تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۵ نظر

کیهان: قضیه قالیباف را راه انداختند تا حواس مردم پرت شود

کیهان نوشت: می‌خواهند مردم متوجه امور مهم‌تر نشوند و خدمات دولتی که وارث نابسامانی آنهاست را ندانند.

کیهان: قضیه قالیباف را راه انداختند تا حواس مردم پرت شود

رویداد۲۴کیهان نوشت: ماجرا هفته پیش و از خبری که در فضای مجازی منتشر شد، آغاز شد. خبر این بود که خانواده رئیس‌مجلس به ترکیه رفته و در آنجا برای فرزندی که در راه است، سیسمونی خریده‌اند.

این خبر با چند نوع واکنش مواجه شد. یک دسته از واکنش‌ها مربوط به مردم عادی بود که از آن انتقاد کردند. این واکنش‌ها را می‌توان تا حد زیادی طبیعی و قابل فهم دانست چرا که مردم انتظار دارند در حالی که تحت فشار شدید اقتصادی و معیشتی هستند، مسئولان نیز در تحمل این فشار‌ها با آنان همراه باشند.

دسته بعدی واکنش‌ها مربوط به جریانات و بازیگران سیاسی بود. طبق معمول، رسانه‌ها و جریانات ضدانقلاب که از هیچ فرصتی برای حمله به اصل نظام و انقلاب نمی‌گذرند و در این مسیر حتی از دروغ‌پراکنی هم ابایی ندارند، بلافاصله دست به کار شده و انواع و اقسام مطالب و پیام‌ها را در این راستا تولید و منتشر کردند. مطالب و پیام‌هایی که هدفی جز غبارآلود کردن فضا و تضعیف اصل نظام نداشت.


بیشتر بخوانید: سکوت ائمه جمعه و جبهه پایداری در ماجرای سیسمونی گیت/ انتقاد فقط برای «غیرخودی»هاست!


دسته بعدی واکنش‌ها مربوط به برخی جریانات سیاسی داخلی بود. این دسته از واکنش‌ها را می‌توان به دو گروه نشان‌دار و بدون نشان تقسیم کرد. جریان مدعی اصلاحات در رسانه‌های رسمی و نیمه‌رسمی خود، این سفر را بهانه‌ای برای تخریب رئیس مجلس و زیر سؤال بردن مجلس یازدهم قرار داد و مانند همیشه رطب و یابس را به هم بافت تا رقیب سیاسی را در ذهن افکار عمومی تخریب کند. اما واکنش‌ها در رسانه‌های بی‌نام و نشان و مسئولیت‌گریز از نوع دیگری بود. این رسانه‌ها کوشیدند با ارائه تحلیل‌های به اصطلاح محرمانه و افشاگرانه، ماهی خود را از این آب گل‌آلود صید کنند.

«رد پای دولت در غائله سفر خانواده قالیباف به ترکیه»، «سیسمونی گیت در مقابل ناتوانی ذهنی رئیسی»، «حمله پایداری به قالیباف برای از زیر ضرب درآوردن عبدالملکی»، «قالیباف چوب عدم همراهی با پایداری در طرح صیانت را خورد»، «اطلاعات سپاه، پشت افشاگری اخیر است»، «وزارت اطلاعات دولت رئیسی، خانواده قالیباف را رصد و ماجرا را لو داده» و... بخشی از تیتر‌های این دست مطالب است.

واقعیت آن است که کشور از نیمه سال گذشته با همدلی و همکاری سه قوه، به نوعی آرامش رسیده که این آرامش سیاسی لازمه و گام اول برای حل مشکلات مردم است. مشکلاتی انباشته و بسیار بزرگ که برخی به دلایل مختلف علاقه‌ای به کاهش و حل آن‌ها ندارند. ضدانقلاب خارج نشین که به چیزی جز ویرانی ایران و براندازی انقلاب راضی نیست و برخی جریانات سیاسی داخلی مانند مدعیان اصلاحات و جریانات انحرافی نیز هر کدام با انگیزه‌های خاص سیاسی، تمایل واقعی و عملی به موفقیت ترکیب جدید ندارند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
0
1
اونم با بیست چمدون!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
0
2
واقعا حیفه اینهمه ارزانی و خدمات پشت خدمات آقای رئیسی را نبینیم . فقط میخواهم بدانم این افرادی که طرفداری میکنن از رئیس جمهور یا هر دولتی که ناکارآمدیشان بر مردم پوشیده نیست از چه جنسی هستند چون واقعا خائن هستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
0
3
چقدر میشه بی شرف بود! چقدر میشه راحت دروغ گفت!
حالا این وسط ، مشاور آقای قالیباف که فرمودند کار نهادهای اطلاعاتی امنیتی بوده ، که برای خانواده قالیباف بپا گذاشتن ، جزو کدوم یک از اون سه دسته اس؟
کیهان که زمانی معتبرترین روزنامه کشور بود ، اونقدر بدبخت ، حقیر و بی ارزش شده که فضولات و خرابکاریهای جناحی رو پاک می کنه!
یعنی یک مرحله پست تر از شیشه پاک کردن!
اونقدر وقیح هم هستن که به روی خودشون نمیارن دست پروردشون که روزگاری کثافتهاشو با روزنامه وزینشون پاک می کرد و رئیس جمهور ولایی و انقلابیشون بود ، به کجا رسید!
حالا دوباره همون چرندیات رو تکرار می کنن!
این دولت و مجلس همسو ، طی این مدت چه گلی به سر مردم زده؟ غیر از اینکه هر روز یک ناکارآمدی و گاف جدید رو کرده!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
ای دمت گرم با این جواب دندان شکنت
amir
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
0
1
شما حواستون به بشکه های نفت و قیمت 118 دلاری و صیانت و انقلابیون مستصوب و چهای میلیون تن قیر مجانی و پتروشیمی میانکاله و قیمت فوق نجومی مسکن و قاچاق گندم و و آرد و مایحتاج روزانه مردم و تلفات کرونا و وام برای مستعطیون و چااپ مدام اسکناس و تنگه هرمز و .... کــه هــــــســــت
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان