تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱

با سهام بورسی وام بگیریم؟

بورس دیروز با رشد ۰٫۱۷ درصدی در محدوده یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی باقی ماند. به گفته کارشناسان اگر مسوولین در بورس دخالت نکند این بازار در چهار ماه آینده صعودی می‌ماند.

با سهام بورسی وام بگیریم؟

رویداد۲۴ بورس دیروز در آغاز معاملات روند نوسانی داشت اما با رشد بیش از دو هزار واحدی روی سطح یک میلیون و ۵۰۷ هزار واحدی ایستاد.

شاخص‌ هم‌وزن نیز با رشدی ۰.۷۷ درصدی در محدوده ۴۰۵هزار واحدی قرار گرفت. ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس نیز با جهشی قابل توجه نسبت به روز گذشته به پنج هزار و ۱۷۵میلیارد تومان رسید.

بروز حق‌شناس، کارشناس بازار سرمایه در پیش‌بینی معاملات می‌گوید: اکثریت سهام بورس‌ روند اصلاحی دارند؛ اما نزول بازار از حالت گله‌ای خارج شده و گروه‌ها به ترتیب اصلاح می‌شوند. این بدان معناست که اصلاح به صورت زمانی انجام می‌شود و سهام منفی نیز خریدار دارند. در نهایت می‌توان گفت روند بورس طی سه الی چهار ماه آینده صعودی است.

وی با اشاره به ضمانت وام‌ها توسط سهام بورسی می‌گوید: ضمانت وام‌ها توسط سهام، اوراق و سهام عدالت می‌تواند نقدینگی جدید وارد تالار شیشه‌ای کند. این موضوع میزان سرمایه‌گذاران جدید را در بورس افزایش می‌دهند.


بیشتربخوانید: بررسي عوامل موثر بر بازار سرمايه ايران


این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به سابقه ضمانت وام توسط سهام اظهار می‌کند: موضوع ضمانت وام توسط سهام بورسی تقریبا یک سال پیش مطرح شد اما سازمان بورس و دولت عملا نتوانستند کاری انجام ندهد. اگر این موضوع تبدیل به قانون شود به نفع بازار سرمایه است.

حق‌شناس تاکید می‌کند: با این طرح ضمانت شرکت‌های حقوقی نیز می‌توانند وارد بورس و در آن سرمایه‌گذاری کنند. یک سری شرکت‌های حقوقی می‌خواهند سرمایه‌گذاری مطمئن داشته باشند، اگر مطمئن شوند که امکان تضمین وام با سرمایه‌گذاری بورسی وجود دارد، وارد این بازار می‌شوند.

وی در نهایت می‌گوید: به طور کلی بازار سهام صعودی است. اما احتمال دارد برخی از مصوبه‌ها یا اخبار جدید بازار را به صورت موقت نزولی کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان