تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۱

نگرانی آموزش و پرورش درباره سواد پایه دانش آموزان

حکیم زاده گفت: ارزیابی دانش آموزان نشان داده مهارت‌های سواد پایه دانش آموزان از جمله مهارت خواندن دچار آسیب شده اند.

بازگشایی مدارس

رویداد۲۴ معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: به دلیل ویژگی‌ها و اقتضائات سنی دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی و از طرف دیگر محدودیت‌های فضای مجازی، شاهد افت یادگیری خصوصاً در زمینه سواد پایه در اول ابتدایی هستیم.

مهارت‌هایی که نیاز به نظارت حضوری معلم دارند؛ مانند مهارت نوشتن که جزء مهارت‌های پایه سواد محسوب می‌شوند، بیشتر از بقیه مهارت‌ها آسیب دیده اند.

    رضوان حکیم زاده گفت: در خیلی از پایه‌ها از جمله پایه اول، کاهش ۱۰ درصدی در ارزشیابی «خیلی خوب» را داشتیم و از آن طرف تعداد دانش‌آموزان «نیازمند تلاش» دو برابر افزایش یافته است. این آمار‌ها برای ما خیلی نگران‌کننده هستند.  برنامه «جبران و تثبیت یادگیری» را از تابستان سال گذشته آغاز کردیم و این برنامه توانست یک سری از کمبود‌ها را جبران کند. سپس مرحله دوم آن از بهمن سال ۱۴۰۰ شروع شد و تا خرداد سال ۱۴۰۱ ادامه دارد.

    او تاکید کرد: در حال حاضر تاکید بر آموزش‌های حضوری است به این دلیل که زمان زیادی را از دست داده‌ایم و برای این که دانش‌آموزان آموزش‌های خود را دریافت کنند حتماً باید از این فرصت استفاده کنیم.

    وی گفت: در تلاشیم برای آینده روی مدل یادگیری ترکیبی کار کنیم تا بتوانیم در کنار آموزش حضوری از امکاناتی که فضای فناوری برای غنی‌سازی یادگیری و تنوع‌بخشیدن به منابع یادگیری و ایجاد ارتباط بیشتر و مداوم با ذی‌نفعان آموزش از جمله خانواده‌ها فراهم می‌کند، استفاده کنیم. به یک مدل پساکرونا فکر می‌کنیم تا در سال تحصیلی آینده مد نظرمان باشد. در حال حاضر با توجه به این که قسمت اعظم سال را دانش‌آموزان در فضای مجازی سپری کردند، آموزش‌های حضوری در اولویت ما است.

    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    نظرات شما
    نظرسنجی
    آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
    پیشخوان