تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۲۶ فروردين ۱۴۰۱

توصیه‌های ضدکرونایی برای مدارس

عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و توجه به علامت‌دار شدن احتمالی دانش‌آموزان در شرایط حضور در مدارس، گفت: از مردم درخواست می‌کنم که اگر واکسیناسیون‌شان را تکمیل نکرده یا دز سوم را تزریق نکرده‌اند، مراجعه کرده و واکسیناسیون‌شان را تکمیل کنند.

توصیه‌های ضدکرونایی برای مدارس

رویداد۲۴ دکتر حق‌ازلی در گفتگو با ایسنا، درباره وضعیت کرونا در کشور، گفت: بعد از تعطیلات نوروزی باتوجه به شرایط مسافرت‌ها و ... در استان‌هایی که تراکم سفر زیاد بود، تعدادی افزایش مراجعه‌کننده در حوزه کرونا گزارش شد، اما به طور کلی تعداد افرادی که در کل کشور مبتلا شدند، وضعیت نزولی دارد و تعداد مرگ‌ومیر هم کاهش یافته است. در عین حال از آنجایی که روند به سمت عادی‌سازی ارتباطات اجتماعی یا بازگشایی مدارس حرکت می‌کند، رعایت بهداشت فردی و پروتکل‌های بهداشتی بسیار مهم و کمک‌کننده است. در عین حال آگاهی دانش‌آموزان و والدین در حوزه بیماری و توجه به علائم بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: در شرایط فعلی باید واکسیناسیون جدی گرفته شود؛ زیرا یکی از مهمترین عواملی که ثابت شده در کنترل بیماری کووید ۱۹ موثر است، انجام واکسیناسیون علیه کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. بر همین اساس از همه مردم درخواست می‌کنم که کسانی که واکسیناسیون‌شان را تکمیل نکرده‌اند یا دز سوم را تزریق نکرده‌اند، مراجعه کرده و واکسیناسیون‌شان را تکمیل کنند. برخی کشور‌ها حتی تزریق دز چهارم را هم شروع کرده‌اند.

توصیه‌های ضدکرونایی برای مدارس

حق‌ازلی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در مدارس با توجه به بازگشایی‌های انجام شده، ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس بسیار مهم است. به عنوان مثال استفاده از ماسک بسیار مهم است. همچنین اولیای مدارس و فرزندان باید نسبت به بروز علائم در دانش‌آموزان حساس باشند و اگر احساس کردند که علائمی وجود دارد، حتما از ورود فرزندشان به مدرسه خودداری کنند. مربیان مدارس حتما توجه داشته باشند که هر روز یک غربالگری اولیه در مدارس انجام شود و طبیعتا اگر امکان انجام واکسیناسیون برای کودکان هم در این مدت وجود داشته باشد و انجام شود، شرایط مناسب‌تر خواهد بود.

وی تاکید کرد: از مردم و همه افرادی که فرزندان‌شان به مدرسه می‌روند، خواهش می‌کنم که اگر کوچکترین شکی داشتند که فرزندان‌شان تب دارند یا بی‌حال هستند، حتما از فرستادن آن‌ها به مدرسه خودداری کنند. اولیای مدرسه هم حتما در این موارد دقت کنند که ضمن آموزش رعایت پروتکل‌های بهداشتی به دانش‌آموزان، حتما مراقب علامت‌دار شدن بچه‌ها باشند و اگر دانش‌آموزی علامت‌دار بود، او را از جمع خارج کنند. اگر مشاهده کردند که تعداد زیادی در یک کلاس علائم دارند یا مبتلا شدند، حتما آموزش آن کلاس را به صورت غیر حضوری ادامه دهند.

پیش‌بینی درباره پیک‌های آتی کرونا

وی درباره احتمال ورود به پیک هفتم کرونا در کشور با توجه به ایجاد سویه‌های جدید کرونا در دنیا، گفت: باتوجه به اینکه تعداد زیادی واکسن در کشور تزریق شده و بیش از ۲۶ میلیون نفر هم واکسن دز سوم را تزریق کرده‌اند، مانند همه جای دنیا احتمال اینکه پیک‌های شدیدی مانند پیک پنجم و ششم داشته باشیم، ضعیف می‌شود، اما در هر صورت این احتمال که میزانی از افزایش بیماری به صورت پیک‌های کوچک وجود داشته باشد، هست.

جهش‌های جدید کرونا و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی

حق‌ازلی درباره سویه XE امیکرون نیز گفت: طبیعتا هر سوشی که تغییر ژنتیکی می‌کند، می‌تواند در کل دنیا ایجاد بیماری کند. به نظر می‌رسد سوشی که ایجاد شده، احتمال انتقالش بیشتر است. البته هنوز اطلاعات زیادی از شدت بیماری‌زایی آن وجود ندارد، اما به نظر می‌رسد که احتمال انتقال در این سوش بیشتر است؛ بنابراین مراقبت‌های فردی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را باید به صورت جدی‌تر رعایت کنیم؛ موضوعی که متاسفانه طی چند هفته گذشته مقداری کاهش یافته است.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان