تاریخ انتشار: ۱۶:۱۹ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱

آشنایی با خاویار طلایی ایران

این خوراکی مغذی مواد معدنی، پروتئین و ویتامین‌های بسیاری دارد که به علت افزایش انرژی و سطح ایمنی بدن، از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری می‌کند. خاویار طلایی ایرانی، در واقع به رنگ‌های سیاه، قهوه‌ای و طلایی روشن یافت می‌شود. با این حال نوع روشن‌تر آن به علت کمیاب‌تر بودن، ارزش بیشتری دارد.

رویداد۲۴دریاچه خزر، زیستگاه بسیاری از موجودات دریایی و به خصوص، ماهیان خاویاری است. از این رو، انواع مختلفی از خاویار در بازار ایران عرضه و به کشورهای دیگر صادر می‌شود. یکی از محبوب‌ و پرفروش‌ترین انواع خاویار ایرانی، خاویار آسترا است که به علت رنگ روشن خود، به «خاویار طلایی» نیز شهرت دارد.

این خوراکی مغذی مواد معدنی، پروتئین و ویتامین‌های بسیاری دارد که به علت افزایش انرژی و سطح ایمنی بدن، از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری می‌کند. خاویار طلایی ایرانی، در واقع به رنگ‌های سیاه، قهوه‌ای و طلایی روشن یافت می‌شود. با این حال نوع روشن‌تر آن به علت کمیاب‌تر بودن، ارزش بیشتری دارد.

آشنایی با خاویار طلایی ایران

خواص و فواید خاویار طلایی دریای خزر

خاویار پرطرفدار طلایی، از یک ماهی به نام «چالباش» یا فیل‌ماهی استخراج می‌شود. این خاویار، طعمی منحصر به فرد و بسیار دلچسب داشته و به علت رنگ زیبای خود، نمایی جذاب و لوکس به سفره شما می‌بخشد. از جمله مهم‌ترین خواص خاویار طلایی، برخورداری از مقدار زیادی امگا 3 و ویتامین‌هایی همچون B12، B2 و D است.

به علاوه، این خاویار معدنی بزرگ از منیزیم، کلسیم، پتاسیم، فسفر و پروتئین است که آن را به یکی از بهترین و سالم‌ترین محصولات غذایی دریایی تبدیل می‌کند. این محصول می‌تواند برای بهبود برخی از بیماری‌ها همانند موارد زیر نیز مفید باشد:

  • افسردگی؛
  • ناراحتی‎های اعصاب؛
  • مشکلات قلبی و عروقی؛
  • کم‌خونی و فقر آهن؛
  • بیماری‌های عفونی؛
  • و...

طریقه تشخیص خاویار طلایی از تخم ماهی قزل آلا

هر گردی، گردو نیست!

در بسیاری از مواقع، تخم ماهی قزل آلا با خاویار روشن آسترا اشتباه گرفته می‌شود. متأسفانه برخی از فروشنده‌های سودجو نیز از شباهت طیف رنگی این دو محصول سوء استفاده کرده و به خریداران خود به جای خاویار، تخم قزلآلا می‌فروشند. برای اینکه گول این قبیل فریب‌ها و کلاهبرداری‌ها را نخورید، باید نحوه تشخیص خاویار اصل از انواع تقلبی آن را بدانید.

آشنایی با خاویار طلایی ایران

در ابتدا باید به این اشاره کنیم که تخم هر ماهی دیگری به جز ماهیان خاویاری، خاویار محسوب نمی‌شود و در کشور ما (به خصوص در استان‌های شمالی)، به این فرآورده «اشپل» می‌‌گویند. بنابراین علی‌رغم طعم دلچسب و فواید بسیار تخم ماهی قزل آلا، نمی‌توان آن را خاویار دانست. برای تشخیص خاویار اصل طلایی از اشپل این ماهی، می‌توانید نکات زیر را در ذهن داشته باشید:

  • اندازه و فرم دانه‌های خاویار، از تخم ماهی‌های معمولی یکدست‌تر است؛
  • رنگ خاویار مرغوب طلایی، روشن‌تر بوده و شفافیت بیشتری دارد؛
  • در صورت فشار دادن خاویار در دست، دانه‌های آن می‌ترکند” ولی اگر تخم قزل آلا را فشار بدهید، متلاشی خواهد شد؛
  • خاویارها بوی تند و تیزی ندارند و در عوض، رایحه آن‌ها به شما حس و حال ساحل و دریا می‌دهد؛
  • خاویار مرغوب و اصل، در بسته‌بندی‌های شیشه‌ای و کوچک قرار گرفته است تا از ورود هوا به آن جلوگیری شود.

خاویار طلایی و قیمت آن در ایران

قیمت خاویار طلایی ایران در هر یک از نمایندگی‌های مختلف، با یکدیگر تفاوت دارد و هر کدام از آن‌ها نرخ خود را برای فروش تعیین کرده‌اند. همچنین این مبلغ بسته به وحشی/دریایی یا پرورشی بودن ماهی خاویاری نیز متفاوت خواهد بود. به طور کلی این نوع از خاویار به دلیل کمیاب بودن، قیمت نسبتاً بالایی دارد.

آشنایی با خاویار طلایی ایران

این محصول همچنین به مناطق دیگر جهان نیز صادر می‌شود که قیمت آن به دلیل اعمال هزینه‌هایی همچون حمل و نقل، با بازار ایران متفاوت است. بسیاری از برندهای فروش خاویار، کارشناسانی دارند که می‌توانند شما را در این راستا راهنمایی کنند. ناگفته نماند که ممکن است برخی بسته‌بندی‌های خاویار را مشاهده کنید که قیمت بسیار کمی دارند. باید بدانید که در اغلب موارد این محصولات تقلبی هستند.

نحوه خرید خاویار طلایی اصل دریای خزر

صنعت تولید و توزیع خاویار و دیگر محصولات غذایی دریایی در ایران، روز به روز در حال افزایش است. به طوری که هم‌اکنون به راحتی می‌توانید برای خرید خاویار، به فروشگاه‌های زنجیره‌ای منطقه محل سکونت خود مراجعه کنید. با این حال، علی‌رغم تأثیر این امر در ‌رشد اقتصادی کشور، زمینه‌ای برای رشد بازار متقلبان و فروشندگان سودجو فراهم شده است.

بسیاری از این افراد به دلیل شباهت ظاهری خاویار مرغوب طلایی با اشپل قزل آلا، تخم این ماهی را به جای خاویار به مصرف‌کنندگان می‌فروشند. چنین مسائلی باعث شده که پیدا کردن یک منبع درست و قابل اطمینان برای خرید این محصولات، چالشی بزرگ برای خریداران باشد.

با توجه به نظرات کاربران، یکی از معتبرترین مراکز تولید و فروش  انواع خاویارهای طلایی، بلوگا، سوروگا و... «فروشگاه باهوخاویار» است. این مجموعه با سال‌ها تجربه در زمینه محصولات غذایی دریایی و صادرات آن به دیگر مناطق جهان، بهترین کیفیت خاویار را در اختیار شما قرار می‌‌دهد.

شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت این فروشگاه، قیمت محصولات مورد نظر خود، ویژگی‌‌ها و نظرات کاربران درباره هر یک را بررسی، سفارش خود را ثبت کرده و از تجربه خریدی لذت‌بخش و مطمئن، بهره‌مند شوید. از مهم‌ترین نقاط تمایز باهو خاویار نسبت به دیگر مراکز فروش خاویار، روش‌های عمل‌آوری، بسته‌بندی، نگهداری و حمل و نقل محصول است. چنین مواردی باعث می‌شود که خیال شما از دریافت بهترین و مطلوب‌ترین کیفیت، راحت باشد.

 

نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان