تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۱

۵ خبر مهم برای سهامداران/ بورس صعودی می‌شود؟

بورس دیروز کمتر از یک درصد رشد کرد و به محدوده یک میلیون و ۴۶۷ هزار واحدی رسید. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند بازار امروز متعادل و گاها نزولی می‌شود.

پیش بینی بازار بورس

رویداد۲۴ بورس دیروز رشد ۱۳ هزار و ۵۳۹ هزار واحدی را تجربه کرد.

امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که بورس روند متعادل و گاها نزولی به خود می‌گیرد.

نرخ بهره بین بانکی کاهش یافت و به محدوده ۲۰٫۲۹ درصد رسید.

آنچه از سیاست‌های بانک مرکزی در میان مدت برآورد می‌شود، به نظر می‌رسد نرخ سود بازار بین بانکی با حداقل تغییرات ممکن در محدوده ۲۰ درصد تثبیت شود.

آمارهای بانک مرکزی از افزایش ۳۲.۳ درصدی مانده سپرده‌ها و ۳۶.۱ درصدی مانده تسهیلات بانکی در ۱۰ ماهه ۱۴۰۰ است.

کارشناسان عقیده دارند که بخشی از نقدینگی جدید سرمایه‌گذاری شده در بانک، از بورس خارج شده است.

محتشمی پور، معاون وزیر صمت گفت: طی ماه های آینده با محدودیت برق در صنایع رو‌به‌رو می‌شویم. باید فکری به حال آن می‌کردیم. سال گذشته ۳۰ میلیون تن فولاد تولید شد که ۲۰ میلیون تن آن مصرف شد.

این محدویت برق می‌تواند برخی از صنایع و شرکت‌های بورسی را با زیان مواجه کند.


بیشتر بخوانید: سه عامل تاثیرگذار بر بورس در سال ۱۴۰۱


مذاکرات چه تاثیری روی بورس دارد؟

ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چه اطلاعات جدیدی از مذاکرات وین وجود دارد که مدتی پیش به دلایلی تا اطلاع ثانوی متوقف شده است. آیا به زودی جلسه‌ای تشکیل خواهد شد یا نه. همچنین در پاسخ به این‌که آیا آمریکا پول‌های بلوکه شده ایران را آزاد کرده است و آیا در جریان است که هر یک از متحدان آمریکا مبالغی از پول‌های بلوکه شده ایران را آزاد کرده باشند، گفت: تمامی تحریم‌های ما هنوز پابرجا هستند و پابرجا و فعال خواهند ماند، مادامی که بتوانیم به بازگشتی دوجانبه به پایبندی به برجام دست پیدا کنیم.

شنیدن برخی گزارش‌هایی که صحت نداشته‌اند و به کلی نادرست هستند، تاسف‌بار بوده است. نه تنها در زمینه مسئله تحریم‌ها یا لغو تحریم‌ها بلکه باید بگویم در زمینه این مسئله مربوطه و تلفیق آن با ادعاهایی غلط درباره توافقی در زمینه (آزادی) زندانیان.

اگر مذاکرات به نتیجه برسد، بورس در بلند مدت صعودی می‌شود.

قیمت دلار افزایش یافت و به محدوده ۲۷ هزار و ۸۵۰ تومان رسید. این افزایش قیمت دلار بازار سرمایه را به صورت موقت صعودی می‌کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما