تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۱

هوای اهواز با شاخص ۳۸۰ در شرایط خطرناک قرار دارد

هوای اهواز با شاخص ۳۸۰ امروز یکشنبه در شرایط خطرناک قرار دارد.. کلانشهر‌های تهران، کرج، مشهد، شیراز و اراک با شاخص‌های ۱۵۱، ۱۲۸، ۱۷۸، ۱۰۱ و ۱۵۸ به ترتیب در شرایط ناسالم قرار دارد.

آلودگی هوارویداد۲۴ بر اساس گزارش دریافتی از مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم این سازمان، هوای کلانشهرهای تهران، کرج، مشهد، شیراز و اراک امروز ( یکشنبه) با شاخص های ۱۵۱، ۱۲۸، ۱۷۸، ۱۰۱ و ۱۵۸ به ترتیب در شرایط ناسالم قرار دارد.

مطابق ماده ۳ قانون هوای پاک و ماده ۲۰ و ۲۱ آیین نامه فنی در زمینه کنترل و کاهش آلودگی ها موضوع ماده ۲ قانون هوای پاک، سامانه جامع پایش آلودگی هوا در سال ۱۳۹۶ با هدف اخذ و تجمیع و پردازش ، تحلیل دیتای پایش ایستگاه های هوا و ارسال برخط (آنلاین) اطلاعات به صورت کاملاً مکانیزه به تمامی ذینفعان و عموم مردم جامعه راه اندازی و در دسترس قرار گرفت.


بیشتر بخوانید: مدارس و ادارات تهران تعطیل شود


اکنون بیش از ۲۳۰ ایستگاه پایش کیفی هوای محیط در سطح تمام استان های کشور به صورت لحظه ای و پیوسته غلظت آلاینده های هوا را طبق روش های مرجع استاندارد با دقت بالا اندازه گیری و ثبت می کنند، این سامانه از سال ۱۳۹۶ تاکنون به صورت مستمر در حال به روز رسانی و بهبود مستمر بوده است.

شاخص آلایندگی هوا تا ۵۰ سبز و پاک، بین ۵۱ تا ۱۰۰ زرد و قابل قبول ، ۱۰۱ تا ۱۵۰ نارنجی و ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ قرمز و ناسالم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بنفش و بسیار ناسالم، بیشتر از ۳۰۰ قهوه ای و خطرناک است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: آلودگی هوا ، اهواز
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان