تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
حسن رسولی:

لکنت زبان دولت و مجلس به علت بحران دستاوردی است/ دولت در مقابل مطالبات عمومی مردم، دائم فرافکنی می‌کنند

گفت: میزان نارضایتی‌ها از شکاف بین وعده‌ها با واقعیت‌ها در سال ۱۴۰۲ که سال انتخابات مجلس است، دامن جریان اصولگرا را خواهد گرفت و همین اقلیت رأی دهندگان از این جریان جدا خواهند شد.

لکنت زبان دولت و مجلس به علت بحران دستاوردی است/ دولت و مجلس در مقابل مطالبات عمومی مردم، دائم فرافکنی می کنند
رویداد۲۴ سیدابراهیم رئیسی با شعار‌های انقلابی سکاندار دولت سیزدهم شد، اما به نظر می‌رسد این دولت به سال نخست نرسیده نفسش به شماره افتاده است و حتی در مقابل انتقاد‌ها پاسخ قانع کننده‌ای ندارد که ارائه کند.

به گزارش نامه نیوز، حسن رسولی فعال سیاسی اصلاح طلب درباره خستگی دولت سیدابراهیم رئیسی از انتقاد‌ها گفت: مجلس و دولت که از یک مشرب سیاسی تعریف می‌شوند، در عمل به وعده‌های انتخاباتی خود با بحران دستاورد مواجه هستند. نیرو‌های این جریان تنها با نقد عملکرد گذشته و دادن قول‌های بسیار بزرگ و امیدبخش در انتخابات توانستند با کمترین درصد مشارکت در سال ۹۸ مجلس و در سال ۱۴۰۰ دولت را در اختیار بگیرند.

وی افزود: امروز آنچه در زندگی واقعی مردم می‌گذرد نه تنها همسوی با وعده‌های معیشتی دولتی‌ها و مجلسی‌ها نیست بلکه کاملا در تعارض با وضعیتی است که آن‌ها وعده کرده بودند. علاوه بر فقدان کارنامه، تشدید گرانی‌ها طی ۹ ماه گذشته بیش از پیش زندگی اقشار مردم را دچار چالش‌های جدی کرده است.


بیشتر بخوانید: برنامه ۷ هزار صفحه‌ای آقای رئیسی اکنون کجاست؟/ نیرو‌های اقتصادی دولت در حد کارشناس اقتصادی هم نیستند


این فعال سیاسی اصلاح طلب یادآور شد: لکنت زبان دولت و مجلس به علت بحران دستاوردی است، این وضعیت مجموعه اصولگرایان یکدست حاضر در مجلس و دولت را با یک چالش جدی رو به رو کرده، علاوه بر این هم دولت و هم مجلس وعده جراحی‌های بزرگ اقتصادی را دادند، غافل از آنکه اتخاذ تصمیمات بزرگ اقتصادی آن هم از نوع جراحی مستلزم «دارا بودن ظرفیت پیش بینی آینده» و «عبور از محدودیت‌های اجباری و موانع فراروی این اقدامات بزرگ و اساسی مثل حذف ارز ترجیحی» است که نیل به این مقصود نیازمند در اختیار داشتن سازمان مدیریت توانمند و کارآمد است.

وی با اشاره به ضعف دولت و مجلس در حوزه برنامه ریزی، سازماندهی، کنترل و مدیریت افزود: در مقابل مطالبات عمومی مردم، مجلس و دولت دائم از روش‌های فرافکنی بهره می‌گیرند و موانع و دشمن‌های موهوم را علت بروز چنین وضعیتی معرفی می‌کنند.

این فعال سیاسی همسو با محمدرضا عارف بیان کرد: اگر دولت هر چه سریعتر نسبت به «تجدیدنظر در راهبرد‌های اساسی» و «به‌سازی و رفع نواقص سازمان خود در حوزه ستاد و صف» اقدام نکند، میزان نارضایتی‌ها از شکاف بین وعده‌ها با واقعیت‌ها در سال ۱۴۰۲ که سال انتخابات مجلس است، دامن جریان اصولگرا را خواهد گرفت و همین اقلیت رأی دهندگان از این جریان جدا خواهند شد.

رسولی درباره وضعیت رأی دهندگان به سیدابراهیم رئیسی بیان کرد: اگر بپذیریم فاصله بین وعده‌ها و عملکرد‌ها بحران دستاورد را فراروی دولت قرار می‌دهد، باید قبول کنیم بخشی از بدنه رأی آقای رئیسی که سال ۱۴۰۰ به او اعتماد کردند و بر اثر وعده‌های بهبودخواهانه او به آینده امیدوار شده بودند، در شرایط فعلی اگر انتخاباتی داشته باشیم تعداد آن‌ها به عنوان رأی دهنده به آقای رئیسی کاسته خواهد شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ابراهیم رئیسی
نظرات شما
پیشخوان