
ابوطالب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
2
34
خدا همه آدمایی که قلبشون برای ایران با این اوضاع بدش به درد میاد رو بیامرزه
اسد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
37
4
با توجه ب دسترسی ب فضای مجازی سرچ
کنید خاطرات تاج الملوک مادر شاه
که مورخین خارج از ایران با او مصاحبه
کردن بسیار زیبا وبرا قضاوت کردن عقلانیتر است مراقب باشیم حمایت
از آنها یقینا موجب میشود در سرای آخرت در صف آنها قرار خواهیم گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
آخرت تو سرت بخوره.تو همین دنیا بدتر از آخرت رو برامون تحفه آوردید شماها.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
شما هم مراقب باش در سرای آخرت با پوتین وبشار اسد محشوربشی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
11
3
توی کامنتها چقدر غلط املایی و فحش و توهین و عقده هست از هردو گروه
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
1
37
خدا رحمت کند ما الان نون مفتی آب برق مجانی داریم مالیاتم نمیدیم آهش گرفته هممونو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
خخخخخخ............
ف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
1
38
الان ساندیس میدن.برا یه ساندیس چیکار میکنن.احتمالا به شما کارتونی ساندیس میدن.آخه یکی نیست بگه احمق حداقل این تالار ماندگاره.ب خودشون نبردن.دکل نفت کجاست اونو از جیب بابا تو خریدن که بردن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
32
2
من یک کلمه میگم ختم کلا... هرکدومی که میان توهردوره ای، فقط بدنبال جیب ومنافع خودشونن. هیچکی غصه مردموتاحالانخورده. توهردوره ای بیشترین فشارروفقیربوده وهست.سگ زردبرادرشغاله
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
3
33
رویداد 24.سپاس
اسد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
39
3
آیا واقعا یک تالار باید اینقدر برا بعضیا
ارزش داشته باشد که اینهمه پیشرفت‌ها
نادیده گرفته شود بنظر میا شاید اکثر این نظرات راکسانی دادند زمان شاه را ندیدند
چه جنایاتی که این خانواده نکردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
هر جنایتی کرده باشند اینا رو سفیدشان کردن
ق ، ا
| Netherlands |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
برادر بزرگوار من لطفاً هیچ وقت بدون مطالعه و آگاهی در برابر تاریخ به قضاوت ننشین ، تا در پیشگاه فرزندانت شرمنده نشوی ، با احترام بشما
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
35
0
کی فکرشو می کرد سلسله اینا در سال ۵۷ منقرض بشه؟ خودشونم اصلا باورشون نمی شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
وقتی دشمنان ایران از پیشرفت ایران و برنامه ای که برای ۵ سال آینده تا سال ۶۲ را دیدند که ایران قرار بود به ژاپن دوم تبدیل شود غربی ها نقشه خود را برای نا بودی ایران اجرا و برای سرنگونی شاه برنامه ریزی کردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
2
47
درود بر شاهنشاه
ناویک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
2
35
اول انقلاب می گفتن.خط واحدرامجانی میکنیم.آب وبرق رومانی میکنیم.دلخوش به اینهانباشیدمسکن ر امجانی میکنیم.ما که بعداز44سال چیزی ندیدیم.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
29
4
نظرها جالبه.فقط اشاره نشده.که ایران همیشه مستعمره انگلیس بوده وهست.بقیه بازیه برا چپاول نفت ومنابع ما.افسوس که ایرانی هنوز نفهمیده ازکجا ضربه میخوره
ناشناس
|
Japan
|
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
5
20
به نظر بنده دعوا بین بد و بدتره . خاندان پهلوی خدمات زیادی داشت و اشتباهاتی که باعث انقلاب شد و چه خوب میشد روحانیت به جای حکومت کناری می‌نشست و اینطور خودش رو از چشم نمینداخت. اگه زمان شاه هم دنیای مجازی و ارتباطات مثل الان وجود داشت نارسایی ها و مشکلات اون دوره هم بیشتر به چشم میومد هر چند با نظر اکثریت مردم موافقم که جمهوری اسلامی که می‌بینیم با همین فرمون محکوم به شکسته و روی پهلوی ها رو سفید کردن . امیدوارم بدون جنگ و خونریزی به حکومت دلخواه اکثریت مردم برسیم .
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
1
34
خدا رحمتت کنه شاهنشاه. رضا شاه و محمدرضا شاه یک مملکت عقب افتاده و داغون رو تبدیل به یک کشور پیشرفته کردند
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
26
2
فعلا مساله اصلی فلسطین و یمن است با محمدرضا چکار دارید؟
گوشت و مرغ و بدبختی مردم هم زمان اون خدابیامرز بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
38
3
خدالعنت کنه شاه وطرفدارانش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
تو روحت با ساندیست با هم ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
2
33
خدا رحمتش کنه روحش در آرامش مرد خوبی بود شما هم هی برا خودتون ببرین بدوزین.الان براتون بهتره که چند وقت دیگه نون گیرتون نمیاد بخورین.
مهدی
|
United States of America
|
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
1
29
مهم نامش بود که این همه
اساتید که داقعن بی تظیر
بودن انتخاب کردن.
رودکی جه عیبی داشت که
شد وحدت چون شد وحدت
از هنر تخلیه شدوشد مکان
اقتصادی این هم یک فضاهتی
دیگر خدایا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
2
35
روحش شاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
2
33
آنچه پهلوی برای پیشرفت ایران انجام داد تازه زمانی بود که متوسط عمر تکنولوژی در جهان بیش از سی سال بود و ما امروز توسط حکومت فعلی در زمانی که متوسط عمر تکنولوژی در دنیا کمتر از شش ماه است از چرخه پیشرفت جهانی خارج شده ایم
روحتان شاد و نگذرد خدا از کسانی که امروز ما را به هشتمین کشور فقیر و فلاکت زده جهان تبدیل کردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
2
36
روحت شاد عزیزه دلها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
2
33
روحت شاد و یادت گرامی
ق . ا
|
Netherlands
|
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
2
33
دُرود و تشکر بر شما که بعد از ۴۲ سال سرگردانی در تاریخ معاصر شهامت نوشتن ارزنی از یک واقعیت بزرگ تارخ کشورت را داشتی ، سپاس از شما و دُرود و سپاس بر آنان که مخلصانه به کشور خدمت کردند و قومی ندانسته با مملکت چه کردند ،!!! لعنت بر جهل
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
2
33
آفرین و هزاران آفرین بر نویسنده ی این متن زیبا. آفرین بر شما که راست‌گویی پیشه کردی. خاندان پهلوی هر چه نداشتند ایرانی بودند. ایرانی اصیل. واقعاً زنده باد. شاید اگر الان هم حکومت پهلوی ادامه داشت ما اینجا نبودیم.علم و دانش در اون دوره حکومت میکرد. شما ببینید چه افرادی وزیر بودند و الان چه کسانی هستند. مدیر اون تالار و تصمیم گیرنده ی فرهنگ و ادب ایران کیا بودن و الان کیا هستن.. ای خدا آدم چی میتونه بگه....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
2
33
درود بر روح بزرگ ایشان

روحش شاد
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
2
34
یاد ونام شاه فقید گرامی وجاودان..روحش شاد و درآرامش
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
امیدوارم بروی در کنارش بخوابی که روح تو هم با روح ارباب تاجدارت در ارامش قرار گیرد
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
35
2
مردیکه یه کشور ثروتمند و تبدیل کرده بود گدا خونه،همیشه با پدر ملعونش تو این فکر بودند که دولتی پایدار هست که مردمش در فقر باشند،انقلاب به وسیله گرسنگی و خشم مردم گرسنه پیروز شد،امروز ما ابرقدرتی مثل آمریکا و انگلیس که در زمان اون بی عرضه ها پا رو گردن ملت ایران گذاشته بودند رو داریم به خاطر کارهای پلیدشان سیلی میزنیم،وکارهای غلدریشون رو با غلدری جواب میدیم،با طرفداری از اون ملیونها داریم ارزش رئیس علی، میرزا کوچک خان،ووووو...رو بی ارزش میکنیم ،امروز تو دنیا جز چند قدرت اول دنیا هستیم،وبه اون رتبه ای که حقمان بود داریم نزدیک میشیم،که اگه اون شاه بی عرضه بود معلوم نبود تو چه منجلابی هدایتمون کرده بود.کدوم شاه،پدرش اسطبل دار انگلیسی‌ها بود،که با چاپلوسی سر از نظام دراورد،بعدش دیدن اوضاعش خرابه تبعیدش کردن سیبری هامو جا به درک واصل شد،،وپسر هوس بازش رو جاش نشوندن،که اونم مالی نبود همه چی رو رها کرد و فرار کرد،که تنها کار عاقلانه ای بود که تو عمر کثیفش انجام داد،یه سر به خودتون بزنید ببینید کجا بودیم و به کجا رسیدیم،بعد روحش شاد شاد کنید،درود بر خمینی،درود بر خامنه ای،زنده باد ایران اسلامی.درود به مردم با غیرت ایران،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
اوه اوه با تحلیل آبدوغ خیارت مشخصه جیره کلانی می گیری، آخرشه خوب بگیر!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
1
37
درود بر روان پاک شاهنشاه محمد رضا پهلوی
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
رضا پالان الان در امریکا با همان پولهای دزدی مشغول چرییدن است و تز دموکراسی میدهد و پدر قاتلش در ایران زندان اوین و قزل حصار و‌... را پایه گذاشت و حالا خودش ادعای دموکراسی دارد
محمد کاظم شهریزاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
0
30
هرکی به این مملکت ظلم کرده ویاظلم میکنه خدالعنتش کند
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
2
33
روح همه بزرگ‌مردان تاریخ ایران زمین شاد باد
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
شامل پالانی پسر و پدر نمیشه
عطیه بحری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
34
3
این تالار برای اجرای گناه ساخته شد اما ما در آن نمایش فاطمه را اجرا کردیم. چه سعادتمند شد تالار وحدت و چه خوشحال شدیم ما. گروه هنر مقدس برای بانوان نمایش بزرگ فاطمه را اجرا کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
عطی کماندو ، هیس........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
1
23
ببین چه کسایی دعوت شدن همه ادیبان فکر میکنم اگه الان میخواست افتتاح بشه چه کسانی دعوت میشدند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
15
1
روزی گذشت پادشهی از گذرگهی 

فریاد شوق بر سر هر کوی و بام خاست
پرسید زان میانه یکی کودک یتیم
کاین تابناک چیست که بر تاج پادشاست
آن یک جواب داد چه دانیم ما که چیست 

پیداست آنقدر که متاعی گرانبهاست 

نزدیک رفت پیرزنی کوژپشت و گفت 

این اشک دیده من و خون دل شماست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
0
7
تمام ابادانی وپبشرفت همه از قبل بود واگر نه من که حالا ٦٥ سال دارم یادمه که تهران پایتخت مثل بیابان بود اونها درست کردن .هرکسی بکشور خدمت کرد خداوند نور بقبرشان ببارد.
رضا پالان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
8
1
احتمالا قرار بوده اونایی که بدلیل عدم لوله کشی آب وسط تهروون داخل جوب لباس هاشون رو می شستن ببرن هر چند روز رقص باله نگاه کنند قوت بگیرند با انرژی بیشتر لباس بشورن.
و احتمالا لایکیون (کسانی که با لایک می خوابن و بلند میشن) نیز تصور می کنند کشورهای دیکتاتوری دیگر داخل بیابون زندگی می کرده اند. حکومت دیکتاتوری قزافی هزاران خدمات واقعی و نه فانتزی داشته و ریشه تمام خدمات عمده کشور ما نیز به زمان قاجارها بر می گردد.
لذا مانند نویسنده اصلاحاتچی مفلوک این وجیزه عوض توجه به محرومیت میلیون ها ایرانی شهرنشین و روستانشین (70 درصد مردم ایران که روستانشین و عشایر بودند و کاملا محروم از هر خدمتی) به افتتاح رقص باله بپردازید با ریشه تف کردن در صورت حکومت دیکتاتوری پهلوی و رای زیر 400 هزارتای ربع پهلوی در کمپین دلقک گونه اخیر فکر کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
0
6
آرزو دارم نام نیک شون رو مردم ما سینه به سینه به نسل های بعدی برسونند و از خدماتشون یاد بشه تا زمانی که در اولین زمان ممکن تاریخ واقعی ایران نوشته بشه. ساخت مدارس بزرگ با آزمایشگاه .ساخت و تجهیز هنرستانها با امکاناتی در خور ان زمان .خانه بهداشت .کتابخانه ها و مخصوصا کانون پرورش فکری با سالن تئاتر و سالن بازی .لوازم چوبی و انواع کتاب ساختمانهای بهزیستی اصولی مناسب معلولین و.. ساخت بیمارستان ها و... ازشون سپاسگزاریم که با بودجه کم اون موقع تلاش برای ارتقا صنعت داشتند. تلاش برای جایگزینی انرژی خورشیدی به جای زغال و نفت و تلاش برای بیابان زدایی و حفظ محیط زیست در دشت های ایران و هزاران هزار خدمت واقعی و بددن تبلیغات و پرو پاگاندا
میثم بختیاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
0
6
دوستان یه عده از قانون کاپیتولاسیون گفتن اما بزار بگم .

؟؟؟؟؟؟؟؟ قانون کاپیتولاسیونی که اخوندا همیشه گفتن؟ اینه که. اون روزگار قدیم تمام کشورهای جهان قانون کاپیتولاسیون داشتن.
و متقابل بوده. و فقط خانواده های افراد متخصص که داشتن کارخونه ها رو میساختن ایران بودند.

شاهنشاه خدا بیامرز داشت باین کار تموم کارخونه ها و شرکت های بزرگ رو میساخت و پول شرکتها رو به ایران سرازیر میکرد.

چه اینکه این قانون در روزگار قاجار هم اداره میشد.

ممنون از سایت ۲۴ عزیز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
5
0
خدا لعنت کنه شاه ملعون و وطن فروش رو
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
6
0
زمانی که اینا داشتن تالار افتتاح میکردن نوزادان و مادران زیادی خصوصا تو روستاهابه خاطر سطح بهداشت پایین مردن، تو خونواده خودمون مادرم میگفت دوتا از داداشام یکی موقع زایمان و یکی هم چندماهه بود مرده بود حالا فکرشو بکنین تو سطح کشور سالانه چقدر مرگ و میر داشتیم شاید تو شهر وضعیت بهتر بوده ولی واقعا تو روستاها وضعیت امکانات و بهداشت خیلی ضعیف بوده
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
0
5
پس میتوان در تمام زمان ویا سالهای پادشاهی شاهنشاه اریامهر بزرگ ارتش داران ایران وجهان به جرات وقدرت گفت .انسانی باشرف .وطن دوست .مهربان .فداکار وبخشنده بود .فقط چند نمونه کوچک از کارهای ایشان را نام بردید ایران همه ساختاراو بود که حالا درحال ویران شدن است .وبیشرف تاچر وکارتر بی ناموس که خوینی را علم کردند
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
0
3
برای وطن‌فروش تعریف‌های بسیار وجود دارد. یکی از تعاریف: "کسانی که از شکم مردم می‌زنند و می‌فرستند برای غیر مردم!
نظرات شما
پیشخوان